Silnik 3.9d V8 M67 D40 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1131

BMW
BMW
Silnik 3.9d V8 M67 D40

Liczba cylindrów: 8

Liczba zaworów: 32

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. biturbo

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.9 V8 o mocach 234-241KM miał zastosowanie w samochodach BMW serii 7.Jednostka bardzo trwała o bardzo wysokiej kulturze pracy oraz świetnych osiągach. Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami..Trzeba pamiętać że silnik ma skomplikowaną budowę oraz rozbudowaną elektronikę,która w razie awarii pochłonie wysokie koszty.Jednostka sama w sobie jest bardzo trwała bez problemu osiąga przebiegi powyżej 500 tys km !!! Jednak często zawodzi jej osprzęt a zwłaszcza turbosprężarka .W szczególności trzeba być wyczulony na układ wtryskowy który jest wrażliwy  na złej jakości paliwo.Wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji jednostki,odpowiednio serwisowana bez problemu osiąga przebieg ponad 300 tys /km bez żadnej awarii.Po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać świetne osiągi oraz wysoką kulturę pracy którymi kierowcy będą usatysfakcjonowani .

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtryskiwaczy
wysokie spalanie
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.