Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6641

CRDI
Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 140KM (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia.Jest tą samą konstrukcją co jego staryszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji.W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
awarie DPF jeżeli występuję

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 6):
(9.56)
Trwałość
 9.83/10
Utrzymanie
 9.17/10
Dynamika
 9.67/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ceed 13.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wytrzymały, bezawaryjny silnik o sporej mocy. Zapewnia dobre osiagi prz umiarkowanym spalaniu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KM Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 7.0
Patryk 07.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważnej awarii. Jedynie konieczna była wymiana czujnika położenia wału korbowego, który oryginalny kosztował grosze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ceed/175KM Rocznik / Przebieg: 2010/158000km Śr. spalanie: 7.2
Lech 02.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""2,0 CRDi VGT 140 Km-genialny silnik, kupiłem 8-letniego Carensa w 2014 i zrobiłem juz 50 tys . niczego nie naprawiałem w aucie-nie mówiąc o silniku. tylko leje-zrobiłem sobie 173 KM /chip/ i smigam tak, ze kierowcy oczy przecieraja ze zdziwienia-ze jakis stary Koreańczyk tak moze smigać. wydałem całe 3400 E- rewelacyjna relacja jakosci do ceny i zero problemów. wczesniej miałem 11-razy drozszego Mitsu. outlandera 2,0DID- tragiczny silnik VW! Kupuję Carensa 3 z tym samym silnikiem za ... 3000 E i pojezdzi 10 lat spoko! W nosie mam hybrydy i totalnie drogie elektryki!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2,0 CRDI-140 KM Rocznik / Przebieg: 2006/162 tys kilom. Śr. spalanie: 6.6
Piotrek 11.03.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Od nowości u mnie przy 150000 wymiana dpf i śmiga dalej , na autostrady u sąsiadów super potrafi kierowców aut z ich znaczkami trochę zdziwić . do 200km/h bez problemów potem trochę buja (buda za wysoka) , ale czy trzeba szybciej, trochę słabe sprzęgło wym po 1100000 , świece żarowe po120000 , jak jedzie kobieta to mieści się w 6l/100km" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: carens 2.0crdi Rocznik / Przebieg: 2009/201000 Śr. spalanie: 8
Robert 10.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""2.0 CRDI z 145km podniesione na 170 km.Przyspieszenie rewelacja.Ekonomika dobra jakość paliwa zalana to 5/100 w trasie.Poleceam " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Carens 2.0 CRDI Rocznik / Przebieg: 2007r Śr. spalanie: 5/100 w trasie
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.