Silnik 1.6 16V CRDi 110KM (D4FB-U2) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11865

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 110KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest drugą po 90-konnej odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). W tej wersji zdecydowanie poprawiła się dynamika oraz osiągi.Również nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach.Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego.W starszych wersjach nie jest wyposażonyw filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą  dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjnosć
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 33

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 4):
(9.92)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.75/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kia Cee'd 17.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacyjny silnik, wysoka kultura pracy, rewelacyjne spalanie i bardzo mała awaryjność. Posiadam Ceed'a z aktualnym przebiegiem 232 tys. km. Kupiłem go rok temu przy stanie 198 tys. km. Wymieniłem sprzęgło (pierwsza wymiana w tym samochodzie), świece żarowe i sprężyny z przodu. Poza tym nie miałem żadnych awarii. Gorąco polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 110KM Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 5.4
Szymek 23.09.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 110 Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.2
Tomek 17.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""silnik charakteryzuje sie bardzo dobrą dynamiką oraz niskim spalaniem,wersja 1.6.110KM w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy,silnik ciągnie na każdym biegu,super przyspiesza.Awaryjność zerowa." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: i30 1.6 CRDI 110KM Rocznik / Przebieg: 2012r 62tys Śr. spalanie: ?
ALAN 13.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""SUPER,SUPER,SUPER !!!! Super niskie SPALANIE ,jestem zachwycony tym silnikiem bardzo dobra dynamika,równa i cicha praca,żadnych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia ceed 1.6 CRDi110KM Rocznik / Przebieg: 2013r46KM Śr. spalanie: ?

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów