Silnik 1.6 TDI SCR 115KM (DDYA/DGTA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5593

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)20.02.2019

Po ponad 200 km raczej bezproblemowo. Silnik bierze olej, ale poza tym nic się nie dzieje. Ma kopa jak miał kiedyś, jest relatywnie

Polecam

8.06

Silnik 1.6 D-4D 112KM (1WW)20.02.2019

Jak dla mnie to auto jest dobre. Mam je już 2 lata.zero problemu. .

Polecam

9.89

Silnik 2.0 TDCI/PSA (od 2005)19.02.2019

Bardzo dobry silnik.230 tys km przejechane i wszystko w oryginale.Do tej pory tylko filtry,oleje i klasyczne eksploatacyjne czynności.

Polecam

8.78

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)19.02.2019

Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 3

Polecam

9.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDI o mocy 115KM to kolejna odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która zadebiutowała w Audi w 2014 roku Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 .Od 2013 roku koncern VW wprowadził kilka odmian mocy tego silnika 105KM,110KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi,Skoda,Seat oraz VW.O ile wersja 120-konna dobrze spisuje się w autach segmentu C typu Golf, to niestety w autach segmentu D jak VW Passat jest zdecydowanie za słaba !!!W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym.Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów.Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom.W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niska spalanie

Wady:
Awarie DPF/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF

Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Katalizator SRC !!!

Silnik został wyposażony seryjnie w katalizator czyszczenia spalin SRC jest to system selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction).To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Darek 27.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam ten silnik w Skodzie Rapid od nowości /2016 r,obecny przebieg to 57tys/km .Jestem bardzo zadowolony największa zaleta silnika to bardzo niskie spalanie na poziomie 4.6 l średnio.Sam silniczek jest bardzo przyjemny cichy bardzo dynamiczny o nie złej elastyczności.Myślę że ten silnik poradziłby sobie nawet w aucie o większych gabarytach,bo w Rapidzie ma bardzo dużo zapasu mocy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Skoda Rapid Rocznik / Przebieg: 2016r/57tys Śr. spalanie: 4.6

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)
Silniki 1.4 TDI EA288 z systemem Common Rail (2014-2018)
Silniki 1.6 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)
Silniki 1.6 TDI EA288 z systemem Common Rail (2012-2018)
Silniki 1.6 TDI EA288evo z katalizatorem SCR (od 2016)
Silniki 2.0 TDI EA189 z systemem Common Rail (2007-2015)
Silniki 2.0 TDI EA288 z systemem Common Rail (2012-2018)
Silniki 2.7 V6 TDI (2004-2011)
Rodzina silników 3.0 V6 TDI
Silniki 3.0 V6 TDI EA896 (2004-2012)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897 (2010-2016)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo (2014-2019)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo2 (od 2017)
Silniki 8-cylindrowe TDI
Silniki 12-cylindrowe TDI

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.