Silnik 1.4 D4D 90KM DPF (od 2008)

Silnik 1.4 D4D 90KM DPF (od 2008)Wyświetleń: 5646

Silników używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D 90KM DPF (od 2008)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji o tej samej mocy, która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik został wyposażony filtr cząstek stałych DPF oraz wprowadzono zmiany w konstrukcji zaworu EGR .Awaryjność filtra jest na niskim poziomie ponieważ przez rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz dotrysku który odpowiada za jego dopalenie.Toyota zapewnia że filtr jest dożywotni,niestety nieodpowiednio użytkowany może pochłonąć wysokie koszty jego wymiany.Szczególnie podatny jest na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim !!! Kolejną zmianą było zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie .Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 38):
(8.13)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8.11/10
Dynamika
 7.29/10

Głosy według opinii:

308

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Darek 15.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem posiadaczem Verso-S z 2011 roku. Zrobiłem już nim ponad 30tkm i jak narazie pełne zadowolenie. Nie jest to może demon prędkości, ale w porównaniu np. do 1.3 CDTI 90KM który wcześniej miałem w Corsie jest dużo zrywniejszy i ma stosunkowo niewielką turbodziurę. DPF póki co nie robi problemów, jedyne, że gdy załączy się mu wypalanie, widać to jedynie po spalaniu - brak kontrolki, która by o tym informowała. Duży plus za 6-biegową skrzynię biegów, na trasie mogę jechać spokojnie 140-150kmph mając jakieś 2,5tys obrotów, co pozwala na osiągnięcie spalania na poziomie 5,5 l / 100km. Z resztą oszczędność, to jego ogromna zaleta. Przy jeździe po krajówkach, przepisowo, potrafił zejść do poziomu 4,3 l / 100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Verso-S / 90KM Rok / Przebieg: 2011 / 175tkm Śr. spalanie: 5.2
MURSI 24.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
""Dobry silnik, trwały i niezawodny ale zbyt mułowaty do Toyoty Auris. Dość cichy jak na diesla, ekonomiczny i przeznaczony raczej do jazdy poza miastem. Osobiście jeżdżę dużo po mieście na niewielkich odcinkach przez co silnik często jest niedogrzany ale sprawuje się świetnie i przez 5 lat nie miałem żadnej awarii. Ubytki oleju silnikowego wahają się w granicach 1.5l od wymiany do wymiany, czyli co 10 tyś km. Ogólnie polecam dla spokojnych kierowców. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: : AURIS/90kM Rok / Przebieg: 2010/104000 Śr. spalanie: 6
Irek 29.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""To wspaniały silnik jeden zlepszych samochodow " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Verso s/90kM Rok / Przebieg: 2011/110000 Śr. spalanie: 4.5
Benia 16.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę 5 lat. W tym czasie nie miałem żadnej awarii silnika choć poruszam się głownie po mieście na krótkich odcinkach. Silnik ma sporą turbodziurę i wpada w wibracje przy obrotach około 2000 obr/min ale jest za to dość cichy i mało pali."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Auris 90km Rok / Przebieg: 2009 152000 Śr. spalanie: 6
mumio 02.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Dobry silnik, trwały, prosty, niezawodny, oszczędny tylko trochę brakuje mu mocy. Polecam." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Auris/90 KM Rok / Przebieg: 2010/105000 Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.