Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24924

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDI o mocy 110KM to kolejna odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która zadebiutowała w Golfie Spotsvan w 2014 roku.Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Od 2013 roku spotkamy również  kilka odmian mocy tego silnika 105KM,115KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi,Skoda,Seat oraz VW.W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym.Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów.Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom.W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Oznaczenia silnika: CXXB, CRKB, DBKA

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niska spalanie

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF

Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 53

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 8):
(7.67)
Trwałość
 7.75/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 6.25/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

skoda octavia kombi 23.05.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Do poprzednika dodam tylko ... Jak macie w miare nowe auto ..przy wymianie oleju ..wyciac ocieplenie miski olejowej.. Przy wiekszych predkosciach 150- 160km/h i temperaturze zewnetrznej 20°C + temperatura oleju rosnie powyzej 110°C ..co napewno skruci zywotnosc waszego autka.... I tak jak poprzednik sprawdzcie ilosc oleju w manualnych skrzyniach biegow... VW zastosowalo taktyke oszczedzania oleju przekladniowego ..wedle filozofi.. ""Bo kto sprawdza dzis olej w manualnej skrzyni biegow "" U mnie tez brakowalo okolo polowy normalnego stanu!!!!!! A później przy 200tys skrzynia biegow do wyzucenia... Polecam opcje mocniejszych hamulcow.. U mnie 1 wymiana klockow przy 100tys km... Lac tylko polecany przez fabryke olej..SPRAWDZAC JEGO ILOSC ...!!!! I UTRZYMYWAC MIEDZY 100% a 75% na bagnecie..z powodu malej pojemnosci miski olejowej .. 4L!!!!! CASTROL 5W30 NORMA VW 507...I NIE BEDZIE PROBLEMU Z DPF.. Przymierzam sie do podniesienia mocy .. Na minimum 120ps i okolo 280- 300n....

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:niskie spalanie ..cicha praca ..brak jakichkolwiek usterek.. Tankowac zmieniac olej i jezdzic..

Wady:Wymiana rozrzadu !! Nie czekac na fabryczne 160tys.. Wadliwe lozyska napinaczy i rolek rozrzadu ..po 90tys km trzeba kontrolowac czy nie zaczynaja chalasowac .. Obsluga ... Bez podnosnika lub kanalu najazdowego ..nie zmienimy ani filtra oleju ani rozrzadu ... Maly zapas mocy przy najnizszych obrotach .. ruszanie z miejsca przy wlaczonej klimie to problem..

