Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11744

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDI o mocy 110KM to kolejna odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która zadebiutowała w Golfie Spotsvan w 2014 roku.Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Od 2013 roku spotkamy również  kilka odmian mocy tego silnika 105KM,115KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi,Skoda,Seat oraz VW.W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym.Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów.Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom.W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Oznaczenia silnika: CXXB, CRKB, DBKA

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niska spalanie

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF

Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(7.07)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 8.4/10
Dynamika
 5.8/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 27.11.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"200 000 i mimo serwisowania w ASO, braku wcześniejszych zaleceń do wymiany zerwał się rozrząd..."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: cxxa/110 Rocznik / Przebieg: 2015/ 200 000 Śr. spalanie: 5.0
Mateusz 06.10.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Przebieg 220 tyś a w rzeczywistości może mieć ponad 500tyś. Jedyny problem to turbina która się zacina lecz to normalne w tych autach. Można ją wyczyścić z nagaru samodzielnie lub oddać do mechanika i za 200 zł to zrobi. Wytrzyma jeszcze 2 lata minimum. Do reszty nie mam zastrzeżeń "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Leon/ 110km Rocznik / Przebieg: 2002/220000 Śr. spalanie: 6
Łukasz 31.10.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
""Witam. Nie jest to pancerny 1,9 TDi 110KM jaki miałem w Passacie (10 lat w posiadaniu), ale daje radę (2 lata). Samochód głównie do dojazdów do pracy (droga mieszana miasto/trasa) najczęściej we 4 osoby, raczej dynamiczna jazda (dużo wyprzedzania). W trasie można dojść do 4 litrów przy przy równej jeździe nawet przy 120km/h. Gorzej jak się trafi zwalnianie i wyprzedzanie. To jest silnik, który ma 105 KM i 250Nm, i demonem prędkości nie będzie. Poniżej tabelka z roku jaką prowadzę z tankowania. Data przebieg gdzie? ile? za ile? km zł/km spalanie 2016-11-06 250232 Orlen Verva paliwo 23,08 L 105,71 456,6 0,23151555 5,054752519 2016-11-19 250980 Orlen Verva paliwo 41,76 L 187,5 747,3 0,250903252 5,588117222 2016-12-05 251686 Orlen Verva paliwo 39,37 L 187,79 707,8 0,265315061 5,562305736 2016-12-26 252474 Orlen Verva paliwo 47,07 L 232,06 787,7 0,294604545 5,975625238 2017-01-14 253230 Orlen Verva paliwo 47,95 L 230,4 756,2 0,304681301 6,340915102 2017-02-12 253939 Orlen Verva paliwo 46,57 L 229,12 708,5 0,323387438 6,573041637 2017-03-06 254740 Statoil paliwo 43,4 L 204,41 800,8 0,255257243 5,41958042 2017-03-25 255639 Statoil paliwo 47,68 L 216,94 899,2 0,241258897 5,302491103 2017-04-15 256646 Statoil paliwo 50,35 L 228,59 1006,8 0,227046087 5,000993246 2017-05-08 257557 Statoil paliwo 48,57 L 220,99 910,8 0,24263285 5,332674572 2017-05-29 258498 Statoil 200,01 941,4 0,212460166 5,159337157 2017-06-18 259335 Statoil paliwo 44,92 L 189,56 837,3 0,226394363 5,364863251 2017-07-02 260181 Statoil paliwo 44,67 L 187,17 845,9 0,221267289 5,280766048 2017-07-24 261024 Statoil paliwo 44,24 L 186,69 842,5 0,221590504 5,251038576 2017-08-13 261834 Statoil paliwo 40,81 L 176,3 810,1 0,217627453 5,037649673 2017-08-21 262313 Statoil paliwo 26,48 L 116,25 478,8 0,242794486 5,530492899 2017-09-05 263219 Statoil paliwo 49,41 L 216,91 905,6 0,23952076 5,456051237 2017-09-24 264089 Statoil paliwo 48,07 L 211,03 869,9 0,242591102 5,52592252 2017-10-15 264749 Statoil paliwo 38,69 L 172,94 657,9 0,262866697 5,880832953 2017-10-24 265659 Statoil paliwo 47,66 L 217,33 900,6 0,2413169 5,292027537 " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Skoda Octavia II FL Rocznik / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.5
niki 04.09.2016
Średnia:
(3.67)
Nie
""Śmiech na sali spalanie od 6 w górę. Przy 108tys VW wymienił mi silnik na nowy - powód zerwany rozrząd. Gratuluję VW wspaniałego silnika" "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: Golf Variant/110KM Rocznik / Przebieg: 2013/190tys Śr. spalanie: 6.8
sławek 25.03.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
""spalanie w trasie 4,3 średnie 5,o dynamiczna jazda i kręcenie do końca wtedy spali 6,2 polecam jak macie okazje to nie bać wersji 130 km [że niby za bardzo wyżyłowana ] " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: ibiza 1.9 tdi 110 km Rocznik / Przebieg: 2001r Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów