Silnik 1.6 CRDI 115KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7133

CRDI
Silnik 1.6 CRDI 115KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku w wersjach z zagranicy/ w Polsce od 2010 seryjnie

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 115KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc również moce 90KM 110KM oraz 128KM i różni się osprzętem.Wersja 115-konna jest odmianą wyważona i jej moc o raz dynamika jest na niezłym poziomie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek.Niestety często dochodzi do jej awarii wyjściem jest regeneracja ponieważ koszt nowej jest bardzo drogi. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym.Starsze jednostki nie są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą  dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 7):
(9.19)
Trwałość
 9.29/10
Utrzymanie
 9.14/10
Dynamika
 9.14/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lech 26.05.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swietne spalanie-4,0 l na autostradzie i swietne przyspieszenie. Wczesniej jeżdziłem Carensem 2 z silnikiem 2,0 CRDi 140 KM- był znacznie glosniejszy. Polecam kazdemu. Na 1 tanku-1400km, czyli do Chorwacji na wczasy np. dojadę, "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Cerato 1,6 115 KM Rok / Przebieg: 2007/144000 Śr. spalanie: 5.2 l
Michał 15.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni. Przejechane 192,000 km... Przy 113,000 przerobiona boxem w renomowanym krakowskim warsztacie na 144 KM. Przez 6 lat eksploatacji z silnikiem nic się nie dzieje. Śmiga jak nowy. Po chipie spalanie spadło o około litr w każdych warunkach. Przy prędkościach 50-80 km/h w trasie spala około 4,5 litra (Rekord: Krościenko n/d - Kraków = 3,6 litra). Przy agresywniejszej jeździe 110-130 km/h - 5 litrów. Przy prędkościach autostradowych na poziomie 160-180 km/h bierze 6,5 litra. (Auto jeździło na trasie Dania(Aarhus) - Kraków). Jedyna rzecz, to czujnik położenia sprzęgła wymieniony na gwarancji przy około 110,000 km. Najlepsze auto ever... No może poza tym, że korozja zaczyna mi zżerać tylną klapę... Poza tym naprawdę warto!!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni Rok / Przebieg: 2010/192000 Śr. spalanie: 5.0
Krzysztof 12.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""2010 rok 1.6 crdi 115 km.ponad 200000 km,przy 180000 wymieniona świeca żarowa,przy 170000 sprzegło, a tak to nic,silnik nie umyty przez 200000 km,bez wycieków i zapoceń." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ceed 115 Rok / Przebieg: 2010 200000 Śr. spalanie: 5.5
Jacek 10.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Posiadam Kia Ceed z 2009 roku po lifcie, aktulany przebieg 169tys km . Auto działa bez zarzutu, minimalne spalanie na trasie które udało mi się osiągnąć to 4,2 litra ( wynik powtarzany wieloktrotnie) - maksymalne 7litrów zimą na bardzo krótkich trasach." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ceed /115 Rok / Przebieg: 2009 169000 Śr. spalanie: trasa 4.2
daniel brzezinski 06.01.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
""mam hyundaia i30 crdi comfort rok marzec 2012 obecny przebieg 109 tyś myślę że jak na diesla wcale nie dużo,co o tym sądzicie?auto mam ok roku i jak na razie oki..." "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 1,6 crdi 115 koników Rok / Przebieg: 2012 109 tyś Śr. spalanie: 5.6
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów