Popularne na rynku

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V B57

34904
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V B57

Silniki BMW d Serii B są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0d mocy od 265 do 400KM z oznaczeniem B57 wszedł do produkcji od 2015 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę 3.0 N57. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. W wersji 265-konnej silnik współpracuje z dwoma turbosprężarkami. Nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. 



Podsumowując silnik konstrukcji BMW 3.0 R6 d jest technologicznie bardzo zaawansowany, może pochwalić się świetnymi osiągami i jest skierowany do osób szukających silnika o najwyższych parametrach. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki niestety nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • przyzwoity poziom spalania
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty obsługi.serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Twin Turbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 6-7 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera

Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
6%
6%
3%
82%
3%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

20.02.2024 540d G30
(9.3)
Opinia: Moje 540d zasuwa aż miło. Moc jest wystarczająca na trasę choć mogło by być i z 400km a nie 320km. Silnik bardzo dynamiczny a spalanie super niskie jak na jego możliwości autostradowe.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie , cichy , nie klekocze jak 4 cylindry.
Wady: Brak.
  • Silnik: 320
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 126000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
20.09.2022 BMW M340d
(9.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie, duża dynamika, cicha praca, bezawaryjność
Wady: dość skomplikowana budowa
  • Silnik: 340km b57
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 3500
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
12.07.2022 540 d touring
(9.7)
Opinia: Kto to pisze? Jakie Biturbo??!!! To nie jest V6 tylko R6!!! Występują tu dwie turbiny ale w technologii Twin (jedna mniejsza i większa w rzędzie na jednym kolektorze ). Po co takie bzdury pisać? A ludzie potem chodzą i powtarzają bzdury!
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, elastyczność, kultura pracy, małe spalanie
Wady: Szybki i wściekły diesel 340 km!!!
  • Silnik: 340
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 1500
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.08.2020 g30
(8.7)
Opinia: Ten silnik (265KM) nie ma BiTurbo tylko 1 turbine w technologie Twin power
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: podatny na mody
  • Silnik: B57
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam