Silnik 2.0d B47 D20 224/231KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2241

BMW
BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o mocach 224-231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014.roku .Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna różnice znajdziemy w całkowitym przeprojektowaniu procesu spalania.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika,elastyczność,kultura pracy oraz poziom spalania.Silnik współpracuje z nowej generacji układem wtryskowym wyposażonym we wtryski piezoelektryczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2500 bar.Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów które wpływają na oszczędności w spalaniu paliwa.Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań,hałasu i poprawienie kultury pracy.Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków,zaworów itd.Zresztą podobieństwo części do wersji N47 jest bardzo zbliżona można śmiało powiedzieć że prawie identyczna,różnice są nie wielkie oraz materiały do nich użyte są wyższej klasy.Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki która obecnie jest na łożyska tocznych,ale nie we wszystkich wersjach,np w wersji 190-konnej oraz wyższych  występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym.W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.Wszystkie to konstrukcje są bardzo nowoczesne i w każdej z nich znajdziemy najnowsze technologie których celem jest zminimalizowanie emisji spalin osiągnięcie jak najlepszych parametrów przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów eksploatacji.

Zalety:
wysoka kultura pracy
świetne osiągi
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
niski poziom spalania


Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 

BMW 5W-30,Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51

Przeglądy/wymiany oleju

co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania,może przesunąć się nawet do 30.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Karol 25.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dynamiczny i oszczędny,średnie spalanie na poziomie 5l i to przy dosyć dynamicznej jeździe.W porównaniu do starszej generacji silników BMW bardzo cichy praktycznie nie słyszalny.Auto nowe przebieg nie duży więc jak na razie tylko paliwo i serwis więc koszty nie wielkie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW1 F20 125d 224KM Rocznik / Przebieg: 2016.r 63.tyś Śr. spalanie: 5.0

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.