Silnik 2.0d N47 D20 204/218KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1772

Silników używa:

BMW
BMW
Silnik 2.0d N47 D20 204/218KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. Ze zmienną geometrią Turbo kompresor

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d  wprowadzono na rynek w 2007 roku o oznaczeniu N47 ,miała zastosowanie w modelach BMW 1, 3, 5 - X1 i X3 o mocach od 204KM do 218KM .Silnik wyposażony w dwie turbosprężarki i jest obecnie najbardziej wysiloną 2-litrową jednostką diesla na rynku.Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej.Podstawową zamianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg od starszej wersji.Jednostka nowoczesna w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań.Cel był jasny,lepsze osiągi wyższa kultura pracy a przede wszystkim obniżenie kosztów eksploatacji.W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocach od 204KM do 218KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar !!! Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez auto mniej spala oleju napędowego.Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i poddatne na uszkodzenie a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie.Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące !!! W opinii użytkowników układ wtryskowy powinien bezproblemowo wytrzymać przebiegi około 200 tys bez jakichkolwiek awarii. Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego.Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto tej wersji zastosowano doładowanie sekwencyjne z dwoma turbosprężarkami różnej wielkości. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy.Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów.Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. .Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych.Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów.Jednak trzeba pamiętać że mamy do czynienia z bardzo wysiloną oraz zaawansowaną technologicznie jednostką, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek awarii potencjalny użytkownik musi liczyć się z dużymi kosztami ich naprawy. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność

Wady:
silnik bardzo wysilony
osprzęt poddatny na awarie
awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne
awarie łańcucha rozrządu
awarie koła dwumasowego
koszty serwisu,koszty części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Anna 08.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Fantastyczna akustyka,szybki czas reakcji, doskonałe przyspieszenie,co w sumie daje olbrzymią przyjemność z jazdy, bardzo dobre przyspieszenie jak na 4-cylindrowy silnik, tutaj w jednej z niższych dostępnych wersji, jednak można się zagapić i dobić niepostrzeżenie do 180kmh. Na trasie jadąc pół na pół po drogach krajowych około 100kmh i 160kmh na autostradzie, średnie rzeczywiste spalanie jest na poziomie 5,6l, co przy takiej przyjemności z jazdy, wydaje mi się fantastycznym wynikiem.Ten silnik doskonale nadaje się do trójki, w piątce polecam wyższą wersję, zaskakujące że w wersji Top jest też montowany do siódemki." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: BMW 3/150KW Rok / Przebieg: 2016/47000 Śr. spalanie: 5.6
Daniel 06.08.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
""super auto silnik sprawuje się idealnie " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 525 Rok / Przebieg: 180000 Śr. spalanie: 6.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Silnik 1.5 TDCI 120KM20.09.2018

Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie.

Polecam

8.13

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM19.09.2018

Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Polecam

9.75

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów