Silnik 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9141

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 CDTI  o mocy 150KM występuje w marce Opel od 2004 roku , w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał jeszcze moc 100KM,120KM oraz 150KM.W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym.Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia.Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek,oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę .Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika.W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę.Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej.Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona,co za tym idzie narażona na większą awaryjność.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie,użytkownicy będą usatysfakcjonowani.Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę 3 pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Zalety:
trwały układ wtryskowy
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra cząstek stałych
awarie zaworu EGR
urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
gromadzenie się nagaru w klapach
awarie zaworu VGT

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 23

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 16):
(8.17)
Trwałość
 7.88/10
Utrzymanie
 7.63/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

142

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

VECTRA C KOMBI 21.01.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Mocny, podatny na modyfikacje - u mnie ma 180KM i 410Nm - nie żałuję nogi i spala średnio 7.5 litra ale mam porównanie do najnowszego Mercedesa C klasy W205 z silnikiem 2.2 CDI o mocy 136KM i tamten pali zaledwie do maksymalnie litra mniej. Mój Z19DTH miał usunięte największe bolączki tego silnika a więc usunięte i zaślepione klapy kolektorze - najprostsza metoda to kupić drugi kolektor uzywany za 100zł i na spokojnie go zaślepić (ja spawałem, ale są specjalne zestawy do wklejania zaślepek) i sam zakładałem (tego akurat nie polecam, robiłem pierwszy raz i zajęło mi to 8h, ale muszę przyznać, że jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o mechanikę) w zakładzie biorą za taką usługę 400-500zł. Po tym zabiegu masz koniec kłopotów z klapkami do końca życia auta a ja nie odczułem żadnych negatywnych konsekwencji tej modyfikacji. Drugą rzecz którą koniecznie trzeba zrobić to zastosować specjalną zaślepkę na EGR - to zwykła wycięta blaszka z blachy kwasoodpornej..dostępne za kilka złotych na wiadomym serwisie aukcyjnym. Przejechałem tym autem już 150tys kilometrów, więc uważam się za eksperta od tego silnika. Całkowity przebieg auta to około 500tys kilometrów. Regenerowałem w nim już wtryskiwacze (400zł za sztukę) chodzi jak zegarek. Olej lałem pierwotnie GM Dexos 2 5W30 a teraz TOTAL ECS QUARTZ 5W30 i zadnych problemów. Uwaga....auto przy tym przebiegu ma sprawny DPF!!!! Wypala się regularnie co 700-800km tylko ja nie jeżdzę duzo po miescie, czesto autostrada, więc pewnie to trzyma przy zyciu ten DPF. Wymieniałem też koło dwumasowe na SACHS a sprzęgło mimo podniesionej mocy było w tak dobrym stanie że mechanik mówił żeby zostawić (50tys km już na tym jeżdzę) skrzynia manualna, ale trzeba umieć obchodzić się i ze skrzynia i z silnikiem to nic złego nie ma prawa się wydarzyć. Koszty serwisu śmieszne...wymieniałem rozrząd na komplecie INA koszt chyba 700zł. Olej zmieniam co max 12tys km. Padł też alternator....kupiłem regenerowany i działa już drugi rok. Pada też takie gumowo-metalowe koło na rozrządzie (jest na dole) objawia się to cyklicznym stukotem w rytm obrotów silnika - koszt 200zł ale można samemu wymienić bo to tylko 5 śrub i podstawowe zdolności manualne. Silnik zbiera się super, koszty utrzymania niskie, spalanie porownywalne do nowszych konstrukcji o tej mocy - czego chciec więcej? acha- turbiny jeszcze nie robiłem, i nie wiem czy jest fabryczna czy była już kiedyś regenerowana...ale chodzi ok ale dowiadywałem się o koszt tak na zapas i w najlepszym serwisie we Wrocławiu 1200zł z pełną gwarancją....u pana Janusza pewnie za 700 kupi plus wymiana. Sprawdzone auto z takim silnikiem brać śmiało....mam 7 rok i nie mogę się rozstać bo auto warte kilka tysięcy i musiałbym dołożyć 10 razy tyle, żeby kupić coś diametralnie lepszego, gdyż moja wersja wyposażenia to COSMOS, nawigacja kolor, grzane lusterka, fotele, automatyczne światła skrętne AFL, biksenon, automatyczne wycieraczki, elektrycznie chowany hak itd."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150 mod 180KM Rocznik / Przebieg: 2005/500tys Śr. spalanie: 7.5
MLODY77 19.07.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy okazji auto zostalo delikatnie zchipowane na 185km. Przy regularnym zagladaniu pod maske (wymiana filtrow, dobrej jakosci olej silnikowy, czyszczenie odmy olejowej itp) silnik pracuje elegancko i bezawaryjnie. Mialem kilka diesli 1.9 i w mojej ocenie Z19DTH poki co jest na 1szym miejscu."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: SIGNUM 1.9CDTI 150KM Rocznik / Przebieg: 2006/280k Śr. spalanie: 6
Mikołaj 24.01.2018
Średnia:
(2.67)
Nie
"POLECAM Silni 120 KM .Nie wybierajcie silnika o mocy 150 KM ,ponieważ jest bardzo AWARYJNY !.Poczytajcie o tych silnikach 150 konnych to się przekonacie zanim Kupicie.Chwala tylko ci co sie wpakowali w te silniki."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 1,9 CDTI 120 KM Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 5.5
Eko 11.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
""Posiadam astrę 3 kombi z 1.9 150 km przejechałem 60 tysięcy w 2 lata obecnie samochód ma 202000 jak na razie wymieniłem tarcze klocki olej komplet rozżądu i oczywiście łożyska w skrzyni autko polecam na trasie jadąc odpowiednio 160 kmh na tempomacie jeżdżę z Krakowa do koloni spalanie 6.3 mieżone silnik dynamiczny tylko oponki zdziera szybko " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra h kombi 1.9 150 km Rocznik / Przebieg: 2006 202000 Śr. spalanie: 6.3
Marcin 05.12.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Tragedia. Miałem kilka Opli w tym Astre III 1.7cdti i Vectre B 2.0,DTI ale takiej padaki nigdy i już z Opla jestem wyleczony. Dwa lata męczyłem się znadzieją autem licząc, że kolejna naprawa to będzie koniec. Na dzień dobry termostat, potem dwumasa i co najlepsze nowa też się rozleciała po ok 20tyś. Tyle się cieszyć że uwzględniono gwarancję ( część Sachsa), potem walka z wtryskami. Auto mimo tych wymian chodziło gorzej niż traktor. Metaliczny dźwięk w zimie jakby silnik miał się rozpaść. Regeneracje, podmiany cuda. Potem padł alternator. Później kłopoty z ładowaniem wymiany regulatorów napięcia, aż w końcu używany okazał się lepszy od nowych bodaj 2 szt. Dbam o auta grosza nie żałuje ale tak felernego auta nie miałem. Co najlepsze auto po sprawdzeniu w serwisie miało niewiele ponad 200tys. Gdzie ta trwałość tego silnika tak zachwalana? Ten model skutecznie zraził mnie do tej marki. Chodź nie paliłem się po tym do diesla zakupiłem Lagune III z dużymi obawami i nie wiem, że mam samochód." "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Vectra 1.9Cdti/150Km Rocznik / Przebieg: 2005/206000 Śr. spalanie: 6.8
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.