Silnik 1.6 MultiJet 120KMWyświetleń: 238

Silników JTD używa:

JTD
Silnik 1.6 MultiJet 120KM

Silnik 1.6 MultiJet o mocy 120KM to nowoczesna jednostki wysokoprężna montowana w samochodach Alfa Romeo, Fiat, Lancia oraz Suzuki. W zależności od modelu silnik posiada moc 90KM, 105KM lub 120KM. Jednostka zadebiutowała w 2008 roku, jest spokrewniona z poprzednikiem - silnikiem 1.9 JTD.Budowa oparta jest na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując ją do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, niższe spalanie oraz zmniejszenie emisji spalin. Jednostka 4-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji. Jest to silnik o stosunkowo prostej konstrukcji i nie sprawiający większych problemów w ewentualnych naprawach. Wersję  90KM oraz 105KM współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi. Dużą zaletą siników o niższej mocy (90KM) jest brak filtra cząstek stałych. W mocniejszej 120-konnej wersji występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPFRozwiązanie jakie zastosował Fiat - montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką, małym zapotrzebowaniem na paliwo, niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika i elastyczność
nsiki poziom spalania

Wady:
drogi serwis (w wersji 120KM)
awarie filtra DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 140.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po: 32.000 lub 2 lata/zalecana wymiana co 20.000 km..

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Aro 11.06.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
""Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM jestem zadowolony z kultury pracy i pracy silnika. Posiada DPF i jedno co mogę powiedzieć to nie ma dymka z rury każdy jak zobaczy to benzyna a nie diesel, jak na razie jestem z DPF zadowolony póki działa prawidłowo. Dolewam dodatki do paliwa aby DPF jak najdłużej posłużył, a jak padnie DPF to się wytnie fizycznie i komputerowo. Spalanie 5,5l/100km w tym 65% miasto i 35% trasy, jeżdżę delikatnie nie butuję go jeżdżę z prędkością poza miastem 80-120km/h . " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM Rok / Przebieg: 2011/94000 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej 07.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik 1,6 MtJ 120KM z DPF to świetnie dobrana jednostka napędowa do Fiata Bravo. Silnik pracuje cicho, gładko i jest w miarę ekonomiczny (trasa z prędkością ok. 100 km/h - 4,7, trasa z prędkością ok. 140 km/h - 6 - 6,5, miasto - 6 - 7,5, cykl mieszany 5,5 - 6). Częsta (co 10-15 tys.) wymiana oleju gwarantuje trwałość turbosprężarki. Obecność turbo ze zmienną geometrią zapewnia zauważalny zastrzyk mocy już od 1100-1200rpm. Z uwagi na DPF co jakiś czas trzeba autko przegonić po drodze szybkiego ruchu. Zero zapoceń, a tym bardziej wycieków. Jedyne do czego mam zastrzeżenia to bardzo krótka "jedynka" i "dwójka" - dopiero "trójka" jest bardzo elastycznym biegiem pozwalającym dociągnąć do 90km/h. No i autostradowa "szóstka" genialnie obsługuje prędkości powyżej setki - przy 170km/h obroty silnika dopiero na 3000rpm. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Fiat Bravo 120 KM Rok / Przebieg: 2010 / 68000 Śr. spalanie: 5.5 - 6.0
Michał 03.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Super silnik mam go w w Fiacie Bravo 1.6 MTJ 120 KM ,bardzo dynamiczny ,praca jak w benzynie cicho i bardzo równo .Auto świetnie sie zbiera ,bardzo elastyczny silnik spalanie bardzo niskie średnio 5,5 L .Problemów kompletnie żadnych .POLECAM " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fiat Bravo 1.6 MTJ 120 KM Rok / Przebieg: 2008 rok 125 tyś Śr. spalanie: 5.5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów