Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4229

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

1.3 Multijet II 75 KM to II GENERACJA seryjnie wyposażony w filtrem cząstek stałych DPF  oraz system Start&Stop.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano t nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów.Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.Nowe silniki MultiJet II zapewniają opytmalizację procesu spalania po przez  zastosowania wtrysku Injection Rate Shaping (dwa wtryski następujące po sobie) które redukują poziom hałasu oraz zużycia paliwa.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za niski poziom spalania oraz dużą trwałość.Po stronie plusów należy również zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Zalety:
trwała konstrukcja
niski awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
awarie EGR
seryjny DPF
słaba dynamika


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 4):
(7.58)
Trwałość
 8.25/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

trekking 26.05.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na syntetykach, duzo by tu poisac, jestem nim zachwycony"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.3 multijet Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 4.1
marek 29.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
""jestem super zadowolony sprzęgło po 330 tys.wymiana zawór egr po 270 zaślepiony 500 tys turbina przepuszcza olej więc regeneracja i auto jezdzi dalej alternator na 530 tys i teraz pompa wysokiego ciśnienia na 538 tys i dalej jeżdżę a jeszcze jedno rozrząd wymieniłem po 400 tys na dzień dziesiejszy czyli na 538 tys nawet nie bierze oleju a jeżdżę na selenia 5w40 WR i wymian co pietnaście tysięc" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 75 km Rocznik / Przebieg: 2010/538000 Śr. spalanie: 5.5
Ludwik 17.11.2016
Średnia:
(4.33)
Nie
""Ten silnik to tragedia w połączeniu z DPF. Pomimo robienia dalszych tras, 1.3 nie jest w stanie skutecznie oczyścić DPF. Wymieniam olej co 3-4 tys. km. ze względu na znaczne podwyższanie się stanu przez wpadająca ropę. Sam motor dość głośny, a spalanie mało rewelacyjne - 6.2 - 6.7 l/100km." "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Splash / 75 KM Rocznik / Przebieg: 2010 / 104000 Śr. spalanie: 6.5
20.02.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"dobry bezawaryjny silnik,największy atut to bardzo niskie spalanie i to przy nodze na gazie,dynamika też wystarczająca.Same plusy i do tego rozrząd na łańcuchu." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: : Punto Evo 1.3 16V Multijet75KM Rocznik / Przebieg: 140tys 2010r Śr. spalanie: ?

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.