Silnik 2.0 MultiJet II 170KM DPFWyświetleń: 214

Silników JTD używa:

JTD
Silnik 2.0 MultiJet II 170KM DPF

Silnik 2.0 MultiJet II 170KM IIGeneracji jest kolejną odmianą która weszła do produkcji rok po wersji 165-konnej i debiutowała w Alfie Romeo 156 w 2009 roku.Została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju,oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Opis Ogólny

Silnik ma zastosowanie w marce Fiat, Alfa Romeo,Lancia,Opel,Saab oraz Suzuki. W zależności od modelu posiadał moc 136KM,170KM. oraz 190KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo tania możliwość regeneracji w przypadku awarii. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. W trosce o przestrzeganie restrykcyjnych norm emisji spalin w 2.0JTD zastosowano dwa awaryjne elementy: zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych. W modelu Saab 9-5 zastosowano system Bi-turbo generujący moc 195KM. Rozwiązanie to przekłada się na świetną dynamikę i pracę silnika, jednakże w przypadku awarii jednostka jest bardzo droga i trudna w naprawie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwały układ wtryskowy
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
seryjnie montowany DPF
awarie zaworu egr
awarie pompy wody

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 140.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.9 L, typ oleju: Selenia WR Pure Energy (5W-30), wymiana po: 35.000 km lub 2 lata..

Info Serwis

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, niskopopiołowy Selenia WR Pure Energy (5W-30)/ możliwość wskazania wymiany przez komputer pokładowy !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacek 21.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Posiadam AR od 2011 roku (nowy kupiony w salonie), codzienne używany na dojazdy do pracy oraz w długie trasy, zero awarii i usterek, osobiście AR nie zaliczyłbym do auta klasy premium (drobne niedoróbki w kabinie bardzo rażące ale nie można mieć wszystkiego ...) ale co do silnika nie ma się do czego przyczepić ... w skali 0-10 - silnik 10, jakość wykończenia szczegółów 8, prezencja nadwozia 10, koszty utrzymania 10, spalanie 10 (w trasie przy spokojnej jeździe 5,0 l/100 km, trasa dynamiczna jazda 6,5 l/100 km, miasto 7,5 l/100 km) " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AR 159 2,0/JTDM 170 KM Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 6.5
Karol 31.12.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
""Samochód mam od nowości, do tej pory wymieniłem rozrząd przy 120, komplet filtrów itd co 30 tys oraz olej i filt oleju co 15 tys (uważam że co 30 tys to lekka przesada...). Poza okresowymi wymianami części eksplatacyjnych, musiałem wymienić jakiś gumowy korek (przy bagnecie) - koszt części 12 zł, robocizna... mechanik machnął ręką więc kupiłem mu dobrą butelkę. Poprzednio też miałem AR 159 tylko 1.9 Jtd 8V. Najważniejsze to wymieniać olej regularnie, filtry, nie piłować powyżej 2 000 obr na zimnym silniku oraz po szybkiej jeździe odczekać minutę, schłodzić turbo przed zgaszeniem jednostki napędowej. Osiągi są bardzo zadowalające, samochód przyśpiesza zdecydowanie na każdym biegu, Vmax 230 km/h, oraz do stetki 8,3 s, jest to trochę lepiej niż podaje producent, ale mocy i momentu na hamowni wyszło 188 KM oraz 383 Nm... W ulotkach 170 i 360. To chyba standard w wysokoprężnych jednostkach Fiata ponieważ poprzednia 159 miała 135 KM, zamiast 120... Jeszcze jedna istotna mocna strona tego silnika można go kręcić do 4500 obr i nie dostaje zadyszki, jeżdziłem VW Passat 2.0 Tdi 140 (firmowy) i przy wyprzedzaniu 3500 obrotów i cierpnie skóra na tyłku... powstaje pytanie: Co robić? Moment się rozpłynął... zmieniać bieg? nie zmieniać? do czerwonego pola daleko a samochód przestaje jechać... Samochód użytkuję w 85% na trasach, jeżdżę dynamicznie, więc DPF nie dał jeszcze znaku o stoim istnieniu. :D " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Alfa Romeo 159 Ti 2.0 JTDm 170 KM Rok / Przebieg: 2011r 142 tyś Śr. spalanie: ?
Fiat 28.03.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik 2.0 MJT 170KM w Fiacie Freemont,moc idealna do masy auta przez co nie ma problemów z przyspieszeniem i zbieraniem się.Wyjazd na wakacje pełen pokład i bagaże sunie jak po szynach prędkość 140-160 spalanie 6-7L to bardzo dobry wynik.Najgorzej jest w mieście przy korkach i krótkich odcinkach 11-12L (do miasta nie polecam ). Ocena końcowa jest taka silnik bardzo dobry ,dynamiczny spala odpowiednio do jego gabarytów,dobrze się zbiera,nie zanotowałem żadnej lawety " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fiat Freemont 2.0MTJ 170KM Rok / Przebieg: 2012r 74 tyś Śr. spalanie: 6-7L

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.