Silnik 1.9 CDTI 120KMWyświetleń: 2335

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.9 CDTI 120KM

Silnik 1.9 CDTI o mocy 120KM został wprowadzona w 2004 roku w całości został opracowany przez koncern Fiata .Jednostka występowała w dwóch odmianach/ 8 oraz 16 zaworowej !!!

1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DT) - konstrukcja 8-zaworowa /maks.moment. 280 Nm 2000-2750 obr.min.

1.9 CDTI /120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) -to konstrukcja 16-zaworowa /maks.moment. 280 Nm1750-2750 obr.min.

Jednostki mają bardzo podobne parametry oraz osprzęt jednak w wielu kwestiach są różnice.Nadmienić trzeba że silnik 120KM o oznaczeniu (Z19DTJ) jest słabszą wersją silnika o mocy 150KM o oznaczeniu (Z19DTH). To są te same silniki jedynie została obniżona moc do 120KM przez modyfikację programu sterującego silnikiem.Oba silniki współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek,co przekłada się na lepsze osiągi oraz wyższą kulturę pracy.W jednej i drugiej odmianie zastosowano trwały układ wtryskowy firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami II generacji o ciśnieniu 1600 barów.Plusem tego rozwiązania jest możliwość stosunkowo taniej regeneracji w razie ich uszkodzenia.Obie jednostki w większości są wyposażone fabrycznie w filtr cząstek stałych DPF ,jednak zdarzają się wersje bez DPF-u !!! wtedy w silniku występuję szerokopasmowa sonda lambda.W jednostce zastosowano nowej generacji system recyrkulacji spalin z elektromagnetycznie sterowanym zaworem EGR jak również nowy przepływomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury.Jak widać jednostki mają podobne rozwiązania aczkolwiek w niektórych rozwiązaniach są różnice.Awaryjność silnika jest na niskim poziomie,jednak jest to uzależnione od eksploatacji i regularnego serwisowania. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problematyczny filtr DPF często zapychający się zawór EGR oraz koło dwumasowe.Niestety koszty naprawy tego osprzętu nie należą do tanich często idą w tysiącach złotych.Najczęściej te usterki można zauważyć przy przebiegach około 200. tys/km !!! Na duży plus trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy oraz turbospreżarkę.W opinii użytkowników większym zainteresowaniem cieszy się właśnie odmiana 8 zaworowa.Gwarantują lepszą kulturę pracy dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania.Ponadto silnik jest wyposażony w mniej awaryjny osprzęt.Reasumując,obie jednostki są chwalone za dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalania oaz trwałość.Dodatkowym atutem jest duża dostępność części zamiennych oraz bezproblemowy serwis.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
problemy z filtrem DPF
szwankująca elektronika
uwaga na częste ubytki oleju

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak. występują odmiany bez DPF-u !!!

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

Filtr cząstek stałych DPF !!!

Większość modeli wyposażona jest seryjnie w filtr cząstek stałych, jednak niektóre jednostki nie posiadają fabrycznie DPF !!!

Warto to sprawdzić przed ewentualnym zakupem !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 9):
(8.59)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8.44/10
Dynamika
 8.33/10

Głosy według opinii:

