Silnik 1.6 TDI 120KM DPFWyświetleń: 562

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.6 TDI 120KM DPF

Silnik 1.6 TDI o mocy 120KM zadebiutował w VW Pasacie w 2015 roku.Jest to ta sama jednostka która jest znana z poprzednich lat,jedynie różni się mocami oraz zmianami w osprzęcie. Od 2013 roku koncern VW wprowadził kilka odmian mocy tego silnika 110KM,115KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi,Skoda,Seat oraz VW.O ile wersja 120-konna dobrze spisuje się w autach segmentu C typu Golf, to niestety w autach segmentu D jak VW Passat jest zdecydowanie za słaba !!! W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silniki wysokoprężne 1.6TDI występują z filtrem cząstek stałych DPF (spełnia normę czystości Euro 6) elementem nader często awaryjnym. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km. W opinii kierowców silnik TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niska spalanie

Wady:
awarie DPF/jazda miejska
zdecydowanie za słaby silnik do masy auta VW Passat

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 210.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.7 L, typ oleju: VW-norma 507.00 / 5W-30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF

Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 BlueHDI 120KM21.02.2018

Silnik bardzo fajny, dynamicznym w c4 Grand picasso przy dynamicznej i dość szybkiej jeździe pali do 7 litrów. Bardzo zadowolony je

Polecam

10.00

Silnik 2.0dCi 90/115KM19.02.2018

Super silnik polecam .Naprawdę warto .

Polecam

8.00

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM18.02.2018

Silnik posiadam w BMW Serii 1 moc 150KM auto zakupione w Niemczech,jestem bardzo zadowolony z ogółu.Co do samej jednostki jest w zupe

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.