Silnik 2.0 D4D 116KMWyświetleń: 6024

Silników używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D 116KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 116KM zadebiutował w 2001 roku w Toyocie RAV4 i był następcom wersji 110KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym..Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w tej odmianie 116 konnym,w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane.Kolejną przypadłością jest awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej tyczy się to wersji starego typu.Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km,nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu.Po za problemami z osprzętem można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów.Dużym atutem jest dobra dynamika niski poziom spalania oraz przyzwoita kultura pracy.

Opis Ogólny

Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją  .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne)..Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszta.

Zalety:
trwała konstrukcja
zadowalająca dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
awarie wtrysków wersja 116KM
awarie zaworu SCV w pompie wtryskowej(stary typ)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 11):
(7.64)
Trwałość
 7.55/10
Utrzymanie
 7.64/10
Dynamika
 7.73/10

Głosy według opinii:

83

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Leszek 30.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Pomimo wielu ostrzeżeń przed zakupem, zdecydowałem się kupić TOYOTĘ 2.0 D4D 116 kM w 2011r. Była to toyota z 2005r, więc miała 6 lat i przebieg 157 tys. Do dnia dzisiejszego ma przebieg 280 tys i jedyne co przy niej musiałem wymienić, to podstawowe elementy eksploatacyjne, jak sprzęgło (koło dwu masowe cały czas sprawne), rozrząd i zawór EGR. Autko do dnia dzisiejszego jeździ bez żadnych większych problemów."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 2.0 D4D 116 KM Rok / Przebieg: 2005/280000 Śr. spalanie: 6
Jacek 12.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik pracuje bardzo ekonomicznie i wydajnie. Długo się nagrzewa oraz rozruch w okresie zimowym jest nieco wydłużony. Wymiana koła dwumasowego po 250 tys wraz z pierwszą wymianą sprzęgła. Auto bezproblemowe. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 116 Rok / Przebieg: 280.000 Śr. spalanie: 6
Jarek 12.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Auto od 2 lat, przejechane 40 tys. km, na razie spokojnie. Silnik dynamiczny, ekonomiczny. maksymalne spalanie 7.5 l ( autostrada 160 km/g klimatyzacja ), średni 6 l. To mój 2 drugi d4d Toyoty . Podstawa to paliwo premium i regularna wymiana filtra paliwa." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Avensis/116 km Rok / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 6
Roman 29.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Moja toyota 116 ps cud miod silnik zadnych usterek jedynie skrzynie musialem wymienic bo lozyska zaczely chuczec powod za malo oleju przeoczylem ten fakt ze mialem wyciek " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Avensis 2.0 d4d 116ps Rok / Przebieg: 2004 290000 Śr. spalanie: 6l
Wonszszsz 08.05.2016
Średnia:
(6.67)
Nie
""RAV4 z 2004 roku 116KM z chipem na 140 KM, do 150 000 dwa razy były wymieniane wtryski (ok. 1600 PLN komplet), ostatnio padł dwumas (wymiana razem ze sprzęgłem ok. 3000 PLN). Dynamika zadowalająca, spalanie biorąc pod uwagę stały napęd na 4 koła w porządku. Ze względu na koszty napraw nie polecam." "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 116 Rok / Przebieg: 2004 / 150 000 Śr. spalanie: 7.5
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.