Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17461

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 116KM zadebiutował w 2001 roku w Toyocie RAV4 i był następcom wersji 110KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym..Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w tej odmianie 116 konnym,w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane.Kolejną przypadłością jest awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej tyczy się to wersji starego typu.Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km,nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu.Po za problemami z osprzętem można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów.Dużym atutem jest dobra dynamika niski poziom spalania oraz przyzwoita kultura pracy.

Opis Ogólny

Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją  .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne)..Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszta.

Zalety:
trwała konstrukcja
zadowalająca dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
awarie wtrysków wersja 116KM
awarie zaworu SCV w pompie wtryskowej(stary typ)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 33

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 14):
(7.93)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.93/10
Dynamika
 7.86/10

Głosy według opinii:

113

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

RAV 4 II gen. 18.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"2,0 D4D 116 KM w RAV4 II gen.- samochód kupiłem przy przebiegu 145 tyś, poprzedni użytkownik borykał się z zawieszaniem łopatek w turbinie (kontrolka silnika + tryb awaryjny). Dwumas wymieniony przy...115 tyś. Użytkował auto tylko w mieście, na krótkich dystansach. U mnie auto zrobiło 135 tyś i absolutnie nic się nie zepsuło. Do tej pory nie wiem gdzie są świece żarowe, dwumas ciągle ok, turbina nie ruszana. Olej 5W30 + filtry wymieniane co 15 tyś, paliwo tylko Premium, filtr paliwa co drugą zimę. Spalanie: 7,5-7,7 l/100 km (50% trasa, 50% "wokół komina" drogami gruntowymi). Na trasie 500 km,4 osoby + bagaż, przy prędkości do 110 km/h: 6l/100 km. W moim przypadku silnik super, pozostałe elementy auta nie zasługują już na maksymalną ocenę."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 116 KM Rocznik / Przebieg: 2005/282 tyś.km Śr. spalanie: 7.6
corolla e12 17.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co 10 tys. po 250 tys wymieniłem kompletne sprzęgło z zamiennikiem sztywnego kola zamachowego, które służy do dziś. przy ostatniej wymianie rozrządu wymieniłem uszczelniacz na wale bo delikatnie podciekał. turbina i wtryski oryginały nie ruszane. w zimie bez problemów z odpalaniem nawet przy minus 20. od przebiegu około 300 tys zacząłem do paliwa dolewać około 150-200 ml na bakpaliwa, olej do dwusuwów ( valvoline lub castrol czerwony). poprawia to smarowanie wtrysków i pompy. silnik wyraźnie cichszy. od 2006-7 roku nasze kochane władze z unii europejskiej nakazały oczyszczenie ropy z siarki, a ona powoduje że ropa ma właściwości smarne. nowsze pompy i silniki nie są mniej trwałe niż te stare, poprostu teraz ropa jest sucha. dawniej w starym 1.9 wtrysk wykonywał na jeden ruch tłoka jeden wtrysk. teraz podczas jednego ruchu tłoka wtrysk daje 4 dawki - dawkę wstępną, pilotującą, główną i dopalającą. są czterokrotnie bardziej obciążone przy wyższym ciśnieniu w komorze spalania, i jeszcze teraz przy suchej ropie. dalej ktoś powie mi że stare wtryski są trwalsze? nie sądzę :) rekomenduję ten silnik, jedynie trzeba pamiętać o oleju co 10-12 tys i wszystkich filtrach, plus dobre paliwo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.0 d4d Rocznik / Przebieg: 2003/460tys Śr. spalanie: 5.6
Roman 26.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dwa lata temu przy zakupie myślałem non stop o Hondzie Civic 1.6 benzyna VI generacji , nie mniej jednak wybór padł na Corollę od Pana Policjanta ,który pruł nią jak szalony (Szerokość i stan opon to wskazywał) 2.0 D4D 116 KM przy 240tys km. Po zakupie myślałem ,ze trafiłem szrota i po opiniach już było mi strasznie przykro ,że go zakupiłem. Nie poddawałem się , dobre paliwo - Verva Diesel plus co 4tys km oczyszczacz wtrysków sprawiły ,że auto do tej pory świetnie mi służy a zbliżam się do wymiany rozrządu 270tys km(ponoć co 90tys km trzeba wymieniać) Diesle żywotne - nie mniej jednak trzeba faktycznie trzeba nieco przyłożyć się i dbać o auto ,aby posłużyło. Dodam Filtry i oleje co 10tys KM"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115KM Rocznik / Przebieg: 270tys Śr. spalanie: 5-7.5
Leszek 30.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Pomimo wielu ostrzeżeń przed zakupem, zdecydowałem się kupić TOYOTĘ 2.0 D4D 116 kM w 2011r. Była to toyota z 2005r, więc miała 6 lat i przebieg 157 tys. Do dnia dzisiejszego ma przebieg 280 tys i jedyne co przy niej musiałem wymienić, to podstawowe elementy eksploatacyjne, jak sprzęgło (koło dwu masowe cały czas sprawne), rozrząd i zawór EGR. Autko do dnia dzisiejszego jeździ bez żadnych większych problemów."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2.0 D4D 116 KM Rocznik / Przebieg: 2005/280000 Śr. spalanie: 6
Jacek 12.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik pracuje bardzo ekonomicznie i wydajnie. Długo się nagrzewa oraz rozruch w okresie zimowym jest nieco wydłużony. Wymiana koła dwumasowego po 250 tys wraz z pierwszą wymianą sprzęgła. Auto bezproblemowe. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116 Rocznik / Przebieg: 280.000 Śr. spalanie: 6
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.