Silnik 1.6 TDI 16V CR 120KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7122

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDI o mocy 120KM to kolejna odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która miał premierę w VW Passat w 2015 roku.Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.. Od 2013 roku koncern VW wprowadził kilka odmian mocy tego silnika 105KM,110KM,115KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi,Skoda,Seat oraz VW.O ile wersja 120-konna dobrze spisuje się w autach segmentu C typu Golf, to niestety w autach segmentu D jak VW Passat jest zdecydowanie za słaba !W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym.Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów.Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom.W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Oznaczenia silnika: DCXA

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niska spalanie

Wady:
awarie DPF/jazda miejska
zdecydowanie za słaby silnik do masy auta VW Passat

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF

Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 3):
(7)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 6.67/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

B8 23.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik do passata b8, do jazdy wkolo komina i na trasie, nie jest za slaby, nie jest za mocny jest akurat, da sie autem normalnie wyprzedzac bez przeciagania na obrotach, ja jestem zadowolony. średnie spalanie jakie notuje od dluzszego czasu 50/50 miasto/trasa to 5.5 litra. przy jezdzie na trasie do 110km/h silnik spala około 4 litrow ropy.przy jezdzie autostradą 160-180km/h 6-6.5 litra."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6tdi 120KM Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.5
kuba 10.10.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik bardzo oszczędny ma dobrą kulturę pracy i jest dosyć cichy "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Skoda superb 1.6 tdi 120km Rocznik / Przebieg: 2018 29900 Śr. spalanie: 4.5
Wojciech 04.09.2018
Średnia:
(3.00)
Nie
"Jak do miasta to silnik słaby, wydaje dziwne odgłosy i jest zbyt słaby. Więcej wad niż zalet, kosmiczne kwoty przeglądów, problematyczny DPF i katastrofalny przycisk STAR/STOP, działa za 10siątym razem. Jak za te pieniądze lepsza będzie benzyna."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: PassatB8/120KM Rocznik / Przebieg: 2015/143tyś Śr. spalanie: 6.8

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.