Silnik 1.7 R4 tds 8V 90KM (M41 D17) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2932

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 tds o mocy 90KM z oznaczeniem M41 był stosowany w latach 1995-2000.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Bosch. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem,przeciętną kulturą pracy oraz słabą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju,filtrów i tankowaniu na stacjach benzynowych nie sprawiał większych problemów.Jednak jednostka nie jest wolna od problemów,poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej ,kolejnym mankamentem jest problem z zaworem EGR który często się zacina.Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys. Obecnie na rynku spotkać można jednostki  kilkudziesięcioletnie, dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarki lub pompy wtryskowej czy sprzęgła. Na szczęście nie są to tak drogie i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail.Ze względu na popularność marki BMW na naszym rynku oraz silników diesla,przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Zalety:
trwała jednostka
dostępność części
prosta konstrukcja
przyzwoite spalanie

Wady:
słaba dynamika
niska kultura pracy
awarie pompy wysokiego ciśnienia
awarie zaworu EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników M21 (1983-1992)
Rodzina silników M41 (1995-2000)
Rodzina silników M51 (1991-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.