Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17138

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o mocach 150-190KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014.roku w modelu BMW X3.Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna różnice znajdziemy w całkowitym przeprojektowaniu procesu spalania.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika,elastyczność,kultura pracy oraz poziom spalania.Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar.Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów które wpływają na oszczędności w spalaniu paliwa.Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań,hałasu i poprawienie kultury pracy.Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków,zaworów itd.Zresztą podobieństwo części do wersji N47 jest bardzo zbliżona można śmiało powiedzieć że prawie identyczna,różnice są nie wielkie oraz materiały do nich użyte są wyższej klasy.Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki która obecnie jest na łożyska tocznych,ale nie we wszystkich wersjach,np w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym.W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.Wszystkie to konstrukcje są bardzo nowoczesne i w każdej z nich znajdziemy najnowsze technologie których celem jest zminimalizowanie emisji spalin osiągnięcie jak najlepszych parametrów przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów eksploatacji.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 

BMW 5W-30,Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51

Przeglądy/wymiany oleju

co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania,może przesunąć się nawet do 30.000 km.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 63

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 6):
(7.67)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mir 21.12.2018
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik b47 190km bezawaryjny przejechałem 200 tyś (wymiana oleju co 13-14 tys)"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: X3 f25 /190km Rocznik / Przebieg: 2014/200tys Śr. spalanie: 8
Slawek 22.11.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"jak do tej pory to.... wszystko OK! Ale to dopiero 14 tys przejechane ;) "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: BMW X3 F25 / 190 PS Rocznik / Przebieg: 2015/14350 Śr. spalanie: 7.5
MAREK 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 4 Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 5.4
Darek 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik świetny przejechałem 150000 bez usterek "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: F36 Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.5
Sławomir 08.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik dobry mocny dynamiczny a przy tym oszczędny po przejechaniu 94 tys średnio wychodzi około 6 l na 100km.Przebieg nie duży więc o awariach i usterkach nic nie mogę powiedzieć.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika jest w zupełności wystarczający do tego modelu BMW 3 318d/150KM."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 3 F30 318d 150KM Rocznik / Przebieg: 2015r/94tys Śr. spalanie: 5.6
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.