BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 258KM N57 TU

29714
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 258KM N57 TU

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d o mocy 258KM i oznaczeniu N57D30TU wprowadzono na rynek w 2011 roku. Charakterystyczną cechą tego silnika jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM – odmiana BiTurbo.



Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4×4. Wszystkie odmiany występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów przy poruszaniu się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu – rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.



Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON. Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu oraz części
  • zbieranie się nagaru na kanałach dolotowych
  • uwaga na rozrząd !!! awarie napinacz i rozciąganie się łańcucha

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch- nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 6.7-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

9%
0%
0%
0%
82%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

04.09.2021 BMW f11
(9.0)
Opinia: Auto posiadam 4 lata i przejechałem już nim dobre 80tyś kilometrów czym w 70% to miasto. ,a mojej kadenci olej w silniku wymieniany co 10 tyś, w skrzyni co 60tyś. Zero problemów z dpfem (dieslem po mieście trzeba umieć jeździć). Skrzynia ładnie zmienia biegi, jest
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -Dynamika +++++++ -Pancerny jeżeli się o niego dba -Potrafi być oszczędnym jeżdżąc w górnym zakresie momentu obrotowego
Wady: Przy zaniedbaniu potrafią się dziać jaja, głównie terkotanie łańcucha i świszczące turbo. Omijać egzemplarze szerokim łukiem które miały wymiany oleju co patologiczne 2 lata albo 20tysięcy kilometrów.
  • Silnik: 530d
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 320tyś
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
25.08.2021 BMW F10 530xD
(9.3)
Opinia: Fantastyczny silnik. Bardzo wysoka kultura pracy. Świetne przyspieszenie i dynamika. Trzeba o niego dbać, wymieniać olej co 10-12 tysięcy km, ale za to odwdzięczy się bezawaryjnym użytkowaniem.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wygoda, komfort, odczuwalny prestiż jeżdżenia samochodem klasy premium, radość z jazdy.
Wady: Psuje się bardzo rzadko, ale jak już się coś zepsuje to potrafi dać po kieszeni. Pomimo przystępnych cen w zakupie nie jest to auto dla przeciętnego "Kowalskiego"
  • Silnik: 258/N57
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
23.04.2019 bmw x3 f25
(9.3)
Opinia: Super auto, niezawodny silnik.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.0d 258km
  • Rocznik / Przebieg: 2012/125000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.12.2017 Daniel
(9.7)
Opinia: Jak mam go już 2 lata tak oprócz czyszczenia EGR nic w nim nie robiłem. Super samochód mega komfortowy, super wyciszony, przestronny. Żona i córka zadowolone ja z resztą też :) Według mnie lepszy niż mercedes w212 czy audi a6. POLECAM :)))
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW F10 530d 258 KM 2012
  • Rocznik / Przebieg: 260000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam