Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 31058

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o mocy 150KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków,zaworów itd.

Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych ale nie we wszystkich wersjach np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 

BMW 5W-30,Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51

Przeglądy/wymiany oleju

co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania,może przesunąć się nawet do 30.000 km.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 87

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 6):
(7.67)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mir 21.12.2018
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Silnik b47 190km bezawaryjny przejechałem 200 tyś (wymiana oleju co 13-14 tys)

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: X3 f25 /190kmRocznik / Przebieg: 2014/200tys Śr. spalanie: 8
Slawek 22.11.2018
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: jak do tej pory to.... wszystko OK! Ale to dopiero 14 tys przejechane ;)

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: BMW X3 F25 / 190 PSRocznik / Przebieg: 2015/14350 Śr. spalanie: 7.5
MAREK 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 4Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 5.4
Darek 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik świetny przejechałem 150000 bez usterek

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: F36Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.5
Sławomir 08.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Silnik dobry mocny dynamiczny a przy tym oszczędny po przejechaniu 94 tys średnio wychodzi około 6 l na 100km.Przebieg nie duży więc o awariach i usterkach nic nie mogę powiedzieć.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika jest w zupełności wystarczający do tego modelu BMW 3 318d/150KM.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 3 F30 318d 150KMRocznik / Przebieg: 2015r/94tys Śr. spalanie: 5.6
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.