Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2558

BMW
BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0d o mocach 258-381KM o oznaczeniu N57D30TU wprowadzono na rynek w 2011 ,miała zastosowanie w modelach BMW klasy wyższej oraz SUV. .Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja całość wykonana z Aluminium .zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000barów !!! Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM -odmiana BiTurbo .Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8- biegów. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4X4. Wszystkie modele spełniają europejskie normy spalin i występują seryjnie z Filtrem cząstek stałych,który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście.Niestety silnik nie jest wolny od wad zdarzają się problemy z układem rozrządu -rozciągający się łańcuch.Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza.Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami.Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON.Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania

Wady:
koszty serwisu oraz części
zbieranie się nagaru na kanałach dolotowych
uwaga na rozrząd !!! awarie napinacz i rozciąganie się łańcucha

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Daniel 14.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jak mam go już 2 lata tak oprócz czyszczenia EGR nic w nim nie robiłem. Super samochód mega komfortowy, super wyciszony, przestronny. Żona i córka zadowolone ja z resztą też :) Według mnie lepszy niż mercedes w212 czy audi a6. POLECAM :)))"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW F10 530d 258 KM 2012 Rocznik / Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 6.8

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.