Silnik 2.0 D4D 90KMWyświetleń: 3553

Silników używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D 90KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 90KM zadebiutowała w 1999 roku w Toyocie Corolla.Była stosowana do 2004 roku w którym została zastąpioną przez silnik 1.4D4D 90KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet !!! Obecnie na rynku są  firmy które zajmują się ich regeneracją.Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju,filtrów a zwłaszcza rozrządu.Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbospreżarkę,dużym plusem jest bark koła dwumasowego.Ta odmiana silnika nie był tak bardzo popularna i przez to że została wycofana z produkcji  części do niej mogą być czasami niedostępne od ręki oraz droższe w zakupie.Reasumując silnik 2.0 90KM jest dobrą i trwałą konstrukcją i przy odpowiedniej eksploatacji użytkownicy bezproblemowo pokonają duże przebiegi bez kosztownych naprawa.Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
brak koła dwumasowego
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
drogi układ wtryskowy -Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 5):
(8.6)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kuba 23.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fenomenalny. Dynamiczny, elastyczny i pije tyle co komar.Wiem, że jak wsiądę do dojadę gdzie chcę.Auto bez marudzenia rozpędza się do tego co obiecuje fabryka pomimo objechania Ziemi kilka razy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla E11 Rok / Przebieg: 2001/270 Śr. spalanie:
Bartek 16.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Auto w rodzinie od 10 lat, odpowiednio serwisowane naprawdę odwdzięcza się niezawodnością, silnik pracuje jak zegareczek, zero wycieków. Dynamika przy jednej osobie na przyzwoitym poziomie z obciążonym autem już jest kiepsko. Każdemu życzę takiej niezawodności!" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Corolla Verso/90 KM Rok / Przebieg: 2003/200000 Śr. spalanie: 7
Jarek 01.04.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
""Jeżdżę Toyotą Corollą rocznik 2001 od kilku lat auto przejechało ponad 300 tys. km i z silnikiem praktycznie nic sie nie działo. Wymieniłem jedynie zawory svp w pompie po około 280 tys. km. Może trochę mało mocy, 90 KM przy jeździe z kompletem pasażerów odczuwalny. Generalnie jestem bardzo zadowolony." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2001/330 tys. km Śr. spalanie: 5.5
Piotrek 21.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""jak ktoś kupuje auto z cofniętym licznikiem o 200tyś i pisze że turbina mu padła przy 180tyś to poco zdziwienie albo 6l średnie spalanie to dużo wiec może kupić ropke z tira za 3zł a potem wtryski mi padły co za złom! Kupiłem krajową corolle i miała 137 tyś więc wszystko przedemną bo robię miesięcznie 3500-4000 tys km wcześniej auto jeździło tylko po warszawie z tąd taki przebieg olej pełen syntetyk plus płukanka co 15tyś ibardzo dobry dodatek do paliwa co 15tyś dodam że paliwo kupuje od hurtownika" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: corolla / 90km Rok / Przebieg: 2004/167tyś Śr. spalanie: 6.0
Bartek 23.09.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
""Moja Corolla ma przebieg 211 tys. świeżo po wymianach oleju kompletu filtrów, rozrządu- koszt w ASO niezależnym 1500 PLN:). auto niezawodne, spalanie w trasie przy średniej 60-90km/h wynosi 4-4,5 l w mieście +1L.jak najbardziej polecam." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla e12 d4d 90km Rok / Przebieg: 211 tys. Śr. spalanie: 5.5 l

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów