Silnik 2.2 16V MultiJet II 150KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1532

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 MultiJet II o mocach 150KM  został w prowadzony na rynek w 2015 roku wraz z modelem Gulia.Konstrukcja całkowicie opracowana od nowości o bardzo zaawansowanej technologi,ma uzupełnić dotychczasową jednostkę 2.0 MultiJet.Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 440 Nm dostępny od 2500 Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF który jest całkowicie bezobsługowy i nie wymaga żadnych dodatków płynów .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania ,całość bloku ciśnieniowo odlana z aluminium.Wszystkie te zabiegi przekładają się na niższą wagę jednostki a co za tym idzie lepsze osiągi niższe spalania oraz dobrym wytłumienie hałasu.Silnik współpracuje z turbosprężarką zintegrowaną z kolektorem wydechowym.W silniku znajdziemy bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania.Specjalnie zaprojektowany na nowo system wtrysku o ciśnienie 2000 bar z funkcją wtrysku o zmiennej prędkości.Aby obniżyć hałas wdrożono nowe rozwiązania zastosowano pompę olejową z przesunięciem oraz przeciw ważne wałki.  Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Silnik znajdziemy w nowych modelach : Jeep Cherokee,Alfa Romeo Giulia,Alfa Romeo Stelvio

Silnik występuję w kilku odmianach mocy 136KM 150KM 180KM 200KM 209KM

Zalety:
bardzo wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jaro 15.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacyjny duża pojemnosć i duża moc pozwala na bezproblemową jazdę bez męczarni a przy tym spalanie na poziomie 6l.Mam go w Giulia od dwóch lat auto przywiezione z Włoch nic nie dołożyłem po za wymiana oleju.Silnik najlepszy jaki kiedykolwiek miałem, moc ,dynamika i elastyczność na najwyższym poziomie.Dodam ze na trasie to auto poprostu płynie lekkie wciśniecie gazu natychmiast przekłada sie na przyspieszenie,wyprzedzanie to bajka.SIlnik chcichy nawet po wyżej 170km/h ale to zasługa pojemności i mocy.Polecam bardzo dobry silnik,zero problemów z osprzętem i filtrem DPF wypala się samoistnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Alfa Romeo Giulia 2.2 Multijet 150KM Rocznik / Przebieg: 2015r/110.tys Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.