Silnik 2.5 16V CRDi 170KM (D4CB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11718

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA288)25.02.2021

Seat Leon ST (III gen) przedlift z 2014 r., 1.6 TDI 105KM CLHA. Przejechane aktualnie 205 tys.km przebiegu, auto użytkowane w Niemczec

Polecam

8.75

Silnik 1.6 D2 8V 115KM (D4 162T)23.02.2021

Volvo V50, 2011 r. silnik pracuje równo, skrzynia ok, wymiana sprzęgła i dwumasy przy około 240 000 km z uwagi na cieknący wysprz

Polecam

8.10

Silnik 2.0 dCi M9R22.02.2021

Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej

Polecam

8.96

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)20.02.2021

Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (

Odradzam

6.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 CRDI o mocy 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento .Silnik możemy podzielić na dwa wersje,pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr,min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr,min.Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r ,odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością.Usterkowość do 2006r jest niestety duża,kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika,awarie pompy wysokiego ciśnienia,nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski),wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji.Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np.takie jak uszkodzenie turbosprężarki,powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!,również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując,silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny,potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd na łańcuchu
dobra dynamika w wersji 170KM

Wady:
duża usterkowość przed liftingiem 2005r
wycieki oleju silnika,skrzyni biegów
nieszczelny układ wtryskowy
awarie pompy wysokiego ciśnienia
awarie sterowania silnika
słaba dynamika w wersji 140KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(8.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

kia Sorento 2008r 2.5 170km 14.02.2021
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Prawie 300tys przebiegu z czego prawie 100tys z przyczepką/przyczepą Silnik suchy, od wymiany do wymiany nie bierze oleju ( wymiana co 10-12tys olej lotos 5w40 ) Brak problemów z napędem na 4 koła który jest bardzo sprawny w terenie. Skrzynia manualna, sprzęgło z dwumasą wymienione przy 240tys Jedyna poważna naprawa to kompresor i chłodnica klimatycacji. Silnik rewelacyjny - naprawdę. Jest silny i całkiem oszczędny. Nie ma łatwo, a zrobił przez 12 lat 300tys bez żadnej awari. W tym roku zmieniam na nowszy model z 2.2 crdi

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Silny, ale co ważne bardzo niezawodny. Brak problemów z odpalaniem przy temperaturach dochodzących Do -20 jak również świetne chłodzenie przy +30 w cieniu załadowany na maxa i z przyczepą na haku.

Wady:Brak

Odmiana silnika: 2.5 170kmRocznik: 2008Przebieg: 293000 Śr. spalanie: 9.5
Piotrek 07.09.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Witam,mam Sorento 2,5 170KM rok 2008,automat,od 140000km.Teraz 202000 km.intercooler podziurawiony przez poprzednika,i przy 190tyś, turbo się rozpadło(na szczęście dojechałem do mechesa,ale był bardzo zdziwiony)Normalnie wypija olej(automat)i zaciera silnik.I jeszcze filtr paliwa w baku,zapycha się farbą(brak mocy przy dogazowaniu).Po za tym nie miałem lepszego samochodu.Tylko regularne wyminany oleju i filtrów.Do zawieszenia jeszcze nie dołożyłem.Trasy AT-PL i w mieście.Polecam.Do silnika 2x4L.Castrol EDGE 5W40 TD.DPF nie zapycha,bo go niema,i dwumasa nie pada;)"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.5/170Rocznik / Przebieg: 2008/202000 Śr. spalanie: 10

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.