Silnik 2.2 MultiJet II 150KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 836

Silników używa:

JTD
Silnik 2.2 MultiJet II 150KM DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 100.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: Selenia 0W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 MultiJet II o mocach 136KM  został w prowadzony na rynek w 2015 roku wraz z modelem Gulia.Konstrukcja całkowicie opracowana od nowości o bardzo zaawansowanej technologi,ma uzupełnić dotychczasową jednostkę 2.0 MultiJet.Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 440 Nm dostępny od 2500 Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF który jest całkowicie bezobsługowy i nie wymaga żadnych dodatków płynów .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania ,całość bloku ciśnieniowo odlana z aluminium.Wszystkie te zabiegi przekładają się na niższą wagę jednostki a co za tym idzie lepsze osiągi niższe spalania oraz dobrym wytłumienie hałasu.Silnik współpracuje z turbosprężarką zintegrowaną z kolektorem wydechowym.W silniku znajdziemy bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania.Specjalnie zaprojektowany na nowo system wtrysku o ciśnienie 2000 bar z funkcją wtrysku o zmiennej prędkości.Aby obniżyć hałas wdrożono nowe rozwiązania zastosowano pompę olejową z przesunięciem oraz przeciw ważne wałki.  Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Silnik znajdziemy w nowych modelach : Jeep Cherokee,Alfa Romeo Giulia,Alfa Romeo Stelvio

Silnik występuję w kilku odmianach mocy 136KM 150KM 180KM 200KM 209KM

Zalety:
bardzo wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jaro 15.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacyjny duża pojemnosć i duża moc pozwala na bezproblemową jazdę bez męczarni a przy tym spalanie na poziomie 6l.Mam go w Giulia od dwóch lat auto przywiezione z Włoch nic nie dołożyłem po za wymiana oleju.Silnik najlepszy jaki kiedykolwiek miałem, moc ,dynamika i elastyczność na najwyższym poziomie.Dodam ze na trasie to auto poprostu płynie lekkie wciśniecie gazu natychmiast przekłada sie na przyspieszenie,wyprzedzanie to bajka.SIlnik chcichy nawet po wyżej 170km/h ale to zasługa pojemności i mocy.Polecam bardzo dobry silnik,zero problemów z osprzętem i filtrem DPF wypala się samoistnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Alfa Romeo Giulia 2.2 Multijet 150KM Rok / Przebieg: 2015r/110.tys Śr. spalanie: 6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.