Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF A20DTH - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6005

Silników używa:

CDTi
Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF A20DTH

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .

Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody


Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki


Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.0 CDTI o mocy 160KM  miał zastosowanie od  2008 roku w samochodach Opel Astra oraz Insygnia.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju,oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Opis ogólny
Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
seryjnie montowany DPF
uwaga na koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 14):
(7.76)
Trwałość
 7.57/10
Utrzymanie
 7.71/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

104

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kamil 10.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Trochę ospaly przy ruszaniu jak na 160 km ale ogulnie jestem zadowolony w kombi przestronne auto dla 4 osobowej rodziny. W pełni zadowolony jestem dopiero po podniesieniu mocy rozsądnie do 190 KM teraz przyjemność z jazdy trasa to czysta przyjemność. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Astra J 2.0 CDTI 160 KM Rok / Przebieg: 2011/147tys Śr. spalanie: 6 - 6.5
Jacon 04.12.2017
Średnia:
(7.67)
Nie
""UWAGA!! Silniki 2.0CDTI maja kilka wad! Pierwsza to starzenie uszczelki miedzy smokiem a pompą oleju (koszt uszczelki 50zł) nalezy ja wymieniac co 90tys lub 5lat. Dwa urywanie klapek w kolektorze ssacym, można je zaslepic i wyprogamowac z sterownika , trzy: zapchanie lub złe wypalanie filtra DPF które skutkuje rozrzedzeniem oleju i jego wiekszy stan. (poleca sie zamontowac diode która powie nam kiedy zaczeło sie i zakonczyło wypalanie DPF) Wszystkie te wady doprowadzaja do ZATARCIA silnika i sa dosc dobrze znane uzytkownikom tych silników! Po pozbyciu sie tych wad silnik robi po 600tys km..." "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Insignia 2.0 CDTI 160 Rok / Przebieg: 2010/ 204000 Śr. spalanie: 6.7
Radek 14.11.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Jak dbasz tak masz wierzysz w longlife ? Rzaden samochód nie pojeździ. Ogolnie polecam 2.0 cdti ! Przyjemny samochód robie wszystko na bierząco i jeżdzę " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Opel insignia 160 KM Rok / Przebieg: 2009/200tys Śr. spalanie: 7.1
Robert 17.08.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
"" Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w warsztacie gdzie wymieniałem słupek na regenerowany, mówią że robią ich 300 szt rocznie. Choć podobno Alfach i Fiatach działają bez zarzutu. Opel chciał przyoszczędzić na podporze wału, która jest ze zbyt miękkiego materiału i niestety, efekt jest katastrofalny, koszty ok 7-8 tys. Inna wersja, np 130 lub 165KM nie pasuje. Podobno wersje 165KM są już poprawione. A miał być taki dobry, niezawodny silnik." "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Astra/160KM Rok / Przebieg: 2010/212000 Śr. spalanie: 6.3
Marcin 13.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""Astra sport 2.0 CDTI flexride i afl, jazda to bajka, ale te silniki maja problem z uszczelki pompy oleju i trzeba ja wymienić przy 130tys razem z rozrzadem, klapki w kolektorze sie urywaja i warto je sprawdzać." "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Astra sport 2.0 CDTI 160 Rok / Przebieg: 2010/100 tys Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów