Silnik 2.0 D4D 110KMWyświetleń: 2207

Silników używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D 110KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 110KM zadebiutowała w 1999 roku w Toyocie Avensis która została w późniejszym czasie zastąpiona odmianą 116KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet !!! Obecnie na rynku są  firmy które zajmują się ich regeneracją.Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju,filtrów a zwłaszcza rozrządu.Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbospreżarkę, Bolączką tej odmiany jest niskiej trwałości koło dwumasowe a jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km.Oczywiście nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu.Po za tym problemami można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów.Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km oraz tankowania dobrej jakości paliwa co pozwoli na zmniejszenia ryzyka drogich awarii.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
drogi w naprawach układ wtryskowy -Denso
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 7.6/10
Dynamika
 8.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldemar 14.01.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""2 litry D-4D 110 km z 2002 roku Corolla.Przebieg 305 tys. Sprowadzone auto od makaronów. zrobiłem nim 150 tys. Poza czyszczeniem instalacji paliwowej po 30 stopniowych mrozach 5 lat temu bez problemów z silnikiem. Jedyny i frustrujący problem w corolli to oświetlenie panelu i żarówki z przodu. Silnik płynny na niskich i wysokich prędkościach, nie trzeba mieszać biegami. Ciut gorzej z 5 osobami. Pali 5.5 l z klimą na okrągło, w zimie rzadko dochodzi do 6 l." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: corolla 110 Rok / Przebieg: 2002 305000 Śr. spalanie: 5.5
Jarek 05.02.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""Auto mam od 2008 jest ok zrobiłem nią ponad 100000tys. km bez większych problemów.Silnik dynamiczny,jeździ się super." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: D4D 110 Rok / Przebieg: 2002/291000 Śr. spalanie: 6.8
Rysiu 07.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""przebieg 230tys i żadnych problemów,silnik dynamiczny i bezawaryjny przy odpowiednim użytkowaniu.Ja ma ten model już 6 lat o auto dbam wymieniam na czas oleje nie gazuje na chama.Silnik suchy,turbina w dobrej kondycji,wtryski suche nie leja .Jak dbasz tak masz,a jak nie dbasz to potem narzekasz.Auto splaa średnio 6.5L""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Corolla 2.0 D-4D110KM Rok / Przebieg: 230tys 2004r Śr. spalanie: 6.5L
Jarek 07.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
""Witam, mam Toyotę Avensis z 2002 r. z tym silnikiem, przebieg 350 tys, ja zrobiłem ok. 60 tys. km. Spalanie ok. 6 l, z klimą trochę więcej. Na razie problemów brak, olej półsyntetyk, paliwo tylko premium." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Toyota Avensis t22 2.0 d4d Rok / Przebieg: 2002 r. 350 tys Śr. spalanie: 6l
07.04.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
""Używam Corolle z tym silnikiem ,jestem bardzo zadowolona z mojego auta ,żadnych problemów nie miałam .Zima- auto nie garażowane odpala nawet przy -25 stopniach. Silnik pracuje dobrze ,bardzo mało pali średnio w mieście 6 litrów ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Toyota Corolla 2.0 D4D Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.