Silnik 2.2 MultiJet II 150KM DPFWyświetleń: 715

Silników używa:

JTD
Silnik 2.2 MultiJet II 150KM DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 100.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: Selenia 0W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 MultiJet II o mocach 136KM  został w prowadzony na rynek w 2015 roku wraz z modelem Gulia.Konstrukcja całkowicie opracowana od nowości o bardzo zaawansowanej technologi,ma uzupełnić dotychczasową jednostkę 2.0 MultiJet.Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 440 Nm dostępny od 2500 Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF który jest całkowicie bezobsługowy i nie wymaga żadnych dodatków płynów .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania ,całość bloku ciśnieniowo odlana z aluminium.Wszystkie te zabiegi przekładają się na niższą wagę jednostki a co za tym idzie lepsze osiągi niższe spalania oraz dobrym wytłumienie hałasu.Silnik współpracuje z turbosprężarką zintegrowaną z kolektorem wydechowym.W silniku znajdziemy bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania.Specjalnie zaprojektowany na nowo system wtrysku o ciśnienie 2000 bar z funkcją wtrysku o zmiennej prędkości.Aby obniżyć hałas wdrożono nowe rozwiązania zastosowano pompę olejową z przesunięciem oraz przeciw ważne wałki.  Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Silnik znajdziemy w nowych modelach : Jeep Cherokee,Alfa Romeo Giulia,Alfa Romeo Stelvio

Silnik występuję w kilku odmianach mocy 136KM 150KM 180KM 200KM 209KM

Zalety:
bardzo wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jaro 15.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacyjny duża pojemnosć i duża moc pozwala na bezproblemową jazdę bez męczarni a przy tym spalanie na poziomie 6l.Mam go w Giulia od dwóch lat auto przywiezione z Włoch nic nie dołożyłem po za wymiana oleju.Silnik najlepszy jaki kiedykolwiek miałem, moc ,dynamika i elastyczność na najwyższym poziomie.Dodam ze na trasie to auto poprostu płynie lekkie wciśniecie gazu natychmiast przekłada sie na przyspieszenie,wyprzedzanie to bajka.SIlnik chcichy nawet po wyżej 170km/h ale to zasługa pojemności i mocy.Polecam bardzo dobry silnik,zero problemów z osprzętem i filtrem DPF wypala się samoistnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Alfa Romeo Giulia 2.2 Multijet 150KM Rok / Przebieg: 2015r/110.tys Śr. spalanie: 6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 106KM20.07.2018

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest

Polecam

8.94

Silnik 2.0 MZR-CD 121KM ('02-'07)20.07.2018

Mazda 6 z 2005 z DPF(bez problemu), przebieg 211 tys. po 160 regeneracja turbiny spowodowana wyciekiem oleju, po 180 podkładki pod wtr

Polecam

9.33

Silnik 1.9 CDTI 150KM Z19DTH19.07.2018

Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy

Polecam

8.09

Silnik 2.0 TDI 170KM CR/DPF17.07.2018

Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v po

Polecam

8.62

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.