Odmiana silnika: 1.6 tdi 110ps Rocznik: 2015Przebieg: 165000 Śr. spalanie: 5.7
VW golf 7 kombi 23.05.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Vw golf wariant..skrzynie 5G..mam auto z tym silnikiem od 30tys.km obecnie 150tys czyli 120tys w 4 lata.. Auto uzytkowane dojazd do pracy ok 2 km + ogulne uzytkowanie + kilka razy w roku trasa powyzej 3.5tys km ..czasami trasy po 100-200km.. Spalanie nieco wyzsze niz podaje producent ..ale to kwestja jazdy na zimnym silniku ..i skrzyni 5G.. 6 biegowe sa nieco oszczedniejsze ...wymiana oleju co 15 tys... Nie jest to demon predkosci ale jako auto uzytkowe spisuje sie tak jak go przemyslano.. Tankowanie i wymiana oleju i to wszystko .. Przy 130tys zmienilem rozrzad ..niestety wymiana co 160tys lub 5 lat to ogromne ryzyko chyba ze ktos te 160tys zrobi w 4 lata .. Jednak na wadliwosc rolek i napinaczy rozrzadu za.atowanych fabrycznie ..raczej przy przebiegu 90tys..nalezy raz w tygodniu podniesc maske i sprawdzic olej i posluchac czy aby nie wydobywaja sie jakies dziwne dzwieki z okolic rozrzadu..((wadliwe fabryczne lozyska napinaczy i rolek rozrzadu)))tak samo jak i w 2.0tdi ale to zaden feler wymienia sie kompletny rozrzad na dobrej marki i nastepne 120-140tys spokoj..tym bardziej ze mozna to ogarnac samemu .. Napewno lepsze rozwiazanie niz naciagajacy sie przy 90ty lancuch w BMW CZY VW TSI.. CO RADZE SPRAWDZIC !!!!! PRZY WYMIANIE OLEJU W SILNIKU !!! SPOSCIC I ZMOERZYC ILOSC OLEJ Z MANUALNEJ SKRZYNI BIEGOW !!! IM WCZESNIEJ TYM LEPIEJ.. PO SPRAWDZENIU OKAZALO SIE ZE VW NIEDOLALO 1 LITRA OLEJU ..CZYLI POLOWY.. KSIAZKA PODAJE 2.6L EJU PRZEKLADNIOWEGO ..A W AUCIE PRZY 30 TYS BYLO TYLKO 1.5 L... GDYBYM NIE SPRAWDZIL PEWNO JUZ ZMIENIALBYM SKRZYNIE BIEGOW... POLECAM PODKRECIC MU MOC NADAJE SIE DO TEGO .. OSOBISCIE PODKRECILEM GO Z 110 KM..I 250NM... NA 130 KM I 300NM.. PRACUJE BEZ ZARZUTU JEST DUZO OSZCZEDNIEJSZY .. JEDNAK PRZY WIEKSZYCH PREDKOSCIACH TYPU 180- 200KM/h.. Niestety trzeba zwracac uwage na temperature oleju... Ale do predkosci 180Km/h nie ma problemu .. Lac olej tylko zalecany przez fabryke .. Urzytkowalem na Liqid Molly..5w30..norma 507vw DPF przepalał sie raz w tygodni co bylo dosc denerwujace.. Obecnie Castrol 5W30 LL..zgodny z norma 507vw..i ostatni raz DPF wypalał sie 6 miesiecy temu...

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Rowna w miare cicha praca.. Przy dobrym traktowaniu odwdzieczy sie przy tankowanii .. Po zaczipowaniu na 130kmi 300nm..super .. Chyba bezkonkurencyjna trwalosc w tym przedziale pojemnosci..

Wady:Jazda a raczej ruszanie z wlaczona klima to tragedia troche malo mocy w najnizszych obrotach .. Przy mocy fabrycznej .. Po zaczipowaniu na 130km i 300nm..bez wad... Problematyczna obsluga .. Bez podnosnika nie wymienimy oleju ani rozrzadu jak w 1.9.. Ale tego nie robi sie co dzien wiec to nie jest chyba wada..

Odmiana silnika: 1.6tdi 110ps..czip 130ps/300nmRocznik: 2014Przebieg: 150tys.k. Śr. spalanie: 5.5
Audi A3 Sportback 24.03.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: bardzo przyjemny w użytkowaniu, cichy, oszczędny i bardzo elastyczny silnik (przynajmniej w połączeniu z automatem, szybko wrzuca wysokie biegi, co przekłada się na niskie obroty i oszczędność, wersją z manualem nie jeździłem)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:cichy, przyjemny dźwięk (nie klekocze), dobrze się zbiera przy każdych obrotach (skrzynia S-Tronic) - jak na swoją moc jest bardziej dynamiczny, niż mogłoby się wydawać

Wady:na razie nie stwierdziłem i oby tak dalej :)

Odmiana silnika: 110KMRocznik: 2017Przebieg: 20000 Śr. spalanie: 6
Mariusz 27.11.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: 200 000 i mimo serwisowania w ASO, braku wcześniejszych zaleceń do wymiany zerwał się rozrząd...

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: cxxa/110Rocznik / Przebieg: 2015/ 200 000 Śr. spalanie: 5.0
Mateusz 06.10.2018
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Przebieg 220 tyś a w rzeczywistości może mieć ponad 500tyś. Jedyny problem to turbina która się zacina lecz to normalne w tych autach. Można ją wyczyścić z nagaru samodzielnie lub oddać do mechanika i za 200 zł to zrobi. Wytrzyma jeszcze 2 lata minimum. Do reszty nie mam zastrzeżeń

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Leon/ 110kmRocznik / Przebieg: 2002/220000 Śr. spalanie: 6
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów