Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6683

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 113 (D4EA)montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001-2006.W modelach  w tej odmianie nie stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek i nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji . W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
słaba dynamika
słaba elastyczność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 7):
(7.48)
Trwałość
 8.29/10
Utrzymanie
 7.86/10
Dynamika
 6.29/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

25.02.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Hyundai Santa Fe 2001 - jeżdżę od ponad 4 lat autkiem z tym silnikiem i powiem jedno - rewelacja!!! Bardzo ekonomiczne utrzymanie eksoatacji silnika w porównaniu do "konkurencji" warto przed kupnem auta rozglądać się nie za rocznikiem auta ale za stanem tech. Polecam każdemu zwłaszcza 2wd ze względu na niskie spalanie. Wcześniej MB ML i Opel Frontera B - oba diesle.. Mając Hyundaia wiem co to bezawaryjnosc auta i niesamowicie niski koszt eksploatacji w porównaniu do konkurencji. Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2,0 CRDI 113 km Rocznik / Przebieg: 2001 /235000 Śr. spalanie: 7
Eugeniusz 19.12.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jeżdżę Trajetem już 4 rok ,Jestem bardzo zadowolony z niezawodności tego autka.Po przesiadce z Forda Galaxy zapomiałem co to warsztat .Silnik bardzo niezawodny .Polecam wszystkim"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: Hyundai Trajet/113 kM Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 8.5
TataLudwiczka 12.07.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Ogólnie silnik pancerny i tani w eksploatacji. Spalanie 12l/100km w mieście w budzie o masie 1,8t w automacie i stałym 4x4. Najbardziej to brakuje mocy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Santa Fe SM / 113KM Rocznik / Przebieg: 2001/250k Śr. spalanie: 10
Piotr 04.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kia Carens, Cerato tak mam obydwa z tym samym silnikiem 2.0crdi mają po 250kkm przebiegu, praktycznie zero problemów, bo regeneracja dwóch wtrysków i pomp wtryskowych w dwóch silnikach się nie liczą do poważnych awarii carens pali ok. 7L/100km cerato 6.2L/100km. Regularna wymiana oleju i silniki będą śmigać aż buda zgnije :D" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Carens/Cerato 113KM Rocznik / Przebieg: 2003/2004 po 250 000km Śr. spalanie: 7/6.2
Rafał 26.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""Sprzęgło bywa też normalne na sztywnym kole. Jak ktoś pisze że Carens pali 5-6 litrów to znaczy że kłamie lub jeździ a raczej męczy silnik jak dziadek. Auto godne polecenia, dość proste i mało awaryjne(Hyundai Tucson 2.0 CRDI 113 KM 4WD) dobrze znosi CHIP." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Tucson/113 Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 7-9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.