Silnik 1.3 CDTI 90KMWyświetleń: 2173

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTI 90KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 2.8 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.3 CDTI o mocy 90KM z logotypem (Z13DTH) miała szeroki zastosowanie w samochodach Opel.Jednostka nie jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF co jest dużym atutem.W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy,niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM,samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,0l/100km. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Opel wprowadził II Generację 1.3 CDTI II Euro5 o mocy  95 KM seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć niskiej trwałości koło dwumasowe oraz zawór recyrkulacji spalin EGR.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
niska trwałość sprzęgła dwumasowego
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u/jeżeli występuje

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 6):
(7.78)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 8.17/10
Dynamika
 7.67/10

Głosy według opinii:

51

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 16.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Mam corse z tym silnikiem 12 lat, 7 litrów to palił na autobanie przy 150 km/h z bagiem na dachu. Latem przy trasach z ekonomiczna jazdą na 46 litrach przejeżdza do 1000 km." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Corsa 90KM Rok / Przebieg: 2004 335000 Śr. spalanie: 5
tomi 08.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""opel astra 2006, przebieg 210000, przy 209000 pierwsza awaria - wymiana zaworu egr. Bardzo ekonomiczny ( 4,2-5,5l/100km), cichy i dynamiczny,POLECAM" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: opel astra Rok / Przebieg: 2006. 210000 Śr. spalanie: 4.2-5.5l
_modo 23.05.2014
Średnia:
(1.00)
Nie
""Silnik 1.3 CDTi do samochodu o masie 1350 kg, przełożeniu na I biegu ponad 4 na VI nadbieg ok. 0.61 a na dodatek tzw. "dziura" w charakterystyce momentu obrotowego i mocy efektywnej do 2000 obr/min, to jedna wielka pomyłka. Samochód używany jako samochód badawczy. Koszmar." "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Astra III Sedan 90KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie: ?
04.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""posiadam ten silnik w corsie d wersja 90 koni przebieg 60 tyś mam go od nowości wersja bez dpf kopci na czarno przy odpalaniu i jak zimna to nie równo pracuje jak się trochę nagrzeje jest ok oleju nie bierze, spala średnio 5.5 litra ropy ale raczej trasa.w corsie daje radę ten silnik oczywiście od 2000tyś obrotów bo poniżej nic się nie dzieje.ps bardzo długo się nagrzewa w zimne dni(termostat sprawny)" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: corsa d 90KM Rok / Przebieg: 60 tyś Śr. spalanie: 5.5
Leszek 24.12.2013
Średnia:
(7.33)
Tak
""Posiadam Astre h z 2010 roku. Auto obecnie ma przejechane około, głównie jeżdżę po trasach ale też w mniejszym stopniu po mieście. Przez cały czas eksploatacji oprócz jednej awarii nic się nie działo. Owa awaria to uszkodzenie końcówek wtryskiwaczy, co było przyczyną uszkodzenia to nie wiem bo zawory byly ok. Podejrzewam oszukane paliwo. Generalnie to dobry silnik ale trzeba pamiętać o wymianie filtrów i pilnowaniu stanu oleju." "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: astra h 90KM Rok / Przebieg: 2010 99000km Śr. spalanie: ?
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.