Silnik 1.9 CDTi 150KMWyświetleń: 290

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.9 CDTi 150KM

Silnik 1.9 CDTI  o mocy 150KM występuje w marce Opel od 2004 roku , w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał jeszcze moc 100KM,120KM oraz 150KM.W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym.Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia.Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek,oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę .Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika.W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę.Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej.Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona,co za tym idzie narażona na większą awaryjność.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie,użytkownicy będą usatysfakcjonowani.Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę 3 pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Zalety:
trwały układ wtryskowy
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra cząstek stałych
awarie zaworu EGR
urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
gromadzenie się nagaru w klapach
awarie zaworu VGT

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 2 lata.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 13):
(8.44)
Trwałość
 8.31/10
Utrzymanie
 7.77/10
Dynamika
 9.23/10

Głosy według opinii:

121

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Eko 11.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
""Posiadam astrę 3 kombi z 1.9 150 km przejechałem 60 tysięcy w 2 lata obecnie samochód ma 202000 jak na razie wymieniłem tarcze klocki olej komplet rozżądu i oczywiście łożyska w skrzyni autko polecam na trasie jadąc odpowiednio 160 kmh na tempomacie jeżdżę z Krakowa do koloni spalanie 6.3 mieżone silnik dynamiczny tylko oponki zdziera szybko " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Astra h kombi 1.9 150 km Rok / Przebieg: 2006 202000 Śr. spalanie: 6.3
Marcin 05.12.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Tragedia. Miałem kilka Opli w tym Astre III 1.7cdti i Vectre B 2.0,DTI ale takiej padaki nigdy i już z Opla jestem wyleczony. Dwa lata męczyłem się znadzieją autem licząc, że kolejna naprawa to będzie koniec. Na dzień dobry termostat, potem dwumasa i co najlepsze nowa też się rozleciała po ok 20tyś. Tyle się cieszyć że uwzględniono gwarancję ( część Sachsa), potem walka z wtryskami. Auto mimo tych wymian chodziło gorzej niż traktor. Metaliczny dźwięk w zimie jakby silnik miał się rozpaść. Regeneracje, podmiany cuda. Potem padł alternator. Później kłopoty z ładowaniem wymiany regulatorów napięcia, aż w końcu używany okazał się lepszy od nowych bodaj 2 szt. Dbam o auta grosza nie żałuje ale tak felernego auta nie miałem. Co najlepsze auto po sprawdzeniu w serwisie miało niewiele ponad 200tys. Gdzie ta trwałość tego silnika tak zachwalana? Ten model skutecznie zraził mnie do tej marki. Chodź nie paliłem się po tym do diesla zakupiłem Lagune III z dużymi obawami i nie wiem, że mam samochód." "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra 1.9Cdti/150Km Rok / Przebieg: 2005/206000 Śr. spalanie: 6.8
Piotr 28.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
""Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była sprowadzona z Niemiec w 2011r. Wujo nie robił nic przy zawieszeniu, robił dwumasa przy 200 000. Na mnie spadły większe nieszczęścia bo turbina przy 240 000 strzeliła całkiem (1000zł z robotą). Musiałem wywalić DPF bo z tym nie dało się jeździć i jeśli się robi niedługie trasy i nieduże przebiegi jak ja 10tyś-12tyś rocznie to nie ma sensu DPF chyba że ktoś chce zarżnąć silnik, mi osobiście zaczeło przybywać oleju w silniku czyli ropy, na wskutek częstego dopalania. Zaspawałem też klapy wirowe i wywaliłem je, bo listwa spadła i była nieszczelność. Po tych zabiegach auto jeździ bezawaryjnie, spalanie małe jak na 1600 kg i i silnik 150km bo srednio 6,5 w lecie na miejscu a w trasie nawet poniżej 5l, gdzie wcześniejsze polo 1.9d 64KM spalało 5,8-6,2l niezależnie od trasy. Auto funkcjonalne 7 osobowe dobra alternatywa dla fanów diesli, bo takich diesli już nie będzie. " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Zafira B 150KM Rok / Przebieg: 2006 3000000 Śr. spalanie: 6
JUREK 07.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Auto posiadam od 9-ciu miesięcy, przejechałem ponad 12 tys. km, wymieniłem olej i wszystkie filtry oraz klocki hamulcowe tył, (koszt 250 zł) większość jazdy to krótkie trasy, wypalanie DPF-u załączyło się około 6 razy (średnio co 2 tyś. km) , przestały działać czujniki parkowania przód i tył, poza tym żadnych awarii. VECTRA C KOMBI którą posiadam to wygodny, przestronny, dynamiczny i oszczędny samochód. POLECAM !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VECTRA C / 150 KM Rok / Przebieg: 2007/220000 Śr. spalanie: 6.5
