Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4355

CRDI
Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
dobra dynamika

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(8.53)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 17.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało słyszalny w kabinie nie wiem jak i innych modelach ale albo cilnik jest po prostu dosyć cichy albo carens dobrze wygłuszony. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Kia Carens / 136KM Rocznik / Przebieg: 2014 / 135800 Śr. spalanie: 5.9
Damian 20.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik dość elastyczny. Na i40 wagon jest akurat. Oczywiście mogła by być większa moc :) Silnik w tym modelu sprawuje się dobrze. Spalanie w mieście około 9,5 litra. W trasie spada do około 6 l w zależności od trasy ( autostrada lub inne drogi). "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: i40 skrzynia AT / 136kM Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 7
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
""Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji . " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: I40 136 Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.7
ARTUR 30.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Jeśli narzekacie na dynamikę to jest na to rozwiązanie, bez utraty gwarancji można zamontować doładowanie silnika do mocy ok 138KM, spalanie w zasadzie to samo czyli ok 6,5l/miasto 5,8l/trasa.Przed zakupem Kii jeździłem IX35 115KM i faktycznie trochę mu brakowało. Koszt ok 1000-1500zł a naprawdę dużo lepsze wrażenia z jazdy, różnica w dynamice jest bardzo odczuwalna. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: SPRTAGE KIA 1,7CRDI Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 6.2
Mariusz 09.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""Silnik bardzo dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie ,jak dal mnie wad żadnych nie znalazłem .To nowoczesny silnik w systemie Common Rayl wiec praca bardzo równa i cicha .Lepiej się spisuje na wyższych obrotach ,dobre przyspieszenie ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.7CRDI /136 KM Rocznik / Przebieg: Optima 2012 rok 69 tyś Śr. spalanie: ?

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.