Silnik 2.2 D4D/D-CAT 150KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4161

Silników używa:

D4D
Silnik 2.2 D4D/D-CAT 150KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: .

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D o mocy 150KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005 roku w modelach Auris ,Avensis,RAV4 oraz w Lexusie IS 220d.A w 2008r wprowadzono wersje D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin,seryjnie wyposażoną w DPF.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu w zależności od modelu posiada moc 136KM,150KM,177KM. Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelktrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchuBardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta

System D-CAT-(Diesel Clean Advanced Technology)

To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2.Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!

System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy.Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy,nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach.Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 11):
(7.94)
Trwałość
 8.27/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.55/10

Głosy według opinii:

92

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Studzio 18.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
""Ogólnie silnik bardzo fajnie chodzi. Fajne przyspieszenie i kultura pracy. Najgorszym minusem jest spalanie w trasie przy 140km/h okł. 8.5 l a po mieście okł. 10l wciągnie ale to auto jest ciężkie i w automacie także ogólnie można przyjąć ze jest ok... To już druga moja Toyota z tym silnikiem i ogólnie mnie nigdy nie zawiodła a przejechałem nią ponad 160tysi z 300tysi." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Verso 180hp po chip z 150hp Rok / Przebieg: 2009 160tys Śr. spalanie: 8.5 l
August 28.05.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym bardziej zużyciem oleju. Olej oczywiście zmieniany co 15 tys km, lub co rok. Co do zużycia paliwa w mieście - na zimnym silnku kilka krótkich 3-4 km przejazdów i 8 ltrów a nie 10/100km. Trasa od 5-6.5." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Avensis/150 Rok / Przebieg: 2006/250 Śr. spalanie: 6.3
sit 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
""Mam Toyotę Avensis już 10 lat 170 000 tys.od nowości silnik 2.2 150 km silnik zero awarii , owszem nie korzystam z serwisu bo to mit , że oni lepiej to zrobią zawsze coś znajdą , pali mało polecam tylko z dobrych rąk ." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 150 Rok / Przebieg: 2007 170000 Śr. spalanie: 6
ANDRZEJ 05.07.2015
Średnia:
(1.67)
Nie
""MAM RAV4 2006ROK TOYOTA DO KITU ZA TAKIE PIENIADZE PONAD 120TYS MAMA JA OD NOWOSCI KUPIONA W POLSCE PADLA USZCZELKA POD GLOWICA TOYOTA MOTOR POLAND WYPINA SIE NA WYMIANE SILNIKA CHOSC ZASRANYM OBOWIAZKIEM JEST GO WYMIENIC NA NOWY BO TOYOTY MAJA WADE FABRYCZNATYCH SILNIKOW NIE KUPUJCIE RAV 4 TO SZAJS NIE AUTO PSUJE SIE NA KAZDYM KROKU SERWISY TOYOTY TO PRYMITYWY ODRADZAM KUPNO TOYOT PRZEKONACIE SIE" "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: RAV4 156 Rok / Przebieg: 2006 80000 Śr. spalanie: 6
edek 17.06.2015
Średnia:
(5.33)
Nie
""w lipcu minie rok jak kupilem avensis z poczotku bylo wszystko ok do niedawna. mianowicie padla mi uszczelka pod glowica koszt naprawy szacuje sie na okol 5 tys zl !!!!!! pan w serwisie powiedzial ze to wada fabryczna tych silnikow i czeka mnie najprawdopodobniej wymiana calego silnika koszt w serwisie okolo 10 tysiecy." "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: avensis 150km Rok / Przebieg: 195000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.