Silnik 1.6d N47 D16 (od 2013) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1694

BMW
BMW
Silnik 1.6d N47 D16 (od 2013)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6d N47 o mocy 95KM oraz 116KM wszedł do produkcji od 2013 roku i znajdziemy go pod maską BMW Serii 1,Mini Cooper oraz w samochodach marki Toyota pod oznaczeniem 1.6 D4D .Jednostka charakteryzuje się przede wszystkim niskim poziomem spalania,a jej kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie.Jednak nie jest to silnik który powal osiągami i to zwłaszcza w wersji 95-konnej jest zdecydowanie za słaba, dobrze sprawuje się w ruchu miejskim.Odmiana 116KM sprawuje się  dużo lepiej jest bardziej dynamiczny która jest zdecydowanie odczuwalna .Zamysłem konstruktorów było stworzenie jednostki przede wszystkim o niskich kosztach utrzymania oraz dobrej kulturze pracy.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra elastyczność

Wady:
słaba dynamika w wersji 95KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.