Silnik 1.6 CRDI 110KMWyświetleń: 2517

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 1.6 CRDI 110KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku w wersjach z zagranicy/ w Polsce od 2010 seryjnie

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 110KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest drugą po 90-konnej odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). W tej wersji zdecydowanie poprawiła się dynamika oraz osiągi.Również nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach.Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego.W starszych wersjach nie jest wyposażonyw filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą  dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjnosć
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomek 17.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""silnik charakteryzuje sie bardzo dobrą dynamiką oraz niskim spalaniem,wersja 1.6.110KM w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy,silnik ciągnie na każdym biegu,super przyspiesza.Awaryjność zerowa." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: i30 1.6 CRDI 110KM Rok / Przebieg: 2012r 62tys Śr. spalanie: ?
ALAN 13.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""SUPER,SUPER,SUPER !!!! Super niskie SPALANIE ,jestem zachwycony tym silnikiem bardzo dobra dynamika,równa i cicha praca,żadnych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia ceed 1.6 CRDi110KM Rok / Przebieg: 2013r46KM Śr. spalanie: ?

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.