Silnik 1.6 CRDI 110KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7593

CRDI
Silnik 1.6 CRDI 110KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku w wersjach z zagranicy/ w Polsce od 2010 seryjnie

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 110KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest drugą po 90-konnej odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). W tej wersji zdecydowanie poprawiła się dynamika oraz osiągi.Również nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach.Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego.W starszych wersjach nie jest wyposażonyw filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą  dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjnosć
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(9.89)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Szymek 23.09.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 110 Rok / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.2
Tomek 17.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""silnik charakteryzuje sie bardzo dobrą dynamiką oraz niskim spalaniem,wersja 1.6.110KM w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy,silnik ciągnie na każdym biegu,super przyspiesza.Awaryjność zerowa." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: i30 1.6 CRDI 110KM Rok / Przebieg: 2012r 62tys Śr. spalanie: ?
ALAN 13.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""SUPER,SUPER,SUPER !!!! Super niskie SPALANIE ,jestem zachwycony tym silnikiem bardzo dobra dynamika,równa i cicha praca,żadnych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia ceed 1.6 CRDi110KM Rok / Przebieg: 2013r46KM Śr. spalanie: ?

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Silnik 2.0 D4 177KM13.12.2018

Silnik w V40, kupiony na początku produkcji w 2012 roku, aktualny przebieg to 160 000km, przy 90tys auto poddane chiptuningowi na ok.

Polecam

7.38

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów