Silnik 2.0 R4 d 16V 115/150KM (M47D20TU) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8897

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o mocach od 115KM do 163KM z oznaczeniem M47D20TU  wprowadzona została w 2003roku i miał zastosowanie do 2007 r. Jednostka jest kontynuacją poprzedniej wersji  M47D20 z lat 99-03.W obecnej wersji wdrożono  nowsze rozwiązania które po za poprawą parametrów pozwoliły również spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin.Jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrtomagenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji.Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania.Dodatkowo po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.jeżeli auto jest wyposażony DPF zalecany jest odpowiedni olej oraz jego częstsza wymian  co 15tys a nie jak przewiduje serwis co 30tys.Ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia.Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęty bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.Po za tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów.Po za tym jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi,dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
przyzwoity poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrząd/łańcuch

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtrysków
wysoki koszt serwisu i części
awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa

2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail

2004 rok - filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 23):
(8.57)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 7.74/10
Dynamika
 9.39/10

Głosy według opinii:

203

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

12.08.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"super silnik."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: M 47 150 KM Rocznik / Przebieg: 2006/248000 Śr. spalanie: 7.4
Kamil 01.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przy tak dużym przebiegu trzeba było zregenerować wtryski oraz turbo, do wymiany zakwalifikował sie też dwumas. Na szczęście wszystkie problemy wystąpiły w krótkich odstępach czasowych. Po naprawie wszystkich usterek auto śmiga jak nowe. Silnik wyróżnia sie spośród dieseli bardzo wysoką kultura pracy nie klepie jak typowy diesel, jest bardzo dynamiczny jak i oszczędny, wiadomo im cięższa noga tym spalanie wyższe. Problematyczna była turbo sprężarka, a dokładnie ustawienie jej po regeneracji. Na szczęście są zakłady które znają sie na robocie. Wymiany na czas a będziesz zadowolony. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 120d / 163KM Rocznik / Przebieg: 2005 / 300000 Śr. spalanie: 6.7
R 19.09.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zgadzem sie calkowicie z poprzednikiem. Jest to moje pierwsze Beemwu :-). Zakupiony od znajomego ktory dziennie pokonywal 60km. Kupilem go w 2014 roku i mial przebieg 188.000km aktualnie ma 275.000km. On ja serwisowal w ASO i byl olej wymieniany co 30.000km. Ja nie jezdze tyle jak on wiec wymieniam olej maksymalnie co 15-18.000km. Uzywam wylacznie Megol 5W40 Low Emission. Nie musze nigdy dolewac oleju od wymiany do wymiany. Filtr powietrza zmieniam co 30.000km czyli co druga wymiane oleju . Filtr paliwowy co 40.000km. Spalanie srednie w przeciagu ok.80.000km 7.4L/100km. Wymieniane byly paski "klinowe" plus napinacz, hamulce przod/tyl, oraz tylne przewody hamulcowe jak i lozyska z przodu. Tak malych kosztow eksploatacyjnych do tej pory jeszcze nie mialem jak w tej Beemce :-). Wiarygodny przebieg jest definitywnie "gwarancja" na bezstresowe uzytkowanie samochodu. Jak slycze ze ludzie twierdza ze sprowadzony z niemiec diesel ktory ma 10 lat i przebieg 120.000km to jest smiechu warte. Nikt ie kupuje w niemczech diesla i placi podatek drogowy w wysokosci 308€ na rok by jezdzic mniej niz 10.000km w roku. Ale to juz jest inny temat :-). Jak serwisujesz tak jedziesz !"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 520d 163KM Rocznik / Przebieg: 2007/275000 Śr. spalanie: 7.5
21.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: E60 520d 163KM Rocznik / Przebieg: 2007/220000 Śr. spalanie: 7
Maltheal 21.04.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Jak kupisz auto z przebiegiem ~ pół miliona km to nie ma się co dziwić. Diesel jeździ a potem się psuje. Jak kupisz pewne auto tj. jeżeli trafisz przebieg i auto jest robione przez kogoś kto ogarnia markę to nic się nie dzieje. TO TYCZY SIĘ KAŻDEGO NOWOCZESNEGO DIESLA! Nie szukać tych z najniższą ceną, omijać handlarzy najszerszym łukiem bo to banda złodziei i oszustów. Powinni ich zamykać, bo to co się odpier....la przechodzi ludzkie pojęcie. Lepiej dopłacić do auta z pewnego źródła. Ja tak zrobiłem. 250 tys. pewnego przebiegu, auto serwisowane przez pasjonatów marki. NIC SIĘ NIE DZIEJE! Lej paliwo, zmieniam olej filtry, przedmuchuje dpf w trasach. Auto w środku jak nowe. Komfort jazdy niesamowity. BMW zjada Audi na śniadanie - jeździłem Audi 4 lata to wiem co piszę. Silnik niesamowicie elastyczny, kręci się jak benzyna. Zdecydowanie za głośny ale można się przyzwyczaić. W m47 łańcuch z przodu nie zrywa się jak w kolejnych modelach łańcuchem przy grodzi (n47). Co ważne, łańcuch to nie perpetum mobile, on się zużywa. Można ocenić jego stan przez korek wlewu oleju. Koszt całego to 350 zł... plus robocizna. Spalanie rożnie. Jak ktoś jeździł 1.9 tdi albo 2.0 tdi to zauważy większe spalanie. Mi średnio pali 7-9 (automat), w trasie 5,5 l. Ważne aby dbać o termostaty, bo niesprawne zwiększają zużycie paliwa o 30 %. Te 163 konie robią fajną robotę, można liznąć na 210 koni i 420 nm, ale mi starczy to co mam w zupełności. Auto świetnie przyśpiesza z automatem dostrojone jest idealnie. Nie chce się wysiadać. Wiadomo, że w każdy aucie wyjdzie jakiś zonk, ale niestety biznes musi się kręcić. BMW oceniam jako najlepsze niemieckie auto. jeździłem VW (taczka dla ludu), Audi (świetne auta ale silniki od 2005 r. to dramat, potem tj. od 2008 z dieslem lepiej ale znowu katastrofalne jednostki benzynowe), Mercedes (klasa ale prowadzi sie gorzej od BMW). Następne auto też kupię BMW, albo Hondę Accord. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: m47 163km Rocznik / Przebieg: 2007/250000 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.