Silnik 1.7 CDTI 80KM (03-07)Wyświetleń: 2317

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.7 CDTI 80KM (03-07)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 km lub 6 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po: 30.000 km lub 2 lata.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtrysk -odmiany

DTI - 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa

CDTI - 2001r Common Rail -  debiut w Honda Civic 

od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH

od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  

od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI  o mocy 80KM (Z 17DTL) zadebiutował w marce Opel Asta H w 2003 roku.Jest to konstrukcja firmy Isuzu z lat 90tyś . Początkowo  oznaczono logiem DTI były to konstrukcje przestarzałe o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI. Silnik wyposażony w nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu.Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
słaba elastyczność/głośna praca
czujnik położenia wału
cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
awarie zaworu sterowania Turbiną

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 5):
(6.53)
Trwałość
 7.2/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 5.4/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr Kiewicz 11.09.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
""Super silnik Isuzu!!! Ponad 300 przejechane, a chodzi tak samo.Ok 5 l/100 (w trybie mieszanym).Myślę że bez problemu jeszcze drugie tyle na nim przyjadę.Niemiecko-Japonska kooperacja!!! Jedno z niewielu prawie niezniszczanych aut na rynku. Opel Astra II 17 cdti 80 k.Polecam!!!! (teraz 14 letnie auto)" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Astra II 80Km Rok / Przebieg: 2003/300 Śr. spalanie: 5
Karol 18.05.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
""Mam 3 lata ten silnik zrobiłem 90tys i właściwie nic o nim nie wiem ( w sensie pozytywnym) jedynie wymiana rozrządu po zakupie i oleju co 15 tyś( total mc3 5w30 ) spalanie max 6 l z klimą i rowerami na dachu co uważam za bardzo dobry wynik.Jedyna poważna awaria to spalony mostek prostowniczy alternatorze . " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 80 Rok / Przebieg: 221 Śr. spalanie: 5.5
Krzysiek 25.04.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
""W sumie auto godne polecenia ja trafiłem na model z przekręconym licznikiem z 300tyś na 150 wiec nie mogę narzekać padło mi turbo i wtryski całe szczęście firmy BOSCH więc regeneracja nie była aż tak kosztowna turbo ze zmienną geometrią łopatek trwałe skoro po ponad 300tyś padło zużycie widać było szczególnie po kierownicy po za tym auto godne polecenia" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Astra III hatchback Rok / Przebieg: 2005/320 tyś km Śr. spalanie: 6.0
Piotr 27.12.2014
Średnia:
(4.33)
Nie
""silnik ma już trzeci rozrusznik ,spalanie po mieście dochodzi nawet do 9l zimą ,latem i w trasie przyzwoicie ,w tej chwili stoi w warsztacie po odpaleniu i przejechaniu 100m zgasł i nie odpala.Auto ma 7 lat,ja mam je 4,może dlatego ,żejest poleasingowe." "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: astraG 1,7cdti 80 KM Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: ?
MarYouSh 29.05.2014
Średnia:
(6.33)
Tak
""1.7 CDTI 80KM Astra kombi.Silnik faktycznie głośny i przy starcie i po rozgrzaniu. Na plus jego spalanie - na trasie schodziłem do 4,7 w mieście 5,8. przez 4 lata zero usterek. Obecnie do wymiany 2 świece żarowe i wtryski. " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Astra 1.7 CDTI 80KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 4.7-5.8

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.