Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5159

CRDI
Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 113 (D4EA)montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001-2006.W modelach  w tej odmianie nie stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek i nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji . W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
słaba dynamika
słaba elastyczność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 6):
(7.28)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 6.33/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Eugeniusz 19.12.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jeżdżę Trajetem już 4 rok ,Jestem bardzo zadowolony z niezawodności tego autka.Po przesiadce z Forda Galaxy zapomiałem co to warsztat .Silnik bardzo niezawodny .Polecam wszystkim"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: Hyundai Trajet/113 kM Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 8.5
TataLudwiczka 12.07.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Ogólnie silnik pancerny i tani w eksploatacji. Spalanie 12l/100km w mieście w budzie o masie 1,8t w automacie i stałym 4x4. Najbardziej to brakuje mocy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Santa Fe SM / 113KM Rocznik / Przebieg: 2001/250k Śr. spalanie: 10
Piotr 04.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kia Carens, Cerato tak mam obydwa z tym samym silnikiem 2.0crdi mają po 250kkm przebiegu, praktycznie zero problemów, bo regeneracja dwóch wtrysków i pomp wtryskowych w dwóch silnikach się nie liczą do poważnych awarii carens pali ok. 7L/100km cerato 6.2L/100km. Regularna wymiana oleju i silniki będą śmigać aż buda zgnije :D" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Carens/Cerato 113KM Rocznik / Przebieg: 2003/2004 po 250 000km Śr. spalanie: 7/6.2
Rafał 26.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""Sprzęgło bywa też normalne na sztywnym kole. Jak ktoś pisze że Carens pali 5-6 litrów to znaczy że kłamie lub jeździ a raczej męczy silnik jak dziadek. Auto godne polecenia, dość proste i mało awaryjne(Hyundai Tucson 2.0 CRDI 113 KM 4WD) dobrze znosi CHIP." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Tucson/113 Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 7-9
Piotr 19.12.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik całkiem dobrze sobie radzi z masą 1,5t choć ma tylko 112KM spalanie pomiędzy 7 max 9L/100 przy ciężkiej nodze i automatycznej skrzyni to całkiem ok. zero awarii tylko raz coś było z zaworem EGR " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: KIA CARENS II Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 7 max 9L/100
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.