Rafał 26.05.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
""U mnie się wyłącza tempomat, najcześciej przy wiekszych predkościach. Mam 1.9 CDTI 150 KM z 2007 roku. Ostatnio też zegary nagle przestały działać, wszystko inne działało. Naprawiłem to tak że w czasie jazdy wcisnąłem pokrętło od resetownia licznika i wtedy wszystko ożyło :) samochód mam od mieciąca i jestem bardzo zadowolony, nie żałuję zakupu. Wcześniej miałem Vectre B z 1999 też w dieslu 2.0 DI 16V, rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale również i z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim 150 tys km, obecny przebieg to 297 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo, jedyna poważna awaria to była turbina i alternator (2200 zł) i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Obecną Vectrą C którą posiadam myslę ze zrobię wiele km i długo mi będzie słuzyła. Blacha juz w nich nie rdzewieje. Niektórzy narzekają ze dwumasa się psuje, ale trzeba umiejętnie jeżdzić wtedy nie bedzie sie psuła. Silnik 1.9 CDTI to sprawdzona i trwała fiatowska konstrukcja." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Vectra c 1.9 CDTI 150KM Rok / Przebieg: 2007/160000 Śr. spalanie: 6
Piotr 23.02.2016
Średnia:
(6.33)
Tak
""Super autko zwłaszcza jeśli chodzi o zafirę . Rodzinne , przestronne o dynamicznym silniku auto. Jedyną wadą, która mi przeszkadza to nieszczęsny filtr cząsteczek , który co chwilę się wypala wpływając znacznie na spalanie. " "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Zafira 1,9/150kM Rok / Przebieg: 220 tyś. Śr. spalanie: 6.3
James 04.12.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Bardzo dobra jednostka żadnych problemów jeśli się tankuje normalne paliwo oraz systematycznie wymienia płyny ustrojowe. Śmiało polecam ten silnik w Oplu Signum " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: signum 150 Rok / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: ?
Kriss 02.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Podpisuję się pod opinią "troopera".Silnik idealny do chiptuningu...ja mam program stage one na 180KM i 400Nm - jezdzi to rewelacyjnie! Spalanie tez ok. Najnizej na emeryta udało mi sie zejsc do 5,1 litra w trasie!!! ale jechałem autostradą za TIRem na 5 biegu, nie na szostym! i predkosc 95km/h....idealne auto w długie trasy. W cyklu mieszanym tak do 7 litrów ropy wypije :) Silnik po tuningu zbiera się perfekcyjnie. Jedyna wada tego silnika to te nieszczesne klapy wirowe w kolektorze dolotowym - ja zamieniłem na kolektor bez klap od Alfy Romeo. Polecam wszystkim - to idealne rozwiazanie - po takie modyfikacji ten silnik jest nie do zajechania. Jak ktos pisze ze padają dwumasy - to powiem, ze padaja tak sama jak w kazdym innym aucie! nie wazne czy to opel czy bmw czy audi. Wtryski w tym modelu sa na pewno o wiele lepsze niz wadliwe fordowskie TDCI. Kultura pracy silnika CDTI przewyzsza kazdego TDI na pompowtryskach z traktora volkswagena...zupełnie inna bajka. Teraz nawet VW przeszedł na system Common Rail....jest po prostu lepszy. I warto wybrac silnik o mocy 150KM zamiast 120KM ...palą tyle samo a frajda z jazdy o niebo lepsza....wystarczy zmodyfikowac tylko kolektor (wersja 120KM ma od razy kolektor bez klap wirowych)." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Vectra CDTI 150/180KM Rok / Przebieg: Śr. spalanie: ?
katmai 10.07.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
""Sprowadziłem viki z Niemiec przy przebiegu 54kkm, teraz ma 145kkm. Wymieniłem: kolektor (nie chciałem się bawić w jakieś ręczne robótki), EGR i miesiąc dwumasa. Poza tym padł mi jeszcze regulator napięcia i pociągną za sobo diody. Jeżdżę dużo po mieście, więc do wymiany EGR (przy około 100kkm) parę razy był czyszczony. Więcej usterek brak. Jeśli chodzi o jazdę to czysta frajda. Zbiera się bardzo ładnie, przy wyprzedzaniu wciska w fotel. Ogólnie polecam! Aha, warto się rozglądać za częściami, za kolektor (Pierburg) dałem 600 zł, gdy wówczas serwis wołał 2400zł" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: OPEL VECTRA C 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH) Rok / Przebieg: 145kkm Śr. spalanie: ?
Luki 29.05.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""Auto oszczędne przy jezdzie w wiekszosci po trasie ale po miesicie tez nie jest zle, a przy tym dynamiczne (150KM). Trzyba tylko uwazac na wypalanie DPF oraz na awarje klap wirowych w kolektroze (koszt naprawy wrac z czesciami 1000PLN). Ogólnie auto godne polecenie. Tanie w serwisie" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: tak Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.