Silnik 1.9 CDTI 120KM (Z19DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20709

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 CDTI o mocy 120KM został wprowadzona w 2004 roku w całości został opracowany przez koncern Fiata .Jednostka występowała w dwóch odmianach/ 8 oraz 16 zaworowej !!!

1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DT) - konstrukcja 8-zaworowa /maks.moment. 280 Nm 2000-2750 obr.min.

1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) -to konstrukcja 16-zaworowa /maks.moment. 280 Nm1750-2750 obr.min.

Jednostki mają bardzo podobne parametry oraz osprzęt jednak w wielu kwestiach są różnice.Nadmienić trzeba że silnik 120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) jest słabszą wersją silnika o mocy 150KM o oznaczeniu (Z19DTH). To są te same silniki jedynie została obniżona moc do 120KM przez modyfikację programu sterującego silnikiem.Oba silniki współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek,co przekłada się na lepsze osiągi oraz wyższą kulturę pracy.W jednej i drugiej odmianie zastosowano trwały układ wtryskowy firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami II generacji o ciśnieniu 1600 barów.Plusem tego rozwiązania jest możliwość stosunkowo taniej regeneracji w razie ich uszkodzenia.Obie jednostki w większości są wyposażone fabrycznie w filtr cząstek stałych DPF ,jednak zdarzają się wersje bez DPF-u !!! wtedy w silniku występuję szerokopasmowa sonda lambda.W jednostce zastosowano nowej generacji system recyrkulacji spalin z elektromagnetycznie sterowanym zaworem EGR jak również nowy przepływomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury.Jak widać jednostki mają podobne rozwiązania aczkolwiek w niektórych rozwiązaniach są różnice.Awaryjność silnika jest na niskim poziomie,jednak jest to uzależnione od eksploatacji i regularnego serwisowania. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problematyczny filtr DPF często zapychający się zawór EGR oraz koło dwumasowe.Niestety koszty naprawy tego osprzętu nie należą do tanich często idą w tysiącach złotych.Najczęściej te usterki można zauważyć przy przebiegach około 200. tys/km !!! Na duży plus trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy oraz turbospreżarkę.W opinii użytkowników większym zainteresowaniem cieszy się właśnie odmiana 8 zaworowa.Gwarantują lepszą kulturę pracy dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania.Ponadto silnik jest wyposażony w mniej awaryjny osprzęt.Reasumując,obie jednostki są chwalone za dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalania oaz trwałość.Dodatkowym atutem jest duża dostępność części zamiennych oraz bezproblemowy serwis.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
problemy z filtrem DPF
szwankująca elektronika
uwaga na częste ubytki oleju

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Filtr cząstek stałych DPF !!!

Większość modeli wyposażona jest seryjnie w filtr cząstek stałych, jednak niektóre jednostki nie posiadają fabrycznie DPF !!!

Warto to sprawdzić przed ewentualnym zakupem !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 89

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 15):
(8.47)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 7.73/10

Głosy według opinii:

141

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

17.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Opel Vectra c polecam jest mało awaryjny i są do niego tanie części "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: z19dt 120km 8 zaworowy Rocznik / Przebieg: 2004/250000 Śr. spalanie: 6.00
Tomasz 12.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"196 000km, Vectra C 2008, wymieniony dwumas przy 150.000 oraz egr (częściowo zaślepiony, czyszczenie pomaga na ok 20 tyś.). Wymiana oleju co 10.000 km. Zero problemów z silnikiem. Bardzo niskie spalanie trasa 5,4l miasto 8,5l, no wersja bez DPF "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Z19DT/120KM Rocznik / Przebieg: 2008/196.000 Śr. spalanie: 7.1
melon 19.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki temu pelna oszczednosc poniewaz sam diagnozuje drobne usterki. Czesci zamiennych jak na peczki za grosze. Bardzo tanie auto w utrzymaniu. Mialem nowszy model Opla ale to juz nie to samo auto. Postanowilem sie cofnac i nie zaluje. Goraco polecam szvzegolnie 8 zaworowke. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: z19dt 120 Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 7
Master 31.03.2018
Średnia:
(3.33)
Tak
"Najlepszy diesel pod względem dynamiki i spalania jakim jeździłem. Ogólnie motor niezawodny jak na dzisiejsze czasy ale standardowo padło koło dwumasowe i egr wymagał czyszczenia co 20kkm (lub wymiany wtedy starczałoby na dłużej). Z pozostałych awarii silnika w Zafirze regulator napięcia w alternatorze padł dziwnie bo bez informowania o braku ładowania aku podczas jazdy. Ogólnie 60kkm zrobione w miarę niezawodnie. Model bez DPF"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1,9 120km Z19DT bez DPF Rocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 6.1
bif 24.01.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"8V 2006 -zakup przy 105kkm w 2014 teraz 195kkm, żadnej awarii, rozrząd zrobiłem przy 125, olej co 15k z filtrami. czasami lekko szarpie przy zimnym poniżej 2k.obr. teraz trochę do roboty więcej z zawieszeniem, kiedyś padło sprzęgiełko klimy. mógłby być cichszy. spalanie trasa 90-145-170 5,5l/6,5l/8l można polecić. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 8v/120 Rocznik / Przebieg: 2006/195 Śr. spalanie: 6.7
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.