Silnik 2.2 D-4D 136KM (2AD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11878

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D o mocy 136KM (2ADFTV) Toyota wprowadziła na rynek w 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchu.Bardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoity poziom spalanie

Wady:
koszty serwisu
słabsza dynamika
problemy z DPF-em
awarie egr

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 5):
(7.67)
Trwałość
 7.8/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.2/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysztof 15.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym może fakt ,że często znajomi stojąc przy samochodzie przy pracującym silniku pytają czy to dizel czy benzyna Silnik w toyocie RAV- 4 z 2007r. przebieg 160 tyś. od nowości uszkodziły się dwie świece żarowe po przejechaniu 150 tyś. Dynamika auta OK lecz przy tej masie 1700 kg szału nie robi,średnie spalanie na kompie 5,4l w rzeczywistości około 6l no i jazda oczywiście bez szaleństwa.auto fabrycznie bez filtra DPF na trasie do 110km/h spalanie 5,5l przy 140km/h 6,5 w mieście tyle samo oczywiście latem w zimie litr więcej oleju i płynu nie bierze więc myślę że jest OK

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: RAV-4 / 136 KMRocznik / Przebieg: 2007/160 tyś Śr. spalanie: 6l
Radek 05.04.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "świetny i dynamiczny silnik,bardzo dobre osiągi przy tym 6 biegowa skrzynia rewelacja.Jeżdżę tym autem od nowości już 7 lat ,żadnej awarii.Dodam że systematycznie prowadzę przeglądy i wymieniam olej w silniku co 15 tys zgodnie z zaleceniami producenta"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 136kmRocznik / Przebieg: 150 tys Śr. spalanie: 8.0
Kojak 11.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Mój kolega kupił ją z przebiegiem 180000 km i do tej pory nic się nie dzieje. Ale dba o serwis bo serwisuje nie u ,,Heńka za Rogiem,, tylko w ASO , leje super paliwo Shell, serwis silnika wykonuje co 12000, 15000 km lepiej szybciej, dzięki czemu nie ma z nim problemu. Uważał bym na wersje D-Cat bo w nich była wada fabryczna. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Rav4 2.2 D-4D 136Rocznik / Przebieg: 2008 / 230000 Śr. spalanie: 6.4 l
Urlih 22.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "RAV-4 2.2 D-4D 124KM 2013r 67 tys Dla mnie ideał to moja druga RAV-ka wcześniejsza z silnikiem 2.2 136KM (jak u mojego poprzednika w wypowiedzi) zrobiłem na niej 230tys bez problemu!!! Obecnie auto salonowe i po za tankowaniem tylko frajada z jazdy,silnik cichy,dobrze się zbiera,pali mało średnio 6L.Polecam auta z tym silnikiem nie do zdarcia ale trzeba o nie DBAĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: RAV4 2.2 D-4D 124KM Rocznik / Przebieg: 2013r 67tys Śr. spalanie: 6 L
01.09.2014
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: "Witam posiadam Rav4 z 2007r 2.2 136km jak kupilem miała przejechane 100 tys po przejechaniu 10 tyś silnik zacząć głośno pracować I tzw kopcić okazało się że padły wtryskiwacze po kolejnych 6 tyś okazało się że jest problem korbowodem i trzeba wymienić silnik na nowy :( wiec nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie dbał o niego czy serwis który robił przegląy ich nie robił czy wina serwisu który wymieniał wtryskiwacze. Jedna dobra rzecz jak narazie to że samochód jest na gwarancji i na razie jeszcze nic nie zapłaciłem za to :) "

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: rav4 d4d 136kmRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.