BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 115KM-150KM M47 TU

35363
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 115KM-150KM M47 TU

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik 2.0d o mocach od 115KM do 163KM z oznaczeniem M47D20TU  wprowadzona została w 2003roku i miał zastosowanie do 2007 r. Jednostka jest kontynuacją poprzedniej wersji  M47D20 z lat 99-03. W obecnej wersji wdrożono  nowsze rozwiązania które po za poprawą parametrów pozwoliły również spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin. Jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrtomagenetycznymi.


Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania.


Dodatkowo, po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych – element szczególnie podatny na awarie, jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Jeżeli auto jest wyposażone w DPF, zalecany jest odpowiedni olej oraz częstsza wymiana co 15 tysięcy, a nie, jak przewiduje serwis, co 30 tysięcy. Ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia. Dlatego przed zakupem warto sprawdzić stan auta, silnika oraz jego osprzętu, bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Ponadto, jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrząd/łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M47 D20TU
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0-5.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 25) (8.6)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 22 3

Najbardziej awaryjna część

22%
0%
11%
22%
44%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

29.09.2022 BMW E46 320d 2004r.
(8.0)
Opinia: Mój diesel ma już prawie 400 tysięcy przebiegu i mam go od nie całego roku. Jest to "edition 33" w kolorze Le Mans Blue Metalic wydana na 33 lecie touringa w BMW. Teraz w naprawie robione jest sprzęgło, a chodzi tutaj o luzy na łożyskach
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Małe spalanie, dobra dynamika jazdy, wysoka kultura pracy.
Wady: Koszty utrzymania, sypiące się sprzęgło
  • Silnik: M47D20TU - 150KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
27.05.2021 e46 320d
(9.3)
Opinia: Na liczniku 280 tys. kilometrów. Wymieniony dwumas przy 220000km, koło pasowe wytrzymuje maksymalnie 100 tys. Usunięte klapy w kolektorze. Wtryski i turbo jeszcze nie regenerowane, rozrząd również nie ruszany. Silnik ogólnie godny polecenia. Bez DPF. Części w porównaniu do nowych diesli dość tanie.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -Brak DPF -Wtryski łatwe w regeneracji -Dynamika -Rozrząd na łańcuchu
Wady: -Koło pasowe raz wytrzyma 100tys, a raz 40 tys, loteria.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 280000
Polecam
12.08.2019 Anonim
(8.3)
Opinia: super silnik.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: M 47 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/248000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
01.12.2018 Kamil
(10.0)
Opinia: Przy tak dużym przebiegu trzeba było zregenerować wtryski oraz turbo, do wymiany zakwalifikował sie też dwumas. Na szczęście wszystkie problemy wystąpiły w krótkich odstępach czasowych. Po naprawie wszystkich usterek auto śmiga jak nowe. Silnik wyróżnia sie spośród dieseli bardzo wysoką kultura pracy nie klepie jak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 120d / 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005 / 300000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
19.09.2018 R
(9.3)
Opinia: Zgadzem sie calkowicie z poprzednikiem. Jest to moje pierwsze Beemwu :-). Zakupiony od znajomego ktory dziennie pokonywal 60km. Kupilem go w 2014 roku i mial przebieg 188.000km aktualnie ma 275.000km. On ja serwisowal w ASO i byl olej wymieniany co 30.000km. Ja nie jezdze tyle jak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 520d 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/275000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam