Silnik 1.4 D4D 90KM DPF (od 2008)Wyświetleń: 3234

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D 90KM DPF (od 2008)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji o tej samej mocy, która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik został wyposażony filtr cząstek stałych DPF oraz wprowadzono zmiany w konstrukcji zaworu EGR .Awaryjność filtra jest na niskim poziomie ponieważ przez rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz dotrysku który odpowiada za jego dopalenie.Toyota zapewnia że filtr jest dożywotni,niestety nieodpowiednio użytkowany może pochłonąć wysokie koszty jego wymiany.Szczególnie podatny jest na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim !!! Kolejną zmianą było zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie .Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 37):
(8.11)
Trwałość
 8.97/10
Utrzymanie
 8.05/10
Dynamika
 7.3/10

Głosy według opinii:

298

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MURSI 24.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
""Dobry silnik, trwały i niezawodny ale zbyt mułowaty do Toyoty Auris. Dość cichy jak na diesla, ekonomiczny i przeznaczony raczej do jazdy poza miastem. Osobiście jeżdżę dużo po mieście na niewielkich odcinkach przez co silnik często jest niedogrzany ale sprawuje się świetnie i przez 5 lat nie miałem żadnej awarii. Ubytki oleju silnikowego wahają się w granicach 1.5l od wymiany do wymiany, czyli co 10 tyś km. Ogólnie polecam dla spokojnych kierowców. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: : AURIS/90kM Rok / Przebieg: 2010/104000 Śr. spalanie: 6
Irek 29.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""To wspaniały silnik jeden zlepszych samochodow " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Verso s/90kM Rok / Przebieg: 2011/110000 Śr. spalanie: 4.5
Benia 16.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę 5 lat. W tym czasie nie miałem żadnej awarii silnika choć poruszam się głownie po mieście na krótkich odcinkach. Silnik ma sporą turbodziurę i wpada w wibracje przy obrotach około 2000 obr/min ale jest za to dość cichy i mało pali."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris 90km Rok / Przebieg: 2009 152000 Śr. spalanie: 6
mumio 02.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Dobry silnik, trwały, prosty, niezawodny, oszczędny tylko trochę brakuje mu mocy. Polecam." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris/90 KM Rok / Przebieg: 2010/105000 Śr. spalanie: 5.5
julisn 22.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Jeżdżę corollą z 2015 roku. Praca silnika różni się od poprzedniego modelu corolli. Jest ciszej i odczuwa się mniej wibracji. Co do przyśpieszeń nie można narzekać, choć na pewno mniejsza pojemność odbija się na możliwościach. Zmianą względem poprzedniego modelu jest gorsza reakcja na dziąłanie klimy przy zimnym silniku. Silnik dodaje obrotów, tak jakby był "na ssaniu" w czasach przedwtryskowych. Trudno powiedzieć czemu służy ta modyfikacja oprogramowania, bo we wcześniejszym modelu nie było tego efektu, a działało bez zarzutów. Silnik jest bezproblemowy. Średnie spalanie w czasie mrozów i podczas jazdy miejskiej nie przekracza 6,4 l/100km. Problem z filtrem cząstek stałych nigdy nie wystąpił. Jeśli chcemy rozsądnego spalania i możemy używac samochód do dalekich tras przy normalnej jeździe, a nie wyścigowej samochód odwdzięcza się niskimi kosztami eksploatacji. W przypadku nowego wcielenia silnika urzeka jego cicha praca oraz ekonomika spalania." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: corolla Rok / Przebieg: 2015/47 tys km Śr. spalanie: 6.4

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.