81

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

wojtek 18.04.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""pojemne rodzinne autko ,do tej pory wymiana dwu mas.przy 160tyś.filtr dpf wycięty dla spokoju po za tym silnik sprawuje się dobrze" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: signum 120kM Rok / Przebieg: 2007 170tyś Śr. spalanie: 7 miasto
Grzegorz 18.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Vectra C 2007 1.9 CDTI 120km DPF. Mam ja od nowości. Kupiona w polskim salonie w 2007 r. Obecnie ma nalatane 396 tyś. Poza normalnymi wymianami eksploatacyjnymi jak klocki tercze itp. Wymieniłem tylko EGR przy 220 tyś, Rozrusznik oraz regulator napięcia przy 250 tyś, i przy 274 tys dwumas. Ostatnio zamek tylnej klapy. Auto nie do zarżnięcia jak się dba i serwisuje na bieżąco. Podstawa to wymiana oleju co 15 tyś i nie katowanie silnika." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra C 1.9 CDTI 120km Rok / Przebieg: 2007 396 tyś Śr. spalanie: ?
Radek 06.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""Astra H 2006r. 120KM 275kkm przebiegu. Kupiłem przy przebiegu 216kkm. Przede mną wymieniono koło dwumasowe, 2 razy zawór EGR. Ja z poważnych napraw - tylko zawieszenie przód, poza tym tylko serwis typu hamulce, rozrząd, oleje. Auto znakomicie się spisuje, mimo niskiej mocy max. dobrze radzi sobie w trasie. Pali ok. 6,3/100km jeżdżę 30%miasto 70% trasy. Zdecydowanie polecam." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Astra H 120KM Rok / Przebieg: 2006r 275t.km Śr. spalanie: 6.3
Piotr . 04.09.2014
Średnia:
(6.00)
Nie
""Zawsze miałem Vectry , od najstarszych do tej C 2007 r Cdti i tak dała mi popalić że nigdy więcej Opla ! Przy przebiegu 170 tyś włozone 10 tyś pln , dwumasa , wtryski robione kilka razy , pompa wtryskowa , rozrusznik , czujnik położenia wału , wiele drobnych uciążliwych awarii typu co roku alternator i nadal jest kicha ! Dużo za duże wolne obroty , podobno wina alternatora , spadły trochę po regeneracji , za duże zużycie paliwa zawsze , w zimę po mieście jeżdżąc bardzo oszczędnie 13 litrów !Teraz w lato bardzo ciężko pali , obraca wałem kilkanaście razy i czasem na jeden cylinder stuknie ,robię przerwę i znów kręcę do upadłego , mechanicy rozkładają ręce , wszystko w normie a wstyd przy ludziach uruchamiać , wiele aut miałem a nigdy żaden nie był tak zawodny ! " "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra 1,9 cdti 120 ps Rok / Przebieg: 2007 r. 170 tyś Śr. spalanie: 13L miasto
Marta 03.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Polecam ;)" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Opel Zafira B 2007r Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Darek 25.12.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
""Astra 1.9 przebieg 179 tyś nie zanotowałem żadnych awarii ,ja jeżdżę 4 lata kupiłem przy 104 tyś ,osobiście nic nie robiłem przy silniku (wymiana rozrządu ,olej ,filtry ) wcześnie właściciel też nie wykonywał żadnych napraw .Dobra dynamika ,niskie spalanie ,jestem zadowolony ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Asta Rok / Przebieg: 2007 r 179 tys Śr. spalanie: ?
julek 17.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
""jeśli ktoś chce mieć święty spokój to proszę wybierać wersję 120 konną, w której nie ma problematycznego kolektora. Silnik absolutnie bezawaryjny. Siada tylko osprzęt, najczęsićiej egr (400zł, lub po prostu czyszczenie) i alternator (regeneracja 200-300zł). DPF większość ludzi wyrzuca za około 700-1000zł. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: vectra 120 Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Filip 24.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
""Posiadam Astrę 1.9 cdti 120km. Silnik jak najbardziej godny polecenia. Obecnie 170 000km przebiegu (sprawdzony), sam przejechałem 40 000km, żadnej awarii związanej z jednostką napędową, mało tego, żadnej innej poważnej awarii. Wykazywało mi swego czasu błąd DPF jednak okazało się to tylko i wyłącznie błędem komputera. W rodzinie jest jeszcze vectra C z identycznym silnikiem, również żadnych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Astra 1.9 cdti 120km Rok / Przebieg: 170 000km Śr. spalanie: ?
tomito 28.07.2013
Średnia:
(7.67)
Tak
""serwis opla nie jest aż tak drogi, ostatnio za diagnostykę świec, czyszczenie wtryskiwaczy, prac przy rozruszniku zapłaciłem 158 zł ( AUTKO UMYLI, WYMIENILI 2 ŻARÓWKI), wymiana (moje części) rozrządu, tarcz i klocków - przód kosztowała mnie 420 zł ( ich płyn do chłodnicy), w warsztacie "zaprzyjaźnionym" chcieli za sam rozrząd 350 zł, o 50 więcej, warto pytać ... Lubicz k.Torunia" "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: astra h 1.9cdti 120KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.