Silnik 2.0 16V CRDi 185KM (D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6356

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CRDI o mocy 185KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji od 2011 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI.Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu.Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy,kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki.Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt,co w razie awarii pochłania większe koszty.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
filtr cząstek stałych DPF
piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

TOMEK 23.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Użytkuję silnik w Hyudai iX35 4x, eksploatacja średnia, 3 lata 115 tys. Silnik spisuje się bardzo dobrze, żadnych problemów, przyspieszenie wystarczające. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai iX35 Rocznik / Przebieg: 2014-12 Śr. spalanie: 7.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.