Silnik 1.7 16V CRDi 115KM (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9244

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 115 KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
przeciętna dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 10):
(7.47)
Trwałość
 8.7/10
Utrzymanie
 8.1/10
Dynamika
 5.6/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 13.09.2018
Średnia:
(6.00)
Tak
""Dynamika w trasie słaba ale coś za coś. Spalanie niskie, miejsca dużo jedynie filtr DPF już powoli nadaje się do wymiany. Przy 241000 wymiana sprzęgła w niezależnym serwisie - koszt 850zł (materiał z robocizną) a nie jak w ASO zaśpiewali 1600zł. Po 200 tys. zrobiłem zawieszenie tył + przód koszt ok 3tys. Poza tym regularna zmiana oleju i filtrów, oczywiście we własnym zakresie i jest GIT. Polecam." "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Sportage 116KM Rocznik / Przebieg: 2010/ 242000 Śr. spalanie: 5.6
XXX 16.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116 Rocznik / Przebieg: ? Śr. spalanie: ?
Arczi 13.03.2017
Średnia:
(4.33)
Nie
""Nieprawdą jest to, że Sportage III z tym silnikiem mało pali! W moim średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7,4-7,5 L/100km od nowości. Spalanie na autostradzie pomiędzy bramkami na A1, przy tempomacie zapiętym na 160 km/h, to 14,4 L/100km!!! (tyle pokazał komputer po resecie na pierwszych bramkach!!!) Kompletny brak dynamiki i elastyczności (13s do setki i problemy z wyprzedzaniem). Bardzo głośna praca i kiepska kultura w porównaniu np. z silnikiem 1,6 HDI. Bardzo mały zakres obrotów użytkowych silnika. Należy wcześniej planować i poważnie uważać przy wyprzedzaniu, ponieważ silnik niechętnie wkręca się na obroty!!! Nie kupiłbym tego auta ponownie z tym silnikiem, a ten zakup uważam za nieudany!!! Nie polecam tego silnika, no chyba, że ktoś chce machać wszystkim na pożegnanie przy starcie ze świateł (łącznie z Seicento i Tico). Wszystkie inne, sprzeczne opinie zamieszczone tutaj uważam za nieszczere i nierzetelne!!!" "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: Sportage III / 115 Rocznik / Przebieg: 2015/30000 Śr. spalanie: 7.4
Tomek 24.02.2017
Średnia:
(3.33)
Tak
""Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do tego silnika albo inaczej, ten silnik jest za słaby do ix 35. Owszem, jak się rozpędzi to leci, ale szału nie było. " "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: ix35/117 Rocznik / Przebieg: 2015/22000 Śr. spalanie: 7
RAFAŁ 25.09.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Posiadam IX35 z 2011 z takim silnikiem. Zrobiłem nim w szybkim czasie 15000km. Dynamika wystarczająca, na trasie nie ma problemów z szybkością czy wyprzedzaniem. Spalanie rewelacyjne udało mi się osiągnąć 5,1L/100km na dystansie 1200km po autostradzie przy prędkościach 110-140km/h. Miasto na krótkich odcinkach 6,5-7L. Jedyny mankament to ciut głośna praca w porównaniu do np 2,0 DCi czy 1,6 HDi." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: IX35 116 Rocznik / Przebieg: 2011/138000 Śr. spalanie: 5.7
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.