Silnik 2.2 D4D 136KMWyświetleń: 2987

Silników używa:

D4D
Silnik 2.2 D4D 136KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D o mocy 136KM (2ADFTV) Toyota wprowadziła na rynek w 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchu.Bardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoity poziom spalanie

Wady:
koszty serwisu
słabsza dynamika
problemy z DPF-em
awarie egr

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(7.67)
Trwałość
 7.8/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.2/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysztof 15.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym może fakt ,że często znajomi stojąc przy samochodzie przy pracującym silniku pytają czy to dizel czy benzyna Silnik w toyocie RAV- 4 z 2007r. przebieg 160 tyś. od nowości uszkodziły się dwie świece żarowe po przejechaniu 150 tyś. Dynamika auta OK lecz przy tej masie 1700 kg szału nie robi,średnie spalanie na kompie 5,4l w rzeczywistości około 6l no i jazda oczywiście bez szaleństwa.auto fabrycznie bez filtra DPF na trasie do 110km/h spalanie 5,5l przy 140km/h 6,5 w mieście tyle samo oczywiście latem w zimie litr więcej oleju i płynu nie bierze więc myślę że jest OK"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: RAV-4 / 136 KM Rok / Przebieg: 2007/160 tyś Śr. spalanie: 6l
Radek 05.04.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""świetny i dynamiczny silnik,bardzo dobre osiągi przy tym 6 biegowa skrzynia rewelacja.Jeżdżę tym autem od nowości już 7 lat ,żadnej awarii.Dodam że systematycznie prowadzę przeglądy i wymieniam olej w silniku co 15 tys zgodnie z zaleceniami producenta" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 136km Rok / Przebieg: 150 tys Śr. spalanie: 8.0
Kojak 11.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Mój kolega kupił ją z przebiegiem 180000 km i do tej pory nic się nie dzieje. Ale dba o serwis bo serwisuje nie u ,,Heńka za Rogiem,, tylko w ASO , leje super paliwo Shell, serwis silnika wykonuje co 12000, 15000 km lepiej szybciej, dzięki czemu nie ma z nim problemu. Uważał bym na wersje D-Cat bo w nich była wada fabryczna. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rav4 2.2 D-4D 136 Rok / Przebieg: 2008 / 230000 Śr. spalanie: 6.4 l
Urlih 22.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""RAV-4 2.2 D-4D 124KM 2013r 67 tys Dla mnie ideał to moja druga RAV-ka wcześniejsza z silnikiem 2.2 136KM (jak u mojego poprzednika w wypowiedzi) zrobiłem na niej 230tys bez problemu!!! Obecnie auto salonowe i po za tankowaniem tylko frajada z jazdy,silnik cichy,dobrze się zbiera,pali mało średnio 6L.Polecam auta z tym silnikiem nie do zdarcia ale trzeba o nie DBAĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: RAV4 2.2 D-4D 124KM Rok / Przebieg: 2013r 67tys Śr. spalanie: 6 L
01.09.2014
Średnia:
(2.67)
Nie
""Witam posiadam Rav4 z 2007r 2.2 136km jak kupilem miała przejechane 100 tys po przejechaniu 10 tyś silnik zacząć głośno pracować I tzw kopcić okazało się że padły wtryskiwacze po kolejnych 6 tyś okazało się że jest problem korbowodem i trzeba wymienić silnik na nowy :( wiec nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie dbał o niego czy serwis który robił przegląy ich nie robił czy wina serwisu który wymieniał wtryskiwacze. Jedna dobra rzecz jak narazie to że samochód jest na gwarancji i na razie jeszcze nic nie zapłaciłem za to :) " "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: rav4 d4d 136km Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.