Silnik 1.6 CDTI 105KM (A16FDH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1721

CDTi
Silnik 1.6 CDTI 105KM (A16FDH)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6 JTD/Multijet !!!  są to te same jednostki .

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6CDTI  o mocy 105KM to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana jest również w markach Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz w Opel. Od 2011roku maiła zastosowanie w Oplu Combo,Zafira   zależności od modelu posiadał moc 90KM, 105KM  .Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  firmy Bosch.Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach .Jednostka współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi oraz stosunkowo prosta budowa.Występowały dwie odmiany tego silnika jedna spełniała normy spalin Euro 4 i nie posiadała DPF-u druga spełniająca normy spalin Euro 5 miała montowany seryjnie filtr DPF !!! Jednak w modelach Opla produkowanych po 2010 roku był stosowany seryjnie.Rozwiązanie  z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarke jest bardzo dobre i funkcjonalne ,chodzi o to aby osiągnąć maksymalną  temperaturę do wypalenia się sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr jest całkowicie bezobsługowy bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach/FAP/DPF..W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie .Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem ,niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością

Zalety:
niski poziom spalania
dobra dynamika i elastyczność
wysoka kultura pracy

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie DPF -jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jarek 06.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"""Silnik spisuje sie bardzo dobrze pod każdym względem jest bardzo cichy i oszczędny.Dobry do miasta ja również na trasy,dobra elastyczność pozwala na przyspieszenia z niskich obrotów przy tym bez męczenia się redukcjami to dobra zaleta w mieście.Na trasie nie brakuje mocy przy pełnym bagażu i 4-osobach prędkość 120-130km/h spala 5.5L przy pustym można zejść do 4.8L.Przebieg 96 tys silniki jak nowy zero problemów." " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Combo 1.6 CDTI 105KM Rok / Przebieg: 2012r 96tys Śr. spalanie: 5.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)16.12.2018

Ludzie to jest temat o B20DTH a nie ok160/163KM A20DTH który miał problem ze smokiem. Tu smok i miska są całkiem inne i inny uszcz

Polecam

5.75

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.