Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6251

Silników używa:

D4D
Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

 

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D/D-CAT o mocy 177KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005r a w 2008r wersje  D-CAT seryjnie wyposażoną w DPF.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin.W jednostce zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.Przede wszystkim blok silnika wykonano z aluminium aby uzyskać niższą wagę co miało się przełożyć na lepsze osiągi oraz niższe spalanie. Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso o ciśnieniu wtrysku aż 1800 bar !!! Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchu.Na duży plus trzeba zaliczyć bezproblemowy filtr cząstek stałych DPF.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Te rozwiązania dają komfort użytkownikowi i nie stwarzają dodatkowych kosztów obsługi.Nie wątpliwie atutem jednostki jest kultura pracy przyśpieszenie,doskonała akustyka to charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta .

System D-CAT-(Diesel Clean Advanced Technology)

To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2.Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!

System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy.Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy,nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach.Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
wysoka kultura pracy
bardzo dobre osiągi
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
problemy z EGR
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(5.33)
Trwałość
 3.5/10
Utrzymanie
 4.5/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Roman 05.01.2018
Średnia:
(3.00)
Nie
"Paliwożerny 9 l na autostradzie (zasię 650km / 60 l bak). Awaryjny : naprawiłem już uszczelkę pod głowicą 4 tyś i pompę wysokiego ciśnienia 3 tyś., w bliskiej perspektywie regenerowane wtryski :5 tyś (polityka DENSO) wymiana filtra cząstek :6-7 tyś. Niebezpieczny : w trakcie automatycznego dopalania filtra cząstek (5 wtrysk paliwa do kolektora wydechowego) pojawia się chmura białego dymu na ok 200 m powodując 2 śmiertelne zagrożenie dla użytkowników jadących za nami : utrata widoczności i rak. Serwis z rozbrajającym uśmiechem proponuje zmianę modelu na nowy."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Awensis 2,2 D-CAT Rok / Przebieg: 2007/250000 Śr. spalanie: 9
sławek 15.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Avensis Rok / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.