Fiat

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 140KM-150KM DPF

18300
Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 140KM-150KM DPF

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 140-150KM jest odmianą, która weszła do produkcji w 2010 roku i miała zastosowanie w samochodach marki Alfa Romeo, Fiat oraz JeepZostała oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.



Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele. Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju, oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem.



Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika i elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • wysoki moment obrotowy

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • awarie filtra cząstek stałych
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 140.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Selenia WR Pure Energy (5W-30), wymiana po 35.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

25.09.2022 Fiat freemont
(10.0)
Opinia: Silnik ok. Ale jest mały mankament...dwumasa wytrzymuje max 100 tys.... jest to dziwnie rozwiązane....jeżeli 3 i 4 bieg rzezi..to na bank dwumas. Oraz uwaga na wtryski...czasami były przypadki wypalenia tłoka flatego ze lały.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie...ogólnie udana jednostka
Wady: Dwumas, egr...uwaga na wtryski
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 183000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
21.12.2017 Romek
(8.7)
Opinia: Silnik rewelka pod każdym względem szybki,mocny i mało palący a co ważne nie psuje się w nim nic.Autko gonine praktycznie po trasach trochę w mieście ale to tak po kilkanaście kilometrów.Spalanie na trasie około 6litrów i to bez jakiegoś oszczędzania może to nie jakiś
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Fiat Freemont 2.0 140KM MultiJet
  • Rocznik / Przebieg: 2012 r 187tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
21.03.2014 Mikser
(9.3)
Opinia: "Moc połączona z elegancją ,jak dla mnie auto i silniki Super .Silnik bardzo dynamiczny świetnie współpracuje z 6-biegowoą skrzynia bardzo elastyczny na wyższych biegach .Co do spalania to średnio 5.5L to rewelacyjny wynik ."
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Giulietta II 2.0 JTD 16v 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r 76 tyś
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam