Silnik 2.0 D4D 116KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9341

Silników używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D 116KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 116KM zadebiutował w 2001 roku w Toyocie RAV4 i był następcom wersji 110KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym..Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w tej odmianie 116 konnym,w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane.Kolejną przypadłością jest awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej tyczy się to wersji starego typu.Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km,nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu.Po za problemami z osprzętem można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów.Dużym atutem jest dobra dynamika niski poziom spalania oraz przyzwoita kultura pracy.

Opis Ogólny

Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją  .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne)..Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszta.

Zalety:
trwała konstrukcja
zadowalająca dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
awarie wtrysków wersja 116KM
awarie zaworu SCV w pompie wtryskowej(stary typ)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 12):
(7.75)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 7.92/10

Głosy według opinii:

93

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Roman 26.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dwa lata temu przy zakupie myślałem non stop o Hondzie Civic 1.6 benzyna VI generacji , nie mniej jednak wybór padł na Corollę od Pana Policjanta ,który pruł nią jak szalony (Szerokość i stan opon to wskazywał) 2.0 D4D 116 KM przy 240tys km. Po zakupie myślałem ,ze trafiłem szrota i po opiniach już było mi strasznie przykro ,że go zakupiłem. Nie poddawałem się , dobre paliwo - Verva Diesel plus co 4tys km oczyszczacz wtrysków sprawiły ,że auto do tej pory świetnie mi służy a zbliżam się do wymiany rozrządu 270tys km(ponoć co 90tys km trzeba wymieniać) Diesle żywotne - nie mniej jednak trzeba faktycznie trzeba nieco przyłożyć się i dbać o auto ,aby posłużyło. Dodam Filtry i oleje co 10tys KM"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 115KM Rok / Przebieg: 270tys Śr. spalanie: 5-7.5
Leszek 30.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Pomimo wielu ostrzeżeń przed zakupem, zdecydowałem się kupić TOYOTĘ 2.0 D4D 116 kM w 2011r. Była to toyota z 2005r, więc miała 6 lat i przebieg 157 tys. Do dnia dzisiejszego ma przebieg 280 tys i jedyne co przy niej musiałem wymienić, to podstawowe elementy eksploatacyjne, jak sprzęgło (koło dwu masowe cały czas sprawne), rozrząd i zawór EGR. Autko do dnia dzisiejszego jeździ bez żadnych większych problemów."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 2.0 D4D 116 KM Rok / Przebieg: 2005/280000 Śr. spalanie: 6
Jacek 12.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik pracuje bardzo ekonomicznie i wydajnie. Długo się nagrzewa oraz rozruch w okresie zimowym jest nieco wydłużony. Wymiana koła dwumasowego po 250 tys wraz z pierwszą wymianą sprzęgła. Auto bezproblemowe. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 116 Rok / Przebieg: 280.000 Śr. spalanie: 6
Jarek 12.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Auto od 2 lat, przejechane 40 tys. km, na razie spokojnie. Silnik dynamiczny, ekonomiczny. maksymalne spalanie 7.5 l ( autostrada 160 km/g klimatyzacja ), średni 6 l. To mój 2 drugi d4d Toyoty . Podstawa to paliwo premium i regularna wymiana filtra paliwa." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Avensis/116 km Rok / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 6
Roman 29.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Moja toyota 116 ps cud miod silnik zadnych usterek jedynie skrzynie musialem wymienic bo lozyska zaczely chuczec powod za malo oleju przeoczylem ten fakt ze mialem wyciek " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Avensis 2.0 d4d 116ps Rok / Przebieg: 2004 290000 Śr. spalanie: 6l
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.