Silnik 2.2 16V CRDi 150/155KM (D4EB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4117

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 CRDI o mocy 150KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowany jest  w Kia Sorento. Jednostka 4cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie,a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7.l/100km ,a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe.Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van ,wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki.Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np.rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
brak uciążliwych usterek
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
kłopotliwa wymiana rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(5.17)
Trwałość
 4.5/10
Utrzymanie
 3.5/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Santa fe II 06- 09.04.2019
Średnia:
(2.67)
Nie
"Jest to rozwiert silnika 2 litrowego Nagminnie padają panewki na wale Ścianki cylindrów bardzo cienkie Naprawa silnika koszmarnie droga Kupno drugiego silnika koszt 7000 D4eb nie jest godny polecenia"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 150/155 d4eb Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 10
łukasz 13.07.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komfort jazdy nieporównywalny do osobówki wysoko się siedzi nie czuć żadnych dołków i nierówności a napęd 4x4 to coś co właśnie powinno tu być i jest ;) idealnie się spisuje w tym aucie można poszaleć szczególnie zima ;) To nieprawda ze jest drogi serwis w tych samochodach , pierwszy lepszy mechanik wszystko w nim zrobi bez problemu ostatnio robiłem rozrząd u kolegi bez problemu szybko i bez fanaberii nie trzeba było wyciągać żadnego silnika jest tam tak dużo miejsca ze wszystko się odbywa na miejscu bez wyciągania silnika ..Na razie same plusy zobaczymy jak będzie dalej... Pozdrawiam" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Santa Fe II CM 2.2 CRDI 4x4 Rocznik / Przebieg: 2008/208000 Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów