Silnik 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22783

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku.Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować dużą usterkowość wersji poprzedniej.Nowsza generacja silników została wyposażona łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium.Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy.Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych.W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE.Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd oparty na łańcuchu
zadowalające poziomy spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 1AD ( 2005 - 2009)

Auris  1AD (2006  2009)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł


Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 16):
(6.81)
Trwałość
 6.44/10
Utrzymanie
 6.69/10
Dynamika
 7.31/10

Głosy według opinii:

115

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Avensis 2009 06.03.2019
Średnia:
(5.00)
Tak
"Nie polecam. Mimo małego przebiegu już wymieniłem wszystkie wtryskiwacze. Wada fabryczna wtrysków = 2x auto stanęło mi w trasie z brakiem możliwości uruchomienia = laweta. ASO jasno stwierdziło, że gdybym regularnie jeździł na przeglądy (do nich oczywiście) to by może wymienili. Jak dla mnie w samochodach takiej marki i za takie pieniądze wady fabryczne nie powinny się trafiać. Dodam, że wtryski nie były wyeksploatowane, ani brudne, ani nawet zepsute. Po prostu chyba zardzewiały bo zrobiły się w nich dziury przez co nie trzymały ciśnienia na listwie."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 126 KM / 1AD-FTV Rocznik / Przebieg: 2010 / 95000 Śr. spalanie: 7.5
avensis t27 12.02.2019
Średnia:
(5.67)
Nie
"Witam mam Avensisa z 2009r. przy przebiegu 160tys.km padła uszczelka naprawa na koszt Toyoty wczoraj przy przebiegu 268tys. ponownie uszczelka .Naprawa na mój koszt w serwisie koszt 8-10tys. zł o ile z głowicą jest wszystko ok.Sadzę że Toyota powinna informowac o takich problemach a nie tylko w rankingach awaryjności chwalić się 1 miejscem."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 126 Rocznik / Przebieg: 2009 268000 Śr. spalanie:
Rafał 12.04.2018
Średnia:
(4.33)
Nie
"Te silnik to tatalna porażka do 2 tys zero mocy nawet na 1 biegu masz wrazenie jakby puscic auto z góry przez co zaczyna sie toczyć coraz szybciej powyżej 2 tys zasadniczo bez szału a wrażenie takie jakby pedał był z gumy. Spalanie 7,1l/100km najprawdopodobniej jest zasługą ssania w tym aucie, które jest totalnie irytujące. temp na minusie obroty 1200 chyba że sie poruszasz to wtedy 1000, chyba że temp płynu powyżej 60C to jak sie poruszasz to 800 sytuacja sie stabilizuję jak plyn osiagnie 90, chyba że wyłączysz nawew to 800 nawet przy -20, Temp osiągga bardzo powoli myśle jest chłodzony głównie przez olej bo wchodzi tam prawie 7l oleju. Cześci zamienne kończą się na filtrach wieć ratuję cie tylko ASO a ceny no cóż ,,czujnik cisnienia doładowania 1300zl,, Jak pominąć te wady do dobry jest zawsze odpala, rozrzad na łańcuchu bez obsugowy"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 2,0 D4D/ 126 Rocznik / Przebieg: 2008/ 150 tys Śr. spalanie: 7.1
Adix 11.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak na razie 0 problemów, silnik dla mnie idealny, chociaż sporawe spalanie przy ciężkiej nodze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Corolla D-4D 126KM Rocznik / Przebieg: 2010/240 000 Śr. spalanie: 7.5
mir 23.03.2018
Średnia:
(3.33)
Nie
"nie polecam, własnie mam awarię silnika i jestem poza kampanią, koszt naprawy przewyższa wartość auta, masakra, toyota może pomóc ale muszę wykonać badanie w ich serwisie, pomoc wyniesie tyle ile muszę zapłacić za diagnozę ok 2000zł, a naprawa w moim zakresie ok 30 000zł"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: T27/126 Rocznik / Przebieg: 2009/230000 Śr. spalanie: 7
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.