Silnik 2.0d N47 D20 177/184KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7043

BMW
BMW
Silnik 2.0d N47 D20 177/184KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch- nienaprawialne

Ilość oleju: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ

Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki

Układ wtryskowy !

W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego

wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch

wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d  wprowadzono na rynek w 2007 roku o oznaczeniu N47 ,miała zastosowanie w modelach BMW 1, 3, 5 - X1 i X3 o mocach od 163KM do 184 .Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej.Podstawową zamianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg od starszej wersji.Jednostka nowoczesna w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań.Cel był jasny,lepsze osiągi wyższa kultura pracy a przede wszystkim obniżenie kosztów eksploatacji.W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocach od 163KM do 184KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar !!! Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez co auto mniej spala oleju napędowego .Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i poddatne na uszkodzenie a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie.Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące !!! W opinii użytkowników układ wtryskowy powinien bezproblemowo wytrzymać przebiegi około 200 tys bez jakichkolwiek awarii. Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego.Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGTo zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy.Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów.Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. .Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys.Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów.Do najbardziej popularnych odmian trzeba zaliczyć  wersję 177KM w modelu 320d o bardzo przyzwoitych osiągach przy niskim spalaniu.Reasumując 2 litrowa  jednostka charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką  kulturą pracy zwłaszcza w odmianach od 163KM.Jednak trzeba pamiętać że mamy do czynienia z bardzo zaawansowaną technologicznie jednostką, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek awarii potencjalny użytkownik musi liczyć się z dużymi kosztami ich naprawy. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elstyczność
dobry poziom spalania

Wady:
awarie łańcucha rozrządu
awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
awarie koła dwumasowego
awarie turbosprężarki VGT
awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 8):
(7.62)
Trwałość
 6.75/10
Utrzymanie
 6.88/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

62

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 09.04.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
""Odradzam! Po przejechaniu 110 tys (5 lat, jedyny właściciel, serwis ASO) w trakcie podróży z wakacji padła turbina, samochód nie nadawał się do jazdy. Bardzo wysokie koszty sprowadzenia samochodu do kraju+ koszt naprawy. Odradzam, uważam że tej klasy samochód nie powinien zawodzić w tak dużym stopniu." "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: X3 2,0 xd/ 185 KM Rok / Przebieg: 2012/ 112000 Śr. spalanie: 7.2
Adam 19.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
""Witam, posiadam N47 D20A rok 2008 luty czyli przed liftingiem, samochód kupiłem z premium selection BMW z salonu ale nie krajowy z Danii. Przebieg w trakcie kupna 88 tys. Przebieg sprawdzony i potwierdzony w ASO w Warszawie. Z braku pewności i znający polskie realia sprawdziłem ponownie w BMW w Danii. Historia potwierdzona. Obecnie 175 tys przebiegu. Do tej pory oprócz wymian oleju i filtrów co 12-15 tys wymiana plecionki ( uszkodzenie mechaniczne ), i akcja serwisowa w Katowicach ---wymiana napinacza łańcucha rozrządu. To tyle, autko na razie śmiga, raz w roku jest trasa ok.3000 tys km. no i wiadomo jazda mieszana praca (autostrada 30 km dziennie) i trochę jazdy miejskiej. Co staram się przestrzegać to: olej co 10-12 tys, chłodzenie turbinki po jeździe, i całkowicie wyłączyłem START-STOP. Generalnie polecam. ( OPINIA SZCZERA I PRAWDZIWA )" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: E90 n47/177 PS Rok / Przebieg: 2008/175000 Śr. spalanie: 6.2-6.5
Wojtek 02.02.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"mam 2008r wersja przed liftem.Silnik n47. Kupiłem auto w 2011 roku od pierwszego właściciela z Holandii z przebiegiem 180000. Teraz mam 325000km. Przy 260 tyś wymieniłem dwu mas bo pedał sprzęgła delikatnie wibrował oraz amortyzatory bo jeden padł. Byłem na akcji serwisowej w BMW dotyczącej wymiany napinaczy rozrządu.Dwa lata temu wgrałem nową mapę. Po modyfikacji mam 185 KM i 397 Nm momentu. Leje dobre paliwo, olej castrol edge 0w40 co 15 tyś. Klocki tarcze kiedy trzeba i teraz nowy akumulator do start-stop.Dbam o wszystko jak należy. Narazie wszystko chodzi jak w zegarku . Jeżeli ktoś kupuje dzisiaj 2006 rok od konika z przebiegiem 160 tyś to nie dziwie sie że wszystko siada bo auto ma bite 450 tyś albo więcej" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 318 d / 101kw Rok / Przebieg: 2008 / 325000 Śr. spalanie: 7 litrów
Piotr 22.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"mam ponad 240tys przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła to koło dwumasowe. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 520d Rok / Przebieg: 2500000 Śr. spalanie: 6.7
Kardek 04.11.2016
Średnia:
(4.33)
Tak
""porażka po 129 tys. km padły wtryski...silnik jak zimny jest terkocze i wibruje jak stary przedwojenny klekot diesel... inspekcje serwisowe w porównaniu do E-klasy są zdecydowanie droższe..." "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: N47/184KM Rok / Przebieg: 2012/129000 Śr. spalanie: 6.5
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A120.11.2018

Przy 200 km/h spalanie 6L, uwielbiam to oraz dobrze oddana moc gdzie kazdy moze sie zdziwić, drogi w zakupie ale nie żałuję.

Polecam

9.17

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.