Silnik 2.0 CRDI 113KM ('01-'06) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4177

CRDI
Silnik 2.0 CRDI 113KM ('01-'06)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 113 (D4EA)montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001-2006.W modelach  w tej odmianie nie stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek i nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji . W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
słaba dynamika
słaba elastyczność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 5):
(8.73)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

TataLudwiczka 12.07.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Ogólnie silnik pancerny i tani w eksploatacji. Spalanie 12l/100km w mieście w budzie o masie 1,8t w automacie i stałym 4x4. Najbardziej to brakuje mocy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Santa Fe SM / 113KM Rok / Przebieg: 2001/250k Śr. spalanie: 10
Piotr 04.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kia Carens, Cerato tak mam obydwa z tym samym silnikiem 2.0crdi mają po 250kkm przebiegu, praktycznie zero problemów, bo regeneracja dwóch wtrysków i pomp wtryskowych w dwóch silnikach się nie liczą do poważnych awarii carens pali ok. 7L/100km cerato 6.2L/100km. Regularna wymiana oleju i silniki będą śmigać aż buda zgnije :D" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Carens/Cerato 113KM Rok / Przebieg: 2003/2004 po 250 000km Śr. spalanie: 7/6.2
Rafał 26.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""Sprzęgło bywa też normalne na sztywnym kole. Jak ktoś pisze że Carens pali 5-6 litrów to znaczy że kłamie lub jeździ a raczej męczy silnik jak dziadek. Auto godne polecenia, dość proste i mało awaryjne(Hyundai Tucson 2.0 CRDI 113 KM 4WD) dobrze znosi CHIP." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Tucson/113 Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 7-9
Piotr 19.12.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik całkiem dobrze sobie radzi z masą 1,5t choć ma tylko 112KM spalanie pomiędzy 7 max 9L/100 przy ciężkiej nodze i automatycznej skrzyni to całkiem ok. zero awarii tylko raz coś było z zaworem EGR " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: KIA CARENS II Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 7 max 9L/100
Hyundai Trajet 24.11.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
""Hyundai Trajet 2.0 CRdi 113 KM za malo mocy do tak duzego pojazdu ""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Hyundai Trajet Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.