Silnik 2.0 D4D 90KM

Silnik 2.0 D4D 90KMWyświetleń: 4680

Silników używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D 90KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 90KM zadebiutowała w 1999 roku w Toyocie Corolla.Była stosowana do 2004 roku w którym została zastąpioną przez silnik 1.4D4D 90KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet !!! Obecnie na rynku są  firmy które zajmują się ich regeneracją.Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju,filtrów a zwłaszcza rozrządu.Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbospreżarkę,dużym plusem jest bark koła dwumasowego.Ta odmiana silnika nie był tak bardzo popularna i przez to że została wycofana z produkcji  części do niej mogą być czasami niedostępne od ręki oraz droższe w zakupie.Reasumując silnik 2.0 90KM jest dobrą i trwałą konstrukcją i przy odpowiedniej eksploatacji użytkownicy bezproblemowo pokonają duże przebiegi bez kosztownych naprawa.Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
brak koła dwumasowego
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
drogi układ wtryskowy -Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 6):
(8.72)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 9.17/10
Dynamika
 7.67/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Michał 16.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 tys. i cały czas oryginalne wtryski i turbina. Innymi słowy - lać paliwo - czasem uszlachetnione olejem 2T ;) i jeździć bo żal takie dobre auto sprzedać za grosze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla E11 Rok / Przebieg: 2000/291000 Śr. spalanie: 6
Kuba 23.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fenomenalny. Dynamiczny, elastyczny i pije tyle co komar.Wiem, że jak wsiądę do dojadę gdzie chcę.Auto bez marudzenia rozpędza się do tego co obiecuje fabryka pomimo objechania Ziemi kilka razy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla E11 Rok / Przebieg: 2001/270 Śr. spalanie:
Bartek 16.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Auto w rodzinie od 10 lat, odpowiednio serwisowane naprawdę odwdzięcza się niezawodnością, silnik pracuje jak zegareczek, zero wycieków. Dynamika przy jednej osobie na przyzwoitym poziomie z obciążonym autem już jest kiepsko. Każdemu życzę takiej niezawodności!" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Corolla Verso/90 KM Rok / Przebieg: 2003/200000 Śr. spalanie: 7
Jarek 01.04.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
""Jeżdżę Toyotą Corollą rocznik 2001 od kilku lat auto przejechało ponad 300 tys. km i z silnikiem praktycznie nic sie nie działo. Wymieniłem jedynie zawory svp w pompie po około 280 tys. km. Może trochę mało mocy, 90 KM przy jeździe z kompletem pasażerów odczuwalny. Generalnie jestem bardzo zadowolony." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2001/330 tys. km Śr. spalanie: 5.5
Piotrek 21.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""jak ktoś kupuje auto z cofniętym licznikiem o 200tyś i pisze że turbina mu padła przy 180tyś to poco zdziwienie albo 6l średnie spalanie to dużo wiec może kupić ropke z tira za 3zł a potem wtryski mi padły co za złom! Kupiłem krajową corolle i miała 137 tyś więc wszystko przedemną bo robię miesięcznie 3500-4000 tys km wcześniej auto jeździło tylko po warszawie z tąd taki przebieg olej pełen syntetyk plus płukanka co 15tyś ibardzo dobry dodatek do paliwa co 15tyś dodam że paliwo kupuje od hurtownika" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: corolla / 90km Rok / Przebieg: 2004/167tyś Śr. spalanie: 6.0
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.