Silnik 2.0 D-4D 90KM (1CD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6902

D4D
Silnik 2.0 D-4D 90KM (1CD-FTV)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 90KM zadebiutowała w 1999 roku w Toyocie Corolla.Była stosowana do 2004 roku w którym została zastąpioną przez silnik 1.4D4D 90KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet !!! Obecnie na rynku są  firmy które zajmują się ich regeneracją.Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju,filtrów a zwłaszcza rozrządu.Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbospreżarkę,dużym plusem jest bark koła dwumasowego.Ta odmiana silnika nie był tak bardzo popularna i przez to że została wycofana z produkcji  części do niej mogą być czasami niedostępne od ręki oraz droższe w zakupie.Reasumując silnik 2.0 90KM jest dobrą i trwałą konstrukcją i przy odpowiedniej eksploatacji użytkownicy bezproblemowo pokonają duże przebiegi bez kosztownych naprawa.Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
brak koła dwumasowego
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
drogi układ wtryskowy -Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 7):
(8.71)
Trwałość
 9.43/10
Utrzymanie
 9.29/10
Dynamika
 7.43/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Karol 08.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Przy około 270 tyś wymieniłem zaworki w pompie i to wszystko. Lać czystą ropę. Wymieniać filtr paliwa i jeździć w nieskończoność."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Verso/90KM Rok / Przebieg: 2002/282000 Śr. spalanie: 6.1
Michał 16.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 tys. i cały czas oryginalne wtryski i turbina. Innymi słowy - lać paliwo - czasem uszlachetnione olejem 2T ;) i jeździć bo żal takie dobre auto sprzedać za grosze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla E11 Rok / Przebieg: 2000/291000 Śr. spalanie: 6
Kuba 23.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fenomenalny. Dynamiczny, elastyczny i pije tyle co komar.Wiem, że jak wsiądę do dojadę gdzie chcę.Auto bez marudzenia rozpędza się do tego co obiecuje fabryka pomimo objechania Ziemi kilka razy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla E11 Rok / Przebieg: 2001/270 Śr. spalanie:
Bartek 16.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Auto w rodzinie od 10 lat, odpowiednio serwisowane naprawdę odwdzięcza się niezawodnością, silnik pracuje jak zegareczek, zero wycieków. Dynamika przy jednej osobie na przyzwoitym poziomie z obciążonym autem już jest kiepsko. Każdemu życzę takiej niezawodności!" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Corolla Verso/90 KM Rok / Przebieg: 2003/200000 Śr. spalanie: 7
Jarek 01.04.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
""Jeżdżę Toyotą Corollą rocznik 2001 od kilku lat auto przejechało ponad 300 tys. km i z silnikiem praktycznie nic sie nie działo. Wymieniłem jedynie zawory svp w pompie po około 280 tys. km. Może trochę mało mocy, 90 KM przy jeździe z kompletem pasażerów odczuwalny. Generalnie jestem bardzo zadowolony." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2001/330 tys. km Śr. spalanie: 5.5
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.