Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3417

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)18.06.2019

Mam Toyotę Corolle z silnikiem 2.0 D. już 14 lat przejechanie ma 310 tyś awaria zero Ani razu mnie nie zawiodła 2 razy w Chorwacji

Polecam

9.17

Silnik 1.9 CDTI 120KM (Z19DT)17.06.2019

Zdaję sobie sprawę, że dodając taką opinię jestem w mniejszości. Nie wiem skąd tyle pozytywów, ale ja szukając informacji o s

Odradzam

8.19

Silnik 2.0d N47 D20 116/143KM16.06.2019

Bardzo dobry samochodzik

Polecam

7.33

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0d o mocach 258-381KM o oznaczeniu N57D30TU wprowadzono na rynek w 2011 ,miała zastosowanie w modelach BMW klasy wyższej oraz SUV. .Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja całość wykonana z Aluminium .zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000barów !!! Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM -odmiana BiTurbo .Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8- biegów. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4X4. Wszystkie modele spełniają europejskie normy spalin i występują seryjnie z Filtrem cząstek stałych,który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście.Niestety silnik nie jest wolny od wad zdarzają się problemy z układem rozrządu -rozciągający się łańcuch.Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza.Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami.Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON.Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania

Wady:
koszty serwisu oraz części
zbieranie się nagaru na kanałach dolotowych
uwaga na rozrząd !!! awarie napinacz i rozciąganie się łańcucha

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

bmw x3 f25 23.04.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Super auto, niezawodny silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 3.0d 258km Rocznik / Przebieg: 2012/125000 Śr. spalanie: 8.0
Daniel 14.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jak mam go już 2 lata tak oprócz czyszczenia EGR nic w nim nie robiłem. Super samochód mega komfortowy, super wyciszony, przestronny. Żona i córka zadowolone ja z resztą też :) Według mnie lepszy niż mercedes w212 czy audi a6. POLECAM :)))"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW F10 530d 258 KM 2012 Rocznik / Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 6.8

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.