Silnik 3.9d V8 M67 D40 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1918

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)17.06.2019

Zdaję sobie sprawę, że dodając taką opinię jestem w mniejszości. Nie wiem skąd tyle pozytywów, ale ja szukając informacji o s

Odradzam

8.19

Silnik 2.0d N47 D20 116/143KM16.06.2019

Bardzo dobry samochodzik

Polecam

7.33

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.9 V8 o mocach 234-241KM miał zastosowanie w samochodach BMW serii 7.Jednostka bardzo trwała o bardzo wysokiej kulturze pracy oraz świetnych osiągach. Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami..Trzeba pamiętać że silnik ma skomplikowaną budowę oraz rozbudowaną elektronikę,która w razie awarii pochłonie wysokie koszty.Jednostka sama w sobie jest bardzo trwała bez problemu osiąga przebiegi powyżej 500 tys km !!! Jednak często zawodzi jej osprzęt a zwłaszcza turbosprężarka .W szczególności trzeba być wyczulony na układ wtryskowy który jest wrażliwy  na złej jakości paliwo.Wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji jednostki,odpowiednio serwisowana bez problemu osiąga przebieg ponad 300 tys /km bez żadnej awarii.Po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać świetne osiągi oraz wysoką kulturę pracy którymi kierowcy będą usatysfakcjonowani .

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtryskiwaczy
wysokie spalanie
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.