Silnik 2.0 D4D 126KMWyświetleń: 3981

Silników D4D używa:

D4D
Silnik 2.0 D4D 126KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach,zwłaszcza z zagranicy po 2007r

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Ilość oleju: 6.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

Auris  2AD (2006  2009)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł


Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku.Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować dużą usterkowość wersji poprzedniej.Nowsza generacja silników została wyposażona łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium.Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy.Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych.W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE.Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd oparty na łańcuchu
zadowalające poziomy spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 14):
(7.02)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 6.71/10
Dynamika
 7.36/10

Głosy według opinii:

104

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 12.04.2018
Średnia:
(4.33)
Nie
"Te silnik to tatalna porażka do 2 tys zero mocy nawet na 1 biegu masz wrazenie jakby puscic auto z góry przez co zaczyna sie toczyć coraz szybciej powyżej 2 tys zasadniczo bez szału a wrażenie takie jakby pedał był z gumy. Spalanie 7,1l/100km najprawdopodobniej jest zasługą ssania w tym aucie, które jest totalnie irytujące. temp na minusie obroty 1200 chyba że sie poruszasz to wtedy 1000, chyba że temp płynu powyżej 60C to jak sie poruszasz to 800 sytuacja sie stabilizuję jak plyn osiagnie 90, chyba że wyłączysz nawew to 800 nawet przy -20, Temp osiągga bardzo powoli myśle jest chłodzony głównie przez olej bo wchodzi tam prawie 7l oleju. Cześci zamienne kończą się na filtrach wieć ratuję cie tylko ASO a ceny no cóż ,,czujnik cisnienia doładowania 1300zl,, Jak pominąć te wady do dobry jest zawsze odpala, rozrzad na łańcuchu bez obsugowy"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 2,0 D4D/ 126 Rok / Przebieg: 2008/ 150 tys Śr. spalanie: 7.1
Adix 11.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak na razie 0 problemów, silnik dla mnie idealny, chociaż sporawe spalanie przy ciężkiej nodze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corolla D-4D 126KM Rok / Przebieg: 2010/240 000 Śr. spalanie: 7.5
mir 23.03.2018
Średnia:
(3.33)
Nie
"nie polecam, własnie mam awarię silnika i jestem poza kampanią, koszt naprawy przewyższa wartość auta, masakra, toyota może pomóc ale muszę wykonać badanie w ich serwisie, pomoc wyniesie tyle ile muszę zapłacić za diagnozę ok 2000zł, a naprawa w moim zakresie ok 30 000zł"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: T27/126 Rok / Przebieg: 2009/230000 Śr. spalanie: 7
Tajson Majk 14.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mój drugi avensis, pierwszy co prawda benzyna 1.6 zero problemów, drugi diesel obawiałem się ryzyka ale również sprawuje się super. Oprócz standardowych wymian eksploatacyjnych olej, filtry, tarcze klocki, przeciek pompy wody i ręczny nie odbijał w pełni na jednym kole i tyle. Zawieszenie i w jednej i w drugiej do tej pory nie ruszane, silnik również do tej pory bez problemów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Avensis T27/126 Rok / Przebieg: 2009/210000 Śr. spalanie: 6.2
Tomasz 24.07.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
""Przebieg 176 000 km, z 2010 roku Avensis, 126KM, narazie dzięki Bogu idealnie, spalanie 5.5-6.5l, zero problemów. Jedynie nieco słaby jak na takie duże auto. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Avensis/126KM Rok / Przebieg: 2010/176000 Śr. spalanie: 5.8
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.