Silnik 1.6 MultiJet 120KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2708

Silników używa:

JTD
Silnik 1.6 MultiJet 120KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 140.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po: 32.000 lub 2 lata/zalecana wymiana co 20.000 km..

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 MultiJet o mocy 120KM to nowoczesna jednostki wysokoprężna montowana w samochodach Alfa Romeo, Fiat, Lancia oraz Suzuki. W zależności od modelu silnik posiada moc 90KM, 105KM lub 120KM. Jednostka zadebiutowała w 2008 roku, jest spokrewniona z poprzednikiem - silnikiem 1.9 JTD.Budowa oparta jest na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując ją do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, niższe spalanie oraz zmniejszenie emisji spalin. Jednostka 4-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji. Jest to silnik o stosunkowo prostej konstrukcji i nie sprawiający większych problemów w ewentualnych naprawach. Wersję  90KM oraz 105KM współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi. Dużą zaletą siników o niższej mocy (90KM) jest brak filtra cząstek stałych. W mocniejszej 120-konnej wersji występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPFRozwiązanie jakie zastosował Fiat - montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką, małym zapotrzebowaniem na paliwo, niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika i elastyczność
nsiki poziom spalania

Wady:
drogi serwis (w wersji 120KM)
awarie filtra DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 4):
(9.75)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.75/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Artur 07.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik jest bardzo dynamiczny i elastyczny a przy tym spala nie całe 5l.Pojemność oraz moc 120KM jest w zupełności wystarczające do tego modelu/Alfa Romeo Giulietta."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Alfa Romeo Giulietta 120KM Rok / Przebieg: 2016.r/70.000km Śr. spalanie: 5.0
Aro 11.06.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
""Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM jestem zadowolony z kultury pracy i pracy silnika. Posiada DPF i jedno co mogę powiedzieć to nie ma dymka z rury każdy jak zobaczy to benzyna a nie diesel, jak na razie jestem z DPF zadowolony póki działa prawidłowo. Dolewam dodatki do paliwa aby DPF jak najdłużej posłużył, a jak padnie DPF to się wytnie fizycznie i komputerowo. Spalanie 5,5l/100km w tym 65% miasto i 35% trasy, jeżdżę delikatnie nie butuję go jeżdżę z prędkością poza miastem 80-120km/h . " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM Rok / Przebieg: 2011/94000 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej 07.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik 1,6 MtJ 120KM z DPF to świetnie dobrana jednostka napędowa do Fiata Bravo. Silnik pracuje cicho, gładko i jest w miarę ekonomiczny (trasa z prędkością ok. 100 km/h - 4,7, trasa z prędkością ok. 140 km/h - 6 - 6,5, miasto - 6 - 7,5, cykl mieszany 5,5 - 6). Częsta (co 10-15 tys.) wymiana oleju gwarantuje trwałość turbosprężarki. Obecność turbo ze zmienną geometrią zapewnia zauważalny zastrzyk mocy już od 1100-1200rpm. Z uwagi na DPF co jakiś czas trzeba autko przegonić po drodze szybkiego ruchu. Zero zapoceń, a tym bardziej wycieków. Jedyne do czego mam zastrzeżenia to bardzo krótka "jedynka" i "dwójka" - dopiero "trójka" jest bardzo elastycznym biegiem pozwalającym dociągnąć do 90km/h. No i autostradowa "szóstka" genialnie obsługuje prędkości powyżej setki - przy 170km/h obroty silnika dopiero na 3000rpm. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Fiat Bravo 120 KM Rok / Przebieg: 2010 / 68000 Śr. spalanie: 5.5 - 6.0
Michał 03.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Super silnik mam go w w Fiacie Bravo 1.6 MTJ 120 KM ,bardzo dynamiczny ,praca jak w benzynie cicho i bardzo równo .Auto świetnie sie zbiera ,bardzo elastyczny silnik spalanie bardzo niskie średnio 5,5 L .Problemów kompletnie żadnych .POLECAM " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fiat Bravo 1.6 MTJ 120 KM Rok / Przebieg: 2008 rok 125 tyś Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.