Silnik 2.0 D4D 110KM

Silnik 2.0 D4D 110KMWyświetleń: 2686

Silników używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D 110KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 105.000 km lub 7 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 110KM zadebiutowała w 1999 roku w Toyocie Avensis która została w późniejszym czasie zastąpiona odmianą 116KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet !!! Obecnie na rynku są  firmy które zajmują się ich regeneracją.Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju,filtrów a zwłaszcza rozrządu.Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbospreżarkę, Bolączką tej odmiany jest niskiej trwałości koło dwumasowe a jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km.Oczywiście nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu.Po za tym problemami można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów.Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km oraz tankowania dobrej jakości paliwa co pozwoli na zmniejszenia ryzyka drogich awarii.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
drogi w naprawach układ wtryskowy -Denso
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 7.6/10
Dynamika
 8.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldemar 14.01.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""2 litry D-4D 110 km z 2002 roku Corolla.Przebieg 305 tys. Sprowadzone auto od makaronów. zrobiłem nim 150 tys. Poza czyszczeniem instalacji paliwowej po 30 stopniowych mrozach 5 lat temu bez problemów z silnikiem. Jedyny i frustrujący problem w corolli to oświetlenie panelu i żarówki z przodu. Silnik płynny na niskich i wysokich prędkościach, nie trzeba mieszać biegami. Ciut gorzej z 5 osobami. Pali 5.5 l z klimą na okrągło, w zimie rzadko dochodzi do 6 l." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: corolla 110 Rok / Przebieg: 2002 305000 Śr. spalanie: 5.5
Jarek 05.02.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""Auto mam od 2008 jest ok zrobiłem nią ponad 100000tys. km bez większych problemów.Silnik dynamiczny,jeździ się super." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: D4D 110 Rok / Przebieg: 2002/291000 Śr. spalanie: 6.8
Rysiu 07.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""przebieg 230tys i żadnych problemów,silnik dynamiczny i bezawaryjny przy odpowiednim użytkowaniu.Ja ma ten model już 6 lat o auto dbam wymieniam na czas oleje nie gazuje na chama.Silnik suchy,turbina w dobrej kondycji,wtryski suche nie leja .Jak dbasz tak masz,a jak nie dbasz to potem narzekasz.Auto splaa średnio 6.5L""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toyota Corolla 2.0 D-4D110KM Rok / Przebieg: 230tys 2004r Śr. spalanie: 6.5L
Jarek 07.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
""Witam, mam Toyotę Avensis z 2002 r. z tym silnikiem, przebieg 350 tys, ja zrobiłem ok. 60 tys. km. Spalanie ok. 6 l, z klimą trochę więcej. Na razie problemów brak, olej półsyntetyk, paliwo tylko premium." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Toyota Avensis t22 2.0 d4d Rok / Przebieg: 2002 r. 350 tys Śr. spalanie: 6l
07.04.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
""Używam Corolle z tym silnikiem ,jestem bardzo zadowolona z mojego auta ,żadnych problemów nie miałam .Zima- auto nie garażowane odpala nawet przy -25 stopniach. Silnik pracuje dobrze ,bardzo mało pali średnio w mieście 6 litrów ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Toyota Corolla 2.0 D4D Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.