Silnik 1.6 16V CRDi 90KM (D4FB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8756

CRDI
Silnik 1.6 16V CRDi 90KM (D4FB)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: Łańcuch.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 90KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest najsłabszą odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). Niestety ta wersja nie może pochwalić się znaczącymi osiągami oraz dobrą dynamiką.Za to nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach.Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych DPF.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie minusów trzeb zaliczyć słabą dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania oraz duża trwałość.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
słaba dynamika
słaba elastyczność
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 12):
(8.75)
Trwałość
 9.17/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 8.08/10

Głosy według opinii:

120

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Radzio 28.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik bezproblemowy. Olej wymieniany co 15tys. podobnie jak inne filtry itd. Przez ponad dwa lata raz popsuł się ręczny i raz zapchał filtr w baku - tanie naprawy. Silnik dynamiczny, niby 90km ale dużo nM więc daje rade. W trasie zejdzie poniżej 5 litrów na 100km co jest dobrym wynikiem przy masie auta 1340kg plus kierowca i paliwo. Brak problemów z korozją, łańcuchem rozrządu (jak się normalnie jeździ to nie ma prawa się rozciągnąć) ani z wyciekami. Łatwa dostępność części, pasują też z kia."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: i30 CW / 90KM Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6
10.08.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"To mój pierwszy diesel. Jak go kupiłem miał 96000, teraz jest 154000. Szukałem ekonomicznego autka rodzinnego i to jest strzał w 10. Wygodnie, po mimo tylko 89 kucy mocy dla mnie fajnie śmiga jadąc w 4 osoby i bagaż. Trasę kilka tysięcy km w 2 tyg na wakacjach łyka i pyta kiedy kolejna. Prosta konstrukcja więc na razie z rzeczy serwisowych tylko olei i filtry. Leję tylko pełen syntetyk i nie muszę dolewać między wymianami. Zmieniłem na diesla bo zaczeło mi wychodzić po 24000km na rok. Polecam. Z tą bryłą ten silnik radzi sobie bardzo dobrze. Pilnując obrotów zszedłem do 4,8L na 100km. Ale była to jazda na poziomie 90km/h"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Kia Ceed kombi Rocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.5
artur 23.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew), poza tym tankujesz i jedziesz, sama przyjemność." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ceed/90KM Rocznik / Przebieg: 2011/135 tys Śr. spalanie: 5.5
Marcin 18.01.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
""Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego. auto poza tym super" "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1 6 crdi 90kM Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 5.5
olsen 02.02.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
""Posiadam Hyundaia i30 cw 1,6 crdi 90 KM 2009 rok produkcji, bez koła dwumasowego zamachowego i bez filtra DPF.Przebieg 110 tys km.Samochód sprawuje się bez zarzutu.Spalanie trasa 4,9 L ON/100 km, miasto 6,2 l/100 km Z akcji nawrotowych wymienili mi po gwarancji na koszt fabryki czujnik światła stop,oraz linkę otwierania drzwi od strony kierowcy.Samochód przyspiesza na trasie bardzo dobrze pomimo ,że ma turbinę słabszą niż w 115 konnej wersji silnikowej.Polecam ten model " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Hyundaia i30 cw 1,6 crdi 90 KM Rocznik / Przebieg: 2009/110 tys Śr. spalanie: 5.6
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.