Silnik 1.7 CRDI 136KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3667

CRDI
Silnik 1.7 CRDI 136KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
dobra dynamika

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(8.53)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 17.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało słyszalny w kabinie nie wiem jak i innych modelach ale albo cilnik jest po prostu dosyć cichy albo carens dobrze wygłuszony. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Kia Carens / 136KM Rok / Przebieg: 2014 / 135800 Śr. spalanie: 5.9
Damian 20.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik dość elastyczny. Na i40 wagon jest akurat. Oczywiście mogła by być większa moc :) Silnik w tym modelu sprawuje się dobrze. Spalanie w mieście około 9,5 litra. W trasie spada do około 6 l w zależności od trasy ( autostrada lub inne drogi). "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: i40 skrzynia AT / 136kM Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 7
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
""Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji . " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: I40 136 Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.7
ARTUR 30.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Jeśli narzekacie na dynamikę to jest na to rozwiązanie, bez utraty gwarancji można zamontować doładowanie silnika do mocy ok 138KM, spalanie w zasadzie to samo czyli ok 6,5l/miasto 5,8l/trasa.Przed zakupem Kii jeździłem IX35 115KM i faktycznie trochę mu brakowało. Koszt ok 1000-1500zł a naprawdę dużo lepsze wrażenia z jazdy, różnica w dynamice jest bardzo odczuwalna. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: SPRTAGE KIA 1,7CRDI Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 6.2
Mariusz 09.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""Silnik bardzo dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie ,jak dal mnie wad żadnych nie znalazłem .To nowoczesny silnik w systemie Common Rayl wiec praca bardzo równa i cicha .Lepiej się spisuje na wyższych obrotach ,dobre przyspieszenie ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 1.7CRDI /136 KM Rok / Przebieg: Optima 2012 rok 69 tyś Śr. spalanie: ?

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.