Silnik 1.4 D4D 90KM (2001-2008)Wyświetleń: 3195

Silników używa:

D4D
Silnik 1.4 D4D 90KM (2001-2008)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D o mocy 90KM mają szerokie zastosowanie w marce  Toyota. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu
koszty części
wrażliwy układ wtryskowy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 25):
(9.07)
Trwałość
 9.44/10
Utrzymanie
 9.52/10
Dynamika
 8.24/10

Głosy według opinii:

250

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Radek 22.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Świetny silnik - u mnie działa w Toyocie yaris r. 2007. Dodam, że jestem jego II właścicielem, auto było kupione w polskim salonie. Ma przejechane prawie 230tys km i żadnych problemów. Oczywiście podstawa to regularny serwis i wymiana oleju co 10 tys km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: yaris / 90KM Rok / Przebieg: 2007/230 tys km Śr. spalanie: 5.3
michał 14.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Toyota Corolla 2007 rok 1.4d4d 90 km bez dpf... najlepszy silnik na świecie.... spalanie niskie, trwałość super, pewny w każdych warunkach. Raz jednym ciągiem 2200km... rewelacja" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1.4 d4d 90 Rok / Przebieg: 2007 / 247000 Śr. spalanie: 5.2
Tiru 10.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Utwierdzam się w przekonaniu że, to rewelacyjny silnik. Zero problemów z czymkolwiek. Zero poboru oleju. Polecam!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Corolla E12 90 KM Rok / Przebieg: 285000 Śr. spalanie: 5.3
Roberto 04.03.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
""posiadam od nowości, poza wymianami filtrów ,oleju, klocków itp. oraz przedniego lewego łożyska w kole nic złego się nie dzieje :)" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: COROLLA 90KM Rok / Przebieg: 2006/157500 Śr. spalanie: 4.2
radca 26.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Jeżdżę yarisem 1,4 d4d i 5 biegów.(luna+). Stosuję olej 0W-40 syntetyk i mniej pali niż na oleju toyoty, paliwo ON sieciówka, ale na Utimate BP zwiększa się zasięg te 50 km na tankowaniu, a przy ON-miles 20 km. Jeżdżę dynamicznie sam + 100 kg klamotów, odejście ma piękne od 80-120, wtedy spalanie 5,2-5,8 l na autostradzie przy 160 km to spalanie 7-7,8 l spokojnie z małżonką to spalanie 4,6 l. zimą po mieście to do 6 ,2 l. Tylko standardowy serwis (filtry, olej, żarówki poz., co pewien czas klocki), po 170 tys. wymiana tarcz/ bębnów i reflektorów, tak przy 210 tys. spodziewam się wymiany sprzęgła. Nie zmieniam na nowy i spodziewam się, że przez następne 10 lat będzie tak samo i stan 400 tys. km. Z czystym sumieniem polecam, przy 6 biegach ponoć prawie 1 l mniej pali. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: yaris II 1,4d4d - 5b Rok / Przebieg: 2007/198500 Śr. spalanie: 5.2-6.0 l

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów