Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5571

CRDI
Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 140KM (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia.Jest tą samą konstrukcją co jego staryszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji.W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
awarie DPF jeżeli występuję

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(9.33)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 8.75/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lech 02.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""2,0 CRDi VGT 140 Km-genialny silnik, kupiłem 8-letniego Carensa w 2014 i zrobiłem juz 50 tys . niczego nie naprawiałem w aucie-nie mówiąc o silniku. tylko leje-zrobiłem sobie 173 KM /chip/ i smigam tak, ze kierowcy oczy przecieraja ze zdziwienia-ze jakis stary Koreańczyk tak moze smigać. wydałem całe 3400 E- rewelacyjna relacja jakosci do ceny i zero problemów. wczesniej miałem 11-razy drozszego Mitsu. outlandera 2,0DID- tragiczny silnik VW! Kupuję Carensa 3 z tym samym silnikiem za ... 3000 E i pojezdzi 10 lat spoko! W nosie mam hybrydy i totalnie drogie elektryki!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2,0 CRDI-140 KM Rok / Przebieg: 2006/162 tys kilom. Śr. spalanie: 6.6
Piotrek 11.03.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Od nowości u mnie przy 150000 wymiana dpf i śmiga dalej , na autostrady u sąsiadów super potrafi kierowców aut z ich znaczkami trochę zdziwić . do 200km/h bez problemów potem trochę buja (buda za wysoka) , ale czy trzeba szybciej, trochę słabe sprzęgło wym po 1100000 , świece żarowe po120000 , jak jedzie kobieta to mieści się w 6l/100km" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: carens 2.0crdi Rok / Przebieg: 2009/201000 Śr. spalanie: 8
Robert 10.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""2.0 CRDI z 145km podniesione na 170 km.Przyspieszenie rewelacja.Ekonomika dobra jakość paliwa zalana to 5/100 w trasie.Poleceam " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kia Carens 2.0 CRDI Rok / Przebieg: 2007r Śr. spalanie: 5/100 w trasie
Adam 13.12.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
""Silnik dynamiczny mało awaryjny godny polecenia .Przejechane 143 tys Kia Carenes 2.0 CRDI 140 KM ,jestem zadowolony spalanie średnie około 7L .Autem zrobiłem jako drugi właściciel 85 tyś nie robiłem przy silniku kompletnie nic ,wymiany oleju co 20 tys wraz z filtrami ,rozrząd jeszcze nie był robiony ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Kia Carens 2.0 CRDI 140 KM Rok / Przebieg: 2008 r 143 tyś Śr. spalanie: 7L

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.