Silnik 1.3 16V MultiJet I 70KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4574

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3 MultiJet I Generacji  o mocy 70KM produkowany jest od 2003 roku, m.in. w Bielsku Białej.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 70-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W mocniejszych jednostkach zamontowano turbinę o zmiennej geometrii. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Silnik posiada zwykłe sprzęgło -jednomasowe do duży plus w razie awarii koszty wymiany to wydatek rzędu 400 zł.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwałą jednostka
dobra kultura pracy
niski poziom spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu
trwałość i niska awaryjność

Wady:
słaba dynamika
awarie zaworu EGR
problemy z nisko osadzoną misę olejową

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Seriws

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys od 2009r co 35 tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 9):
(8.37)
Trwałość
 8.56/10
Utrzymanie
 8.44/10
Dynamika
 8.11/10

Głosy według opinii:

81

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Panda II 15.04.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Fiat Panda, kupiony 3 lata temu przy 169 tys. obecnie praktycznie 200tys. po wymianie profilaktycznej rozrządu przez poprz. właściciela (po rozerbaniu okazało się, że jest ok. ale przy okazji postanowiono zmienić ślizg itp. ale bez łańcucha), przez ten czas nie było żadnych usterek, wszystko śmiga, przewaga miasto, raz na tydzień trasa 70 km, zalewany Motulem 5w40 co ok 10-12 tys."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 70 Rocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 4.1
Master 31.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik nie do zajechania, w firmie używany dość drastycznie i praktycznie w całej flocie niezawodny. Rozrząd akurat jest obsługowy i trzeba wymienić zdecydowanie szybciej niż zaleca producent. Nisko położona miska to faktycznie zmora tego silnika, średnio co rok była wymiana. Dynamika w pandzie 5d rewelacyjna. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 70km Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 5.5
Gekon 03.01.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"Silnik dość trwały i wbrew pozorom prosty, trafiłem na względnie zadbany egzemplarz i przez to kilka re rzeczy musiałem wymienić na starcie"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Idea 70 KM Rocznik / Przebieg: 2004r. 250 tyś. Śr. spalanie: 4.0
Marcin 09.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
""Super silnik, niskie spalanie, dynamika." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Panda 70 Km Rocznik / Przebieg: 2008/ 150 tys. Śr. spalanie: 3.7
Wojtek 27.05.2015
Średnia:
(4.33)
Nie
""Pierwsza awaria napinacza przy 165 tys. km. łańcuch przeskoczył i zaworki się spotkały z tłokami. Druga awaria przy 220 tys. km. jeszcze nie wiem co ale wałek się nie obraca a więc albo się ukręcił albo rozrząd się rozsypał. Mechanik twierdzi, że dostawca części udziela tylko rok gwarancji. Czy ktoś może mi coś konkretnego podpowiedzieć? Czy czeka mnie wydatek kolejnych 3,5 tys. zł czy przysługuje jakaś rękojmia? Odp Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1,3 /70 KM Rocznik / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 4.9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.