Silnik 2.2 16V CRDi 150/155KM (D4EB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3042

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 16V CRDi 110KM (D4FB-U2)17.02.2019

Rewelacyjny silnik, wysoka kultura pracy, rewelacyjne spalanie i bardzo mała awaryjność. Posiadam Ceed'a z aktualnym przebiegiem 232

Polecam

9.92

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 CRDI o mocy 150KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowany jest  w Kia Sorento. Jednostka 4cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie,a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7.l/100km ,a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe.Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van ,wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki.Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np.rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
brak uciążliwych usterek
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
kłopotliwa wymiana rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(7.67)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

łukasz 13.07.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komfort jazdy nieporównywalny do osobówki wysoko się siedzi nie czuć żadnych dołków i nierówności a napęd 4x4 to coś co właśnie powinno tu być i jest ;) idealnie się spisuje w tym aucie można poszaleć szczególnie zima ;) To nieprawda ze jest drogi serwis w tych samochodach , pierwszy lepszy mechanik wszystko w nim zrobi bez problemu ostatnio robiłem rozrząd u kolegi bez problemu szybko i bez fanaberii nie trzeba było wyciągać żadnego silnika jest tam tak dużo miejsca ze wszystko się odbywa na miejscu bez wyciągania silnika ..Na razie same plusy zobaczymy jak będzie dalej... Pozdrawiam" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Santa Fe II CM 2.2 CRDI 4x4 Rocznik / Przebieg: 2008/208000 Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów