Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4088

Silników używa:

BMW
BMW
Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po: co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 

BMW 5W-30,Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51

Przeglądy/wymiany oleju

co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania,może przesunąć się nawet do 30.000 km.

 

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o mocach 150-190KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014.roku w modelu BMW X3.Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna różnice znajdziemy w całkowitym przeprojektowaniu procesu spalania.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika,elastyczność,kultura pracy oraz poziom spalania.Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar.Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów które wpływają na oszczędności w spalaniu paliwa.Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań,hałasu i poprawienie kultury pracy.Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków,zaworów itd.Zresztą podobieństwo części do wersji N47 jest bardzo zbliżona można śmiało powiedzieć że prawie identyczna,różnice są nie wielkie oraz materiały do nich użyte są wyższej klasy.Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki która obecnie jest na łożyska tocznych,ale nie we wszystkich wersjach,np w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym.W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.Wszystkie to konstrukcje są bardzo nowoczesne i w każdej z nich znajdziemy najnowsze technologie których celem jest zminimalizowanie emisji spalin osiągnięcie jak najlepszych parametrów przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów eksploatacji.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 4):
(9.75)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.25/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MAREK 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: BMW 4 Rok / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 5.4
Darek 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik świetny przejechałem 150000 bez usterek "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: F36 Rok / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.5
Sławomir 08.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik dobry mocny dynamiczny a przy tym oszczędny po przejechaniu 94 tys średnio wychodzi około 6 l na 100km.Przebieg nie duży więc o awariach i usterkach nic nie mogę powiedzieć.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika jest w zupełności wystarczający do tego modelu BMW 3 318d/150KM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: BMW 3 F30 318d 150KM Rok / Przebieg: 2015r/94tys Śr. spalanie: 5.6
Darek 18.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik posiadam w BMW Serii 1 moc 150KM auto zakupione w Niemczech,jestem bardzo zadowolony z ogółu.Co do samej jednostki jest w zupełności wystarczająca nawet nie wyobrażam sobie mocniejszej w takim aucie.Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny ciągnie od dołu,spalanie bardzo niskie średnio 5l a na trasie w stylu emeryta po niżej 4l.Serwis na którym byłem nie stwierdził niczego niepokojącego,zero wycieków,cena przystępna.Polecam ja długo szukałem i trafiłem model z niskim przebiegiem i jestm bardzo zadowolony."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: BMW 1 F20 118d 150KM Rok / Przebieg: 2015 r 123.000km Śr. spalanie: 5.2

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Silnik 1.5 TDCI 120KM20.09.2018

Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie.

Polecam

8.13

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM19.09.2018

Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Polecam

9.75